Hallo, sinds gisterenavond doet mijn pc raar. Ik zette deze in de slaapstand en hij bleef aanstaan (scherm ging wel op zwart), 2-3min later heb ik hem zelf met de uitknop uitgezet.
Toen ik de pc vandaag opstartte bleef het scherm zwart (geen signaal) en zag ik dat de vga debug led brandde op het moederbord.
Het betreft:
- een msi b450 mobo
- power color 5700 gpu (en nog met een rx580x getest)
- psu corsair rm550x
- ryzen 2600 CPU
Ik heb allerlei kabels nagelopen, BIOS batterij er uitgehaald voor een reset, andere pci-aansluiting gebruikt en een andere gpu gebruikt. Ook hdmi ingeplugd, in CPU ingeplugd (maar geen ingebouwde gpu daar). Verder nog ram-reepjes gewisseld van plek maar helaas, tot dusver heeft niks geholpen.
De 5700 gpu daar draaide de fans niet van, hij werd wel warm. Van de rx580x draaide de fans wel, maar ik kreeg alsnog geen beeld en de debug led bleef branden.
Hebben jullie nog tips (behalve uit het raam gooien en alles nieuw kopen
)?
Toen ik de pc vandaag opstartte bleef het scherm zwart (geen signaal) en zag ik dat de vga debug led brandde op het moederbord.
Het betreft:
- een msi b450 mobo
- power color 5700 gpu (en nog met een rx580x getest)
- psu corsair rm550x
- ryzen 2600 CPU
Ik heb allerlei kabels nagelopen, BIOS batterij er uitgehaald voor een reset, andere pci-aansluiting gebruikt en een andere gpu gebruikt. Ook hdmi ingeplugd, in CPU ingeplugd (maar geen ingebouwde gpu daar). Verder nog ram-reepjes gewisseld van plek maar helaas, tot dusver heeft niks geholpen.
De 5700 gpu daar draaide de fans niet van, hij werd wel warm. Van de rx580x draaide de fans wel, maar ik kreeg alsnog geen beeld en de debug led bleef branden.
Hebben jullie nog tips (behalve uit het raam gooien en alles nieuw kopen