Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 07:07
Beste forum leden,

Ik heb een vraagje mbt mediaspelers.
Ik heb een film op mijn computer staan van 75gb 2160p. Deze kan ik op mijn pc goed afspelen.
Ryzen 5600X, RX6600, 32gb DDR4 etc.
Ik ben in het bezit van een QNAP ts 128a. Doorvoer snelheid 115mb p/s. (Als ik bestanden naar de NAS schrijf) (SSD)

Ik maak gebruik van een Mi Box S. En heb wifi met zo'n snelheid van +-250mbit p/s. Unifi pro 6 accesspoint. Ik had verwacht dat dit voldoende zou moeten zijn om 4k te streamen maar het beeld blijft regelmatig hangen en de speler moet bij bufferen. Nou vroeg ik me af. Is dit probleem op te lossen door een Nvidea shield te plaatsen met een vaste internet verbinding of ligt hier het probleem niet?

De Mi Box s geeft aan "source to slow".
Ik was in de veronderstelling dat de Mi Box S dit bestand ook gewoon zou moeten lezen en dat 250mbit in principe genoeg zou moeten zijn. Zou uitkomen op zo'n 30mb per seconde.

Zijn er andere oplossingen? Alles op 1080p kijken is natuurlijk een oplossing maar niet alles files worden zo aangeboden en 4k geniet zo nu en dan de voorkeur.

Zat zelf eerst aan een htpc te denken maar volgens mij streamen die niet beter dan een shield?

Ik maak gebruik van kodi.

Graag zou ik jullie ervaringen willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26
Kan je bijvoorbeeld met een laptop wel via WiFi die 4k content goed bekijken?

Je kunt ook via usb een nic aansluiten op die mi box en daarmee de netwerksnelheid verhogen, is dat nog een optie?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
MerijnB, bedankt voor je reactie.
Zou dat het verschil kunnen maken?

De film via mn laptop ga ik proberen.
Dat is een i5-11400f. Rtx 3050 dus die komt in de buurt van mijn pc.

Mijn maximale internetsnelheid is 400mbit bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26
Is_ Y_ Serious? schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:03:
MerijnB, bedankt voor je reactie.
Zou dat het verschil kunnen maken?

De film via mn laptop ga ik proberen.
Dat is een i5-11400f. Rtx 3050 dus die komt in de buurt van mijn pc.

Mijn maximale internetsnelheid is 400mbit bekabeld.
Dat kan iets van info geven, als het je laptop ook niet zonder kabel lukt is de wifi gewoon te traag (op die plek).

Je internetsnelheid is hier niet van toepassing omdat de bron gewoon bij je thuis staat. Zit die pc trouwens bekabeld aan je netwerk (dus niet via WiFi)?

Het is trouwens verstandig om als je replied de persoon of te quoten of te taggen, anders wordt de persoon in kwestie nergens op gewezen :)

[ Voor 10% gewijzigd door MerijnB op 14-08-2023 23:15 ]

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Is_ Y_ Serious?
Mijn laptop speelt de film wel af via wifi. Speedtest geeft 100mbit aan.
Ik denk dat ik een kabel ga leggen en een adapter voor de mi box ga kopen. Werkt het dan nog niet dan de shield?