Zit nu al een aantal jaar met het huidige systeem welke nu met vooral VR toch wel tegen de limiet begint te lopen. Dus ben aan het kijken voor een compleet nieuw systeem om weer meer performance te hebben en om ook weer een aantal jaar mee te kunnen doen.
Huidige setup:
- i7-7700K
- 1080ti
- 32GB RAM
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal puur gebruikt worden voor gamen en voornamelijk in VR mbt simracen/vliegen (iracing, msfs2020, il-2, DCS). Daarnaast eventueel nog wat standaard shooters (of een starfield proberen wat nu vaak bij een CPU erbij komt).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de maximaal 3500 is wel de limiet (prijs zal voornamelijk in de GPU zitten vandaag de dag)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur als muis, toetsenbord, VR headset (reverb G2) en triple monitor (welke eventueel komt te vervallen ivm VR) En nog eventueel samsung SSD's die ik erbij kan hangen voor storage.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ben nu tot deze samenstelling gekomen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enkel met de gekozen case en de fans. Die zullen niet veranderen en staan vast
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem zoals het huidige wat weer een aantal jaar mee kan. En dus voornamelijk gericht op VR/gamen dus een 4090 lijkt me in dit geval de beste keuze hiervoor ivm de kracht/performance vergeleken met 1 stapje lager zoals een 4080.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Voornamelijk advies of eventuele tips mbt de gekozen hardware. Bijvoorbeeld met de PSU verwacht ik dat een 850W te krap zal zijn en 1000W een beter keuze is en stabieler zal werken. Echter loop ik daar weer af en toe vast mbt de reviews die ik lees.
Met een corsair zag ik dat er bijvoorbeeld weer modellen zijn met coil whine ivm gebruikte componenten. Dus kwam ik nu uit bij de be quit PSU. Maar lees daar weer dat kabels erg kort kunnen zijn.....
Dat gedeelte is dus nog een puzzel. Zeker omdat ik dus niet weet of die kabellengte een probleem zal zijn mbt de nzxt case
Huidige setup:
- i7-7700K
- 1080ti
- 32GB RAM
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Systeem zal puur gebruikt worden voor gamen en voornamelijk in VR mbt simracen/vliegen (iracing, msfs2020, il-2, DCS). Daarnaast eventueel nog wat standaard shooters (of een starfield proberen wat nu vaak bij een CPU erbij komt).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de maximaal 3500 is wel de limiet (prijs zal voornamelijk in de GPU zitten vandaag de dag)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel randapparatuur als muis, toetsenbord, VR headset (reverb G2) en triple monitor (welke eventueel komt te vervallen ivm VR) En nog eventueel samsung SSD's die ik erbij kan hangen voor storage.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ben nu tot deze samenstelling gekomen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 213,48 | € 213,48 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO 24G | € 1.798,89 | € 1.798,89 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H9 Flow Zwart | € 179,- | € 179,- |
| 1 | Waterkoeling | DeepCool LT720 | € 139,60 | € 139,60 |
| 1 | Ventilators | Lian Li Uni Fan SL-INF 120 RGB Single Pack Zwart, 120mm | € 29,90 | € 29,90 |
| 3 | Ventilators | Lian Li Uni Fan SL-INF 120 RGB Triple Pack Zwart, 120mm | € 94,90 | € 284,70 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3038F16GX2-TZ5NR | € 124,03 | € 124,03 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 1000W | € 158,99 | € 158,99 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 114,02 | € 114,02 |
| Totaal | € 3.451,61 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Enkel met de gekozen case en de fans. Die zullen niet veranderen en staan vast
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een systeem zoals het huidige wat weer een aantal jaar mee kan. En dus voornamelijk gericht op VR/gamen dus een 4090 lijkt me in dit geval de beste keuze hiervoor ivm de kracht/performance vergeleken met 1 stapje lager zoals een 4080.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Voornamelijk advies of eventuele tips mbt de gekozen hardware. Bijvoorbeeld met de PSU verwacht ik dat een 850W te krap zal zijn en 1000W een beter keuze is en stabieler zal werken. Echter loop ik daar weer af en toe vast mbt de reviews die ik lees.
Met een corsair zag ik dat er bijvoorbeeld weer modellen zijn met coil whine ivm gebruikte componenten. Dus kwam ik nu uit bij de be quit PSU. Maar lees daar weer dat kabels erg kort kunnen zijn.....
Dat gedeelte is dus nog een puzzel. Zeker omdat ik dus niet weet of die kabellengte een probleem zal zijn mbt de nzxt case