Toon posts:

HELP, mijn gf2 gts is erg traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een asus v7700 geforce2 gts gekocht omdat een hele snelle kaart zou moeten zijn. Ik heb daarnaast een celeron 700 mhz met 128 mb en een gigabyte 6vxe7+ moederbord met een apollo via chipset. Win98 geinstalleerd.

Alleen nadat ik hem geinstalleerd had haalde ik met 3dmark2000 (niet 2001) de beschamende score van 2470 punten. Dit lijkt me lang niet snel genoeg.

Ik heb de nieuwe 4in1 via drivers geinstalleerd en de detonator drivers geprobeerd maar het wil allemaal niet baten. Verder heb ik alle default instellingen nog laten staan.

Wie kan mij helpen doe ik iets fout, is mijn kaart niet goed. Ik heb nu in ieder geval geen waar voor mijn geld.

alvast bedankt,

quipere :'(

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:43

ErA

hey daar, ik herken psies hetzelfde probleem. Ik heb hiervoor de 4in1 idd geinstaleerd. Verder Directx8 en detanator 12.90, maar het was voornamelijk voor unreal tournament een grandioos suk6. Verder moet je wel zorgen dat als je det. instaleerd. je eerst de adapter op standaard pci VGA zet

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het wel eens proberen maar het lijkt me sterk dat dat zo veel kan schelen en 2470 is toch wel erg veel te traag. Ik zou minstens 6000/7000 moeten halen.

mzzl
quipere

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 11:38 schreef quipere het volgende:
Ik zal het wel eens proberen maar het lijkt me sterk dat dat zo veel kan schelen en 2470 is toch wel erg veel te traag. Ik zou minstens 6000/7000 moeten halen.

mzzl
quipere
Ik raad je aan eens bij madonion te kijken, een celeron is een cpu met enorm weinig bandbreedte. Ik vind die score niet zo gek. 6000 haal je met een duron/t-bird/p3. Niet met een celeron

Verwijderd

Topicstarter
Maar bij de benchmark resultaten, bij madonion staan er mensen tussen met ook een celeron +- 700 maar met de dubbele score.

Dus.....?!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 10:58
Het verschilt ook per drivers hoe snel het is. Ik had eerst met mijn videokaart (zie signature voor specs) slechte prestaties, ook met 4 in 1 geïnstalleerd. Welk mobo heb je trouwens? Als je geen VIA mobo hebt dan kun je beter geen via 4in1 installeren :)
Probeer de 11.41 WHQL, die werken erg goed of anders de 7.58 WHQL.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 64GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Verwijderd

Inderdaad. probeer eens een andere driver. 10.80 is meestal het snelst.

Maar wat ook zo is , een celeron 700 is nou niet echt bepaald een beest van een processor.. Celeron 700 staat gelijk met games enzo aan een P3-550 ofzow..niet echt bijzonder dus.

Verwijderd

Ho ...stop

ik zie dat je 3dmark2000 gebruikt hebt.

in dat geval klopt je score van geen kant. Met m'n vorige pc (Be6/256 mb/geforce2 mx/celeron 500) haalde ik 3400 punten op standaard benchmark dus die van jou moet toch zeker tegen de 5000 aan kunnen komen hoor.

En, ga eens kijken bij de geadvanceerde beeld-eigenschappen in je geforce tab. Kijk of Antistropische (ofzo) filtering uitstaat, de FSAA moet ook uit zijn, en vergeet de V-sync niet. scheelt ook wat :)

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 13:40
ik met mijn tnt2 m64 haalde nog meer
dat is inderdaad beschamend te noemen
wat je eraan kan doen ???
hmm.. andere detonators installen ??

Verwijderd

Bij mij ging die ook eerst retetraag, en toen heb ik gewoon de installatie-cd drivers gepakt en toen deed die het wel goed.

• Hahn
  • Laatst online: 14:44
Ik haal met mijn systeem (zie sign) al meer dan 2500. Ga gewoon al je drivers langs en probeer het anders eens met overklokken misschien dat het dan vooruitgaat

The devil is in the details.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Staat je AGP wel op 4X?
Zo niet dan moet je de Via 4 in 1 VGA drivers op Turbo instaleren.

Niet?
[Specs]

• Hahn
AGP kan je in je bios in stellen, maar er is bijna geen verschil tussen de 2x en de 4x. zelfs al staat ie nu op 1x en je zet um op 4x haal je misschien een verbetering van 30 punten (en dat is zelfs veel)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel eens wat proberen te sjoemelen met de det drivers enzo. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat echt zoveel uit maakt. Mijn moederbord ondersteund maar agp 2X en ik heb hem ook op 2X staan.

Ik heb toch dat het een groter probleem is. Ik kan al die instellingen wel gaan aanpassen maar dat zal geen 1000 punten uitmaken.

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Probeer Vsync eens off te zetten dat scheelt ook wer +- 50% preformance winst

• Hahn
ik heb het bij mij ook uitgezet en het hielp geen moer

Verwijderd

je kunt hem natuurlijk ook nog wat overclocken of zoals eerder gezegd de drivers van de cd eens proberen. Als je alles aan de kaart hebt gedaan mag je je afvragen of er misschien iets anders in je systeem verneukt is. Een celeron 700 is nou ook niet iets om over naar huis te schrijven...

Verwijderd

Ik neem aan dat het een AGP-kaart is en geen PCI-kaart. Is het wel een PCI, tsja, dan zou een lage score natuurlijk daaraan kunnen liggen.

Maar goed, veel mobo's sharen het IRQ van het AGP-slot met het naaste of de twee naaste PCI-sloten. Dit kun je vaak nalezen in de handleiding van je mobo. Zorg er dus voor, dat zeker de PCI-sloten die een IRQ-sharen met je AGP-slot vrij is, want ik weet nog uit eigen ervaring dat het rete traag gaat en nog vastlopers kan opleveren als je AGP-kaart een IRQ moet delen.

Als het ff kan, zorg dan dat de twee PCI-sloten naast je AGP-slot vrij zijn.

Verwijderd

Zat de anti aliasing uit!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Anti-aliasing enz. staat uit, ik hb ook al nieuwe drivers van de detonator geprobeert nl. 6.50 en 14.x. Ik zit nu al op 2570 poeh poeh.

Mijn gf2 gts deelde inderdaad de irq waarde met mijn geluidskaart, dus die heb ik even naar een andere pci slot gezet maar een echte vooruitgang kan ik het niet noemen.

Ik zal nog even wat andere detonators proberen, welke is nou echt de snelste? en waar kan ik alle versies downloaden?

Bedankt,

Quipere

• Hahn
ze zeggen dat de 12.9x versie het snelst zijn voor 3D Mark dus..........

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu geen gedeelde irq waardes meer, detonator 12.41, 12.90, 8.04, 6.50 en 14.xx geprobeert, de nieuwe 4in1 via drivers geinstalleerd, vsync uitgezet, alles uitgezet wat uit moet staan maar het leverd nog steeds geen grote verbetering op.

Nu hoef ik geen competitie te houden in 3dmark scores maar die lage score verteld me wel dat mijn kaart niet optimaal werkt. Ik bedoel 100 punten meer of minder boeit me niet maar 2000 wel!

Als iemand nog andere suggesties heeft, sta ik er voor open....

grtz

Quipere
Pagina: 1