Toon posts:

Diamond Viper v550 16 MB

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik heb bovenstaand videokaartje aangeschaft voor mn nieuwe systeempje. Nu zijn de drivers daarvan redelijk oud en wil ik die graag vernieuwen, maar ik heb geen idee welke ik moet hebben.

Ik hoor wel eens van Open GL, van Detenator drives, van NVidea, enz enz.

wie kan mij uitleggen wat dat allemaal betekend en welke drivers ik nu moet installeren??

groetjes

Jeroen Nugteren

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

goh, ik wist niet dat die nog te koop was....

ftp://ftp.diamondmm.com/pub/display/viper/viper_v550/v550_w9x_368.exe voor een driver van de kaart....

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
err...de link doet het niet.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Nee !!!!
geen Diamond drivers, denk dat je het beste detonators uit de 6 serie kan gebruiken voor een TNT.

Win 98
win2k

Dat zij beta drivers, de laatste officiele 6 serie staan bij hastec (die importeerde de V550)

Verwijderd

Topicstarter
wat is er mis met die andere drivers?

groeten

Jeroen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu detonator drivers van Nvidea en M3dzone

...welke zijn nou beter???

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Op dinsdag 04 september 2001 11:29 schreef mcnuggets het volgende:
ik heb nu detonator drivers van Nvidea en M3dzone

...welke zijn nou beter???
Ik zou gewoon de nvidea drivers gebruiken. Heb ik ook altijd voor mijn 550 gebruikt.

Money for nothin' and your chicks for free

• hjs
  • Niet online

hjs

Die andere drivers zijn gemaakt door Diamond en zijn KUT en oud.

Detonators zijn altijd van Nvidia, en bij m3dzone staan beta drivers en die op de Hastec site zijn officiele drivers. Beta's zijn dus niet officiel uitgebracht door nVidia maar gelekt door iemand.

btw. ik gebruikte altijd Hercules drivers voor mijn V550, maar die zullen ondertussen echt nergens meer te vinden zijn (+ de latere versies werkte niet meer met de V550)(Hercules is een merk videokaart welke ondertussen falliet is gegaan en is overgenomen door Guillemot)

Verwijderd

Topicstarter
dus het liefst die detonators?

of moet je er gewoon een aantal proberen en ergens testen welke het snelst zijn?

Verwijderd

Ik heb ook de V550 16MB en ik heb alle drivers ook geprobeerd.
Je kunt het beste de detonators 6.50 gebruiken. Deze werken het best en zijn ook het snelst voor de kaart.

Latere versies werken wel (10.80 en 12.41) maar werken niet met elk spel, zoals Max Payne. Deze drivers worden overigens ook op de hastec site aangeboden als officiele TNT drivers.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:50

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 04 september 2001 11:36 schreef mcnuggets het volgende:
dus het liefst die detonators?

of moet je er gewoon een aantal proberen en ergens testen welke het snelst zijn?
Was ie 2dehands? Wat moest je er voor betalen?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
2dehands, 45 piek, hoezo?

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 17:50

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 04 september 2001 11:39 schreef mcnuggets het volgende:
2dehands, 45 piek, hoezo?
Das een mooie prijs :)
Schrok nml al, soms komen er dingen voorbij voor prijzen waar ik bang van wordt.. :(

Maargoed, 45,- is een goeie prijs dus wel eigenlijk :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• hjs
  • Niet online

hjs

Gewoon dus de 6.50 bij hastec tanken. Klaar ;)

Leuke kaart voor 45 piek!

Verwijderd

Topicstarter
yep, die gozer een beetje omver gebabbeld. Ik kreeg ook een viper v550 8mb aangeboden voor die prijs, maar dat is dan ineens klotuhh kennelijk

waarom die 6.50 als er al nieuwere zijn. Die nieuwere zijn dan toch sneller, en een patch op een spel moet e.e.a. toch oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
bij Hastec staat ook een BIOS update, moet ik die draaien?

wat is TV-OUT????

• hjs
  • Niet online

hjs

Nieuwere drivers dan de 6 serie zijn eigenlijk gemaakt voor de Geforce(1/2/3) en de TNT(2) kaarten zijn ze een beetje vergeten.

Laat die bios update maar zitten, denk ik.
En TV-out is dus de mogelijkheid om je videokaart ook op een tv aan te sluiten, leuk voor het kijken van dvd's ofzo.

• VTec
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-05 10:53
Je kunt inderdaad zoals HJS al zegt het beste gebruik maken van de 6.50 drivers van nVidia. Dit zijn de meest recente drivers die voor de Viper 550 zijn gereleased en sowieso veel nieuwer dan de laatste van Diamond. Die van Diamond zijn namelijk nog gebaseerd op de 368 drivers van nVidia en die zijn wel heeeel erg oud :) En die biosupdate zou ik maar niet doen (why fix it when it ain't broke). Je kunt ipv van die 6.50 drivers ook nog wel andere nVidia drivers proberen, want per systeem kan het weer verschillen wat die drivers voor performance e.d. brengen.

Go Through Your Heart Shakra Into Your Cave, And Find Your Power Animal

Verwijderd

Topicstarter
gasten, onwijs bedankt!!!

you rule!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
ik heb nu ook nog :P die Diamond Viper, en ik dacht, laat ik eens proberen hoever ik dit ding kan overklokken
Met NVmax lukte dat. (net.)
de core was eerst 90 mhz. nu 96 mhz |:(
en memory was 110, nu 114 :(

Kan je deze kaart ECHT maar 4 Mhz overklokken?? Ik hoorde dat de Geforce kaartjes soms tot 110% over te klokken zijn! (dus 10% van de orginele snelheid erbij!), maar 4 mhz?

Iemand anders ervaringen met deze kaart? Kan het hoger zonder een nieuwe cooler aan te moeten schaffen?

Verwijderd

Detonator 5.22 downloaden, dat zijn de snelsten voor een TNT1 kaart.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-05 14:58
edit: sorry, foutje bedankt.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42
offtopic: Dat was mijn kaart :) je hebt mij dus omvergebabbeld :( ik weet nergens van, hoor. ik heb hier gewoon bij vraag en aanbod gekeken en ben effe iets onder het midden gaan zitten (ik moest eraf, ivm Geforce 2 Pro).

ontopic: en ik had dus wat probleempjes bij het afsluiten als ik NVIDIA drivers gebruikte. Daarom moest ik bij die Diamond drivers blijven.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1