Is er een smalle airco buitenunit? max ca 50 cm?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superjohn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-08-2023
Is er een smalle airco buitenunit? max ca 50 cm?

Tussen mij en de buurman zit ruim 50 cm ruimte te weinig om een normale unit te plaatsen, de heeft te weinig ruimte om weg te kunnen blazen.

Als er een smalle zou zijn kan ik hem een kwart slag draaien en heeft deze alle ruimte om weg te blazen.
Dan zou ik ze mooi uit het zicht en beschermt precies bij de juiste locaties kunnen plaatsen....veel gezocht met google maar nog niet gevonden.

Iemand wel eens z'n smalle gezien?

Thx John.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:48
Kan hij op je dak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superjohn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Bq8M-47Fa0q8v678qn1GUGel_8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8oToTSvXAwDKKnPAHtSn3rR.jpg?f=fotoalbum_large

Ja kan maar moet met langere leidingen om dakgoot heen, dus er zijn andere opties maar een smalle zou het makkelijkst zijn en hij zit mooi beschermd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:04

D4NG3R

kiwi

:)

Ik kan mij niet voorstellen dat dat gaat voldoen aan de geluids/afstandsnormen tot aan de erfgrens, sowieso ben ik er bang voor dat het beestje daar in een letterlijke en figuurlijke klankkast gaan zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 15-08-2023 08:24 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superjohn
Ik dank dat dat wel me valt 2 stenen muren en naar voor en achter alle ruimte, heeft ook ooit compressor gestaan en die was overdag niet hinderlijk.

...en verder weg bij erfgrens wordt een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:26
Ik heb deze vraag ook eens gesteld in het Airco topic. Bij mijn gemeente is het namelijk vergunningsvrij als hij kleiner is dan 50cm :P
Niet dat mensen zich aan die vergunningsplicht houden, maar ik deed m'n best :P

Het antwoord is in ieder geval; nee. Je hebt van die caravan dingen, als Tweaker kan je daarmee prutsen misschien, maar dat is ongetwijfeld niet wat je zoekt. Als het al zou bestaan, zou het teveel herrie maken en waarschijnlijk niet goed alle lucht kwijt kunnen.

Wil je 'm écht daar hebben: ze zijn wel minder dik dan 50cm. Dus hij zou er tussen kunnen. Maar dat heeft weer flinke impact op de efficiency en je maakt er inderdaad een klankkast van. Er zijn geluidsnormen op de erfgrens waar je aan moet voldoen, waardoor een rijwoning praktisch eigenlijk al geen buitenunit meer (legaal) mag plaatsen.
Ik zou het hoe dan ook hier zeker niet aanraden.

Andere plekken in de woning zijn te adviseren ;)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superjohn
Thx voor de reactie, het zal dan een andere optie moeten worden...helaas
Pagina: 1