Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris039
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 29-05 13:16
Mijn vraag
Ik heb een chromecast met Google TV in mijn beamer (Wanbo T6 max) en wil graag het geluid afspelen via mijn installatie (Denon CEOL N10). Nu heb ik geprobeerd om het geluid via AUX naar mijn installatie te doen maar hiermee wordt het geluid extreem zacht afgespeeld doordat er geen amplifier in de beamer zit. Daarnaast heb ik gekeken om het via bluetooth te doen maar hierbij hebben een hoop apps op de chromecast enorme delay bij het geluid waardoor het geluid ongeveer 1 - 3 seconde achterloopt. Dit is natuurlijk niet prettig. Mijn vraag is hoe ik (het liefst met zo min mogelijk kabels) het geluid gefixt krijg zonder vertraging maar wel met voldoende geluid dat het prettig te kijken is.

Beste antwoord (via Floris039 op 15-08-2023 16:52)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je kunt eventueel ook een kleine hdmi-stereo dongle ertussen prikken. Deze haalt een stereosignaal op line niveau van de hdmi-kabel, zodat je deze naar je versterker kunt sturen.

Zoiets: https://www.onlinekabelsh...2yLuQnKo5jEhoCkjIQAvD_BwE

Deze heb ik enkele jaren gebruikt met een beamer op de slaapkamer. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41
En toch zou het gewoon moet werken via de jackplug output van de beamer naar de aux in van je installatie..
Er is helemaal geen amplifier in de beamer nodig voor deze aansluitingen.
De jackplug is een line-output, dat is alleen een signaal-output, onversterkt, en de Denon verwacht dit ook op die Analog in, dat is een line-input, die moeten gewoon op hetzelfde signaalniveau werken.
De Denon zorgt wel voor de versterking naar de speakers toe.

Waarschijnlijker is het dat er ergens een volumeregeling tussenzit die gewoon veel te zacht staat ingesteld.
Dat moet je via een instelling, een bedienings-app, of via een afstandsbediening in kunnen stellen, waarschijnlijk op een van de apparaten vóórdat het de Denon in gaat.
Dat kan zijn in de Chromecast, maar kan ook een volume-instelling in de beamer zelf zijn..

Één ding is in ieder geval zeker: er is geen ingebouwde amplifier voor nodig.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Je kunt eventueel ook een kleine hdmi-stereo dongle ertussen prikken. Deze haalt een stereosignaal op line niveau van de hdmi-kabel, zodat je deze naar je versterker kunt sturen.

Zoiets: https://www.onlinekabelsh...2yLuQnKo5jEhoCkjIQAvD_BwE

Deze heb ik enkele jaren gebruikt met een beamer op de slaapkamer. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:28
hdmi audio extractor tussen chromecast en beamer plaatsen

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris039
Bedankt! Dat is wat ik bedoelde. Is het dan ook mogelijk om het geluid via bijv bluetooth te versturen naar de versterker zonder vertraging?

[ Voor 66% gewijzigd door Floris039 op 15-08-2023 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floris039
BrainCrash schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:46:
En toch zou het gewoon moet werken via de jackplug output van de beamer naar de aux in van je installatie..
Er is helemaal geen amplifier in de beamer nodig voor deze aansluitingen.
De jackplug is een line-output, dat is alleen een signaal-output, onversterkt, en de Denon verwacht dit ook op die Analog in, dat is een line-input, die moeten gewoon op hetzelfde signaalniveau werken.
De Denon zorgt wel voor de versterking naar de speakers toe.

Waarschijnlijker is het dat er ergens een volumeregeling tussenzit die gewoon veel te zacht staat ingesteld.
Dat moet je via een instelling, een bedienings-app, of via een afstandsbediening in kunnen stellen, waarschijnlijk op een van de apparaten vóórdat het de Denon in gaat.
Dat kan zijn in de Chromecast, maar kan ook een volume-instelling in de beamer zelf zijn..

Één ding is in ieder geval zeker: er is geen ingebouwde amplifier voor nodig.
Ik krijg dan enkel zacht geluid. Zelfs als de beamer op vol volume staat. Daarom dat ik op zoek ben naar een alternatief. Daarnaast staat de beamer aan de andere kant van de kamer. Daarom voorkeur voor draadloos als dat geen vertraging oplevert.
Pagina: 1