Vraag
Beste antwoord (via D0m1nat0r11 op 15-08-2023 22:52)
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Alle reacties
Je kan met je telefoon natuurlijk ook even onder die dorpel een foto maken, misschien dat je dan ook ziet hoe het vast zit.
[ Voor 6% gewijzigd door twain4me op 14-08-2023 23:44 ]
Die "screen "die jij bedoelt, is als het waren een soort glasplaat_eLMo_ schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 21:32:
Eerst eens foto’s posten met je screen omhoog?Vermoed dat daar witte dopjes onder zitten die de schroeven afdekken.
lijkt ook geen kunststof maar aluminium.
echt een waardeloos detail.

[ Voor 12% gewijzigd door twain4me op 15-08-2023 19:58 ]
Idd zat nog goed te voelen maar het is inderdaad van aluminium😅twain4me schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:52:
Ik denk dat het profiel aan de plaat zit gekit en het samen op stelsblokjes staat. en je het niet weg kan klikken.
lijkt ook geen kunststof maar aluminium.
echt een waardeloos detail.
Ze lijken bijna allemaal een soort kit-vlak te hebben ipv klik systeem.
Hij zit tegen hout toch? Zit ie er niet gewoon tegenaan gekit?
Ja same hierzo, ik denk helaas dat het zo zit inderdaad. Dan laat ik het zitten en schilder ik er om heenAtomicShockwave schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 22:43:
Ik heb door 400 foto's gescrolld op google images
Ze lijken bijna allemaal een soort kit-vlak te hebben ipv klik systeem.
Hij zit tegen hout toch? Zit ie er niet gewoon tegenaan gekit?
Heb precies zo'n profiel en zoek ook een manier om deze los te maken. Overigens zit er bij mij nog een los staand profiel boven, met aan de binnenzijde een rubber rand ter afdichting.
Ik vermoed dat het (bij mij in elk geval) niet vastgekit is, maar dat er een soort kliksysteem onder zit. Met een beetje moeite kan ik het profiel namelijk iets verschuiven van links naar rechts en weer terug. Zit me ook suf te googlen, maar kan niet iets vergelijkbaars vinden. Alleen dit lijkt er wat op; https://compri.eu/nl/nieu...ijgbaar-de-klik-waterslag
[ Voor 5% gewijzigd door John204 op 29-05-2025 01:23 . Reden: Aanvulling ]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Wat hier werkelijk van toepassing is ligt dus vooral aan de fabrikant van het kozijn en het systeem wat zij hanteren. Afgaand op de foto's van TS vermoed ik verkleving op de buitenzijde van het donkere paneel door middel van een soort schuim-/rubber- band.
Het doorsnijden van deze band met een flexibel stanleymes oid zou de waterslag los moeten maken. Kans op krassen oid is niet geheel ondenkbaar hierbij. Bij hard wrikken kan het zelfs zijn dat het paneel of de waterslag buigen, dus enig beleid is vereist.
Uiteindelijk zo goed en zo kwaad als het kon er onder en om heen geschilderd. Duurde daar door iets langer. Maar tot op heden heb ik nog steeds geen idee of het los kanJohn204 schreef op donderdag 29 mei 2025 @ 01:21:
Oude thread, ik weet het. Wellicht heb je het kunnen oplossen?
Heb precies zo'n profiel en zoek ook een manier om deze los te maken. Overigens zit er bij mij nog een los staand profiel boven, met aan de binnenzijde een rubber rand ter afdichting.
Ik vermoed dat het (bij mij in elk geval) niet vastgekit is, maar dat er een soort kliksysteem onder zit. Met een beetje moeite kan ik het profiel namelijk iets verschuiven van links naar rechts en weer terug. Zit me ook suf te googlen, maar kan niet iets vergelijkbaars vinden. Alleen dit lijkt er wat op; https://compri.eu/nl/nieu...ijgbaar-de-klik-waterslag