Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Vooropgesteld; ik ben al een tijdje bezig met een digitale detox. Ik wil 'onderweg' geen onnodige meldingen meer ontvangen en heb het afgelopen jaar een aantal toestellen aangeschaft om te kijken wat handig is.

Mijn primaire toestel is momenteel een Punkt MP02 en wat ik daar vooral op mis is caldav/carddav om contactpersonen en agenda's te synchroniseren. Inmiddels kun je via 'Dailyview' een paar aankomende afspraken zien, maar dit gaat weer via een eigen synchronisatie van Punkt en dat zorgt weer voor een omweg waarbij ik de iCloud agenda's eerst moet synchroniseren met hun server voordat de afspraken zichtbaar worden op de MP02.

Dus een paar dagen gelden maar eens een Nokia 215 besteld welke op S30+ (Symbian) draait. Heb hem gisteren ontvangen (via Amazon) en was vrijwel perfect voor mijn use-case. Gewoon mobiel bereikbaar, 4G verbinding, mp3 speler en bluetooth zodat ik in de auto geen radio hoef te luisteren, mogelijkheid om contactpersonen via vcf te importeren, etc. Enige wat ontbreekt is tethering wat weer handig zou zijn om een Macbook/iPad onderweg toch even te voorzien van internet.

Maar nu komt het gekke; het toestel voelt helemaal aan als een Nokia, maar softwarematig klopt er niets van. Spelfouten in de menu's (bijv. Personalitisation i.p.v. Personalization), de update functie die geheel ontbreekt, apps die spontaan afsluiten, en nog gekker, een dataverbinding die opeens actief wordt. Vooral die spelfout kan ik niet matchen met een bedrijf als Nokia dat al tientallen jaren actief is.

Een kennis van me werkt bij een, nouja, zeer besloten overheidsdienst, en gaf aan dat het mogelijk om een loktoestel gaat waar dus aangepaste software op is geplaatst. En dat kan ik me op zich wel voorstellen, het is natuurlijk een ideale burner-phone voor drugsdealers en ander gespuis.

Heeft een van jullie wel eens zo iets meegemaakt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-10 13:02
Ik zou even contact zoeken met Nokia support.
Je kunt dan horen of het normaal is of niet, en zo niet of en hoe op te lossen.