Trusted Certificates verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 00:58
Ik heb een tijd terug en dat is echt een hele tijd terug een custom trusted root certificate geïnstalleerd van mijn toenmalige werk. Dit had je toen nodig om op het wifi netwerk te komen geloof ik en nog wat andere diensten gebruik te kunnen maken. Staat onder Settings --> About --> Certificate Trust Settings en je kunt ze hier alleen aan en uit zetten.

Nu is door het steeds terugzetten van icloud backups dit certificaat steeds meegegaan. Nu wil ik deze verwijderen. Op internet vind ik allemaal informatie dat die met een profiel mee verwijderd worden. Echter zit is er geen profiel aanwezig. Na nog wat verder zoeken vind ik dat je een wipe moet doen en alles opnieuw moet installeren en alles weer in moet stellen. Daar zit ik dus echt niet op te wachten.

Ik begreep ook dat eventueel een MDM (Mobile Device Mangement) kan helpen hiermee. Daar heb ik geen ervaring in. (Overigens in de tijd van dat oude certificaat was er nog geen MDM of in ieder geval had het bedrijf dat niet)

Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen, maar ik wil dat certificaat er wel vanaf hebben. Hebben jullie enige idee hoe je dat kunt doen zonder dat ik van scratch begin? Misschien ergens een trial MDM gebruiken ofzo? Of kun je toch op een andere manier dat certificaat er af halen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 00:58
Eindelijk een oplossing gevonden die werkt!

https://apple.stackexchan...-a-backup-under-ios-10-11

I found a certificate in my iOS device's Certificate Trust Settings. And it was not be found in Profiles. Finally I remove it by add the cert file again, and then I can found and remove it in Profiles.

At first, I can't found the cert file, because this CA was installed years ago. So I did these things:

1. Backup iPhone to Mac, View backup file by some software (I used iMazing)

2. Find TrustStore.sqlite3 in Backup/KeychainDomain/ and export it to HOME DIR.

3. Use this project https://github.com/ADVTOOLS/ADVTrustStore to export certfile

./iosCertTrustManager.py -t ~/TrustStore.sqlite3 -e ~/foo.crt

4. Airdrop or Email this crt file to iOS device, and install it.

5. Find it in Settings > General > Profiles and Remove it.

It disappear in "Certificate Trust Settings"

Done.