Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is bedoeld voor gaming. Ik ben geen extreem veeleisende gamer. Speel nu vooral Football Manager, race sims zoals Assetto Corsa Competizione, Hell let loose en strategie games, zoals Desperados 3. Wil op de nieuwe pc games zoals Company of Heroes 3 en de nieuwe Assassins Creed op hoge settings kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1250 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Fractal Meshify C behuizing, Scythe Mugen 5 cooler, SSD en HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil mijn systeem upgraden, zodat ik de nieuwste games weer fatsoenlijk kan spelen. Met mijn nieuwe LG 27 inch monitor merk ik dat op 1440p mijn huidige 6 jaar oude systeem begint te piepen en kraken.
Ik heb een nieuw moederbord, processor, videokaart, geheugen en voeding nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moederbord moet wifi hebben.
De pc staat bij thuiswerken aan om muziek op af te spelen. Een enigszins energiezuinig systeem is dus een pre.
Ga je overklokken?
Nee?
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd of onderstaande lijst een goede build is. Gaat het technisch allemaal met elkaar samen. En of ik met een paar kleine tweaks meer bang for bucks kan hebben.
Voor de videokaart twijfel ik tussen de 6750 XT en een 4070. De 4070 vind ik heel duur, maar hoor graag of het de investering van ruim 200 euro over de AMD kaart waard is (ik kan mijn budget iets stretchen). Mijn monitor ondersteunt G-sync, gaat dat bijvoorbeeld dan meerwaarde hebben?
Het systeem is bedoeld voor gaming. Ik ben geen extreem veeleisende gamer. Speel nu vooral Football Manager, race sims zoals Assetto Corsa Competizione, Hell let loose en strategie games, zoals Desperados 3. Wil op de nieuwe pc games zoals Company of Heroes 3 en de nieuwe Assassins Creed op hoge settings kunnen draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
+/- 1250 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Fractal Meshify C behuizing, Scythe Mugen 5 cooler, SSD en HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil mijn systeem upgraden, zodat ik de nieuwste games weer fatsoenlijk kan spelen. Met mijn nieuwe LG 27 inch monitor merk ik dat op 1440p mijn huidige 6 jaar oude systeem begint te piepen en kraken.
Ik heb een nieuw moederbord, processor, videokaart, geheugen en voeding nodig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moederbord moet wifi hebben.
De pc staat bij thuiswerken aan om muziek op af te spelen. Een enigszins energiezuinig systeem is dus een pre.
Ga je overklokken?
Nee?
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd of onderstaande lijst een goede build is. Gaat het technisch allemaal met elkaar samen. En of ik met een paar kleine tweaks meer bang for bucks kan hebben.
Voor de videokaart twijfel ik tussen de 6750 XT en een 4070. De 4070 vind ik heel duur, maar hoor graag of het de investering van ruim 200 euro over de AMD kaart waard is (ik kan mijn budget iets stretchen). Mijn monitor ondersteunt G-sync, gaat dat bijvoorbeeld dan meerwaarde hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 247,97 | € 247,97 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 213,48 | € 213,48 |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Pulse Radeon RX 6750 XT | € 419,27 | € 419,27 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750x (2021) Zwart | € 136,50 | € 136,50 |
| Totaal | € 1.107,12 | |||