Wifi omgeving uitschakelen/verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deantje
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-02 17:21
Is het mogelijk om wifi-netwerken die je computer/device vindt definitief uit te schakelen?
In de optielijst krijg ik heel vaak allerlei wifi-namen van buren (ook al zitten ze iets verder weg), die ik vaker irritant vind en wil uitsluiten/verwijderen uit de lijst met verbindingsopties als dat mogelijk is.
Hoe kan ik dit het beste doen/blokkeren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47

D4NG3R

kiwi

:)

Exact wat is het doel wat je wil bereiken, want doorgaans verbind je eenmaal met een netwerk en is het daarmee gedaan.

Sowieso de vraag; op welk apparaat wil je dit doen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:50
Loop bij je buren binnen en druk op dat wifi knopje op hun modem/router ding. Het levert je geheid een burenruzie op maar technisch kan het. De vraag is vooral wat je er mee wil bereiken, hoe heb jij last van wifi netwerken waar je geen verbinding mee maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deantje
Het gaat meer om een lijstje met irritante namen. Nog net niet in de trant van 'TruusDoggyPaleis' of 'FiveFemkes'. Het is in elk geval hinderlijk; weet niet (van) wie het is/zijn en is meer een kleine issue na het inschakelen van eigen wifi. Wil het doen op gewone pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:50
Ah, op die fiets. Blijkbaar zijn er wel mogelijkheden maar dit dien je bij jezelf per toestel te doen. Als je bezoek hebt zullen zij zo'n ssid nog steeds te zien krijgen. Maar als het je echt stoort, klein rondje Google leverde mij dit op.

https://thetechieguy.com/block-the-neighbors-wifi/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47

D4NG3R

kiwi

:)

Deantje schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:18:
Het gaat meer om een lijstje met irritante namen. Nog net niet in de trant van 'TruusDoggyPaleis' of 'FiveFemkes'. Het is in elk geval hinderlijk; weet niet (van) wie het is/zijn en is meer een kleine issue na het inschakelen van eigen wifi. Wil het doen op gewone pc.
Maar ik snap nog steeds niet precies wat je nu wenst te bereiken, zit jij dagelijks door de WiFi lijst te neuzen?

Ik in ieder geval niet, op geen enkel apparaat. Ik verbind 1x, en daarna wordt deze automatisch weer verbonden bij het inschakelen of wanneer ik weer binnen bereik ben van het netwerk. :)

Anyway, termen als 'Windows hide wifi network' op Google leveren tonnen handleidingen op.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 15-08-2023 09:25 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Hoe erg stoor je je eraan? Kan toch juist grappig zijn om de namen te zien die afwijken van de standaard. In mijn vorige buurt had ik bijv. een Michiel de Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deantje
Ik zit niet constant te kijken naar andere wifi-verbindingen, maar wanneer ik na uitvallen wifi inschakel krijg ik vaak automatisch een lijst met de wifi-verbindingen in de buurt (ca. 10-15). Veel namen zijn technisch, maar een aantal heeft hun eigen routernaam veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deantje
Een beetje off-topic, maar hoeveel verbruikt wifi ongeveer van een accu van de mobiel of laptop wanneer je wifi ingeschakeld laat overdag? Is het zo dat wifi 'constant contact maakt' of alleen wanneer je iets invoert contact legt tussen het device (pc/smartphone) en het modem/de router? Ik geloof niet direct in paniekartikelen over de negatieve straling ervan, maar ik zou graag willen weten hoe het zit met 'uitzenden' van het signaal via een standaard providermodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:11
Deantje schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 08:12:
Ik zit niet constant te kijken naar andere wifi-verbindingen, maar wanneer ik na uitvallen wifi inschakel krijg ik vaak automatisch een lijst met de wifi-verbindingen in de buurt (ca. 10-15). Veel namen zijn technisch, maar een aantal heeft hun eigen routernaam veranderd.
Waarom ga je zoeken naar wifi-verbindingen op dat moment? Zodra je binnen bereik van een bekend netwerk bent maakt hij vanzelf verbinding, daarvoor hoef je niets te doen.

Overigens zou ik wifi gewoon altijd aanlaten, als je geen bekend netwerk in de buurt hebt gebeurd er niets (je kan volgens mij wel instellen of hij wel/niet moet zoeken naar netwerken?). Als je wel een netwerk in de buurt hebt waar je normaal mee verbonden bent dan verbindt hij en pas als je data ophaalt (e-mails of whatsapp berichten komen binnen, je opent een app die internet nodig heeft) gaat er wat gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:34

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

IH -> NT

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Deantje schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:13:
Is het mogelijk om wifi-netwerken die je computer/device vindt definitief uit te schakelen?
In de optielijst krijg ik heel vaak allerlei wifi-namen van buren (ook al zitten ze iets verder weg), die ik vaker irritant vind en wil uitsluiten/verwijderen uit de lijst met verbindingsopties als dat mogelijk is.
Hoe kan ik dit het beste doen/blokkeren?
De buitenmuren en daken van je huis bekleden met een laagje metaal en goede stralingswerende folie op je ruiten plakken zou wonderen moeten doen. Zo hou je niet alleen de WiFi namen van je buren buiten, maar gaat je GSM ook nooit meer een geldig al opvangen en leef je lekker rustig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mash_man02
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-06 10:36
Het ligt simpelweg aan de aard van het medium. Wifi is een gedeeld spectrum dat mag iedreeen gebruiken en iedereen mag daar zijn eigen naam of namen uitzenden.

Deze hoeven helemaal niet technisch te zijn. Je mag daar zelfs emoticons gebruiken !

Negatieve invloeden zijn niet aangetoond en die van een mobiele telefoon zijn vele malen zwaarder, officieel mag een hand telefoon op 2g tot 2000mw uitznden waar wifi dat in bepaalde situaties maar tot 1W mag, dus als je je daar zorgen om maakt moet je je mobieltje al eerder links laten liggen.

Je mag en kunt de overigen niet verbieden wat dan ook de ether in te sturen, je kunt wel zoals aangegeven is zelf maatregelen nemen om externe signalen te blokkeren.

Je zou op client niveau iets kunnen proberen, maar dat is echt niet handig als je de machine ook wel eens ergens anders op de wifi wilt.

Wil je dat niet ? Zit de wifi radio op dvliegtuig modus en gebruik een draadje, betrouwbaarder, en geen RF straling.

Als je dat niet wilt zul jij voor jezelf een compromis moeten zoeken, weegt de handigheid op tegen het feit dat er straling door veroorzaakt wordt en dat je de naam van truus niet zo leuk gekozen vindt. En hou er ook rekening mee dat de SSID name filter iets lokaals op de machine moet zijn wat voor ieder OS en apparaat weer anders functioneert.

[ Voor 25% gewijzigd door mash_man02 op 16-08-2023 17:12 ]

Asus X570-E AMD ryzen 5800x3D 64Gb Sapphire 7900xtx X-vapor nitro+

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:21
Je moet simpelweg het automatisch scannen van wifi netwerken op je device uitzetten.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1