ING lukt niet toe te voegen op iMac, wel op andere apparaten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Zoals de titel zegt. ik wil graag Apple Pay ING pas toevoegen aan mijn iMac. Lukt echter niet. Ik krijg de pas wel te zien (staat ook op mn iPad/watch/iPhone en MacBook). Daar ging het zonder problemen aangelinkt. Echter op de iMac gaan al mn andere passen goed (ABN en AMEX). Bij ING kan ik de kaart wel selecteren maar enkel na accepteren voorwaarden krijg ik Bel ING te zien. Als ik dat dan aanklik, staat er dat de verificatie mislukt is en dat ik het een andere keer moet proberen. Normaliter ben ik gewend dat dit per SMS kan, maar die optie heb ik niet.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Herkent iemand dit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 14:31
Je gewone betaalpas van de ING? Dat kan zover ik weet ook niet in de browser voor MacOS. Alleen je ING creditcard kan je toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Mijn ING betaalpas staat gewoon in Apple Pay op m’n macbook. Lukt alleen niet op de iMac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-06 12:26
Zelf geen ervaring mee, maar zou het volgens de specificaties wel op de iMac moeten werken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-06 14:31
Opzouten schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 23:51:
Mijn ING betaalpas staat gewoon in Apple Pay op m’n macbook. Lukt alleen niet op de iMac
interessant, is hier nog nooit gelukt bij ING betaalpassen, ook niet op m'n iPad. Alleen m'n creditcard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-06 08:10
Ik heb het net ook geprobeerd, krijg de kaarten (Betaalpassen en creditcard) wel toegevoegd maar niet geverifieerd op de Macbook. Gebeld met de servicedesk van ING en zij geven aan dat het (nog) niet mogelijk is op MacOS
(Het kan ook zijn dat het niet meer mogelijk is en in het verleden wel mogelijk is geweest, kan me vaag herinneren dat ik ook ooit een betaalpas gekoppeld had op een iMac)

Vreemde is dan weer wel, als je op je Macbook de voorwaarden van ING leest dat het begint met :
Dit is Apple Pay in een zin: Snel en eenvoudig contactloos betalen met je iPhone, Apple Watch, iPad of Macbook, overal waar je op dit moment contactloos kan betalen

[ Voor 55% gewijzigd door joecks op 16-08-2023 11:22 ]

• Redepi
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-05 17:36
Je reguliere ING-betaalpas (niet creditcard) toevoegen op macOS was altijd gewoon mogelijk. Je kreeg dan een verificatieoptie per sms. Die code vulde je in en klaar. Die mogelijkheid lijkt nu te zijn verdwenen, met alleen een telefoonoptie die overblijft. Hetzelfde probleem speelt al vanaf het begin met creditcards van ING.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:32
Wat zegt de ING helpdesk hierover? Heeft iemand die al gebeld/gemaild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorussio
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-01 10:36
Heeft het misschien iets te maken met TouchID? Ik zal vanavond is proberen op mijn MacMini M1

 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:57

amphora

Websites & Fotografie

Heb zojuist met ING via de chat iemand 'gesproken' en die gaf aan dat het Apple Pay activeren op een Mac niet mogelijk is. Toen ik vroeg waarom dit eerst wel kon en nu niet meer had hij/zij geen antwoord. Ik vrees dat ze het gewoon niet meer ondersteunen... Kreeg niet de indruk dat dit een capabele medewerker was want kreeg in eerste instantie alleen een linkje naar hoe je Apple Pay moet activeren op iPhone met de app...

Heeft in ieder geval niet met hardware te maken, het heeft altijd gewerkt op mijn M1 Pro Macbook maar heb nu een schone installatie gedaan en nu kan ik m'n kaarten niet meer activeren want bellen is de enige optie...

Misschien morgen eens bellen, hopelijk krijg ik dan meer te weten.

[ Voor 51% gewijzigd door amphora op 11-10-2023 18:19 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:57

amphora

Websites & Fotografie

Ook telefonisch kom ik er niet uit met de ING. Ze zei dat het inderdaad niet (meer) kan al wist ze niet dat het ooit wel kon. Terwijl op https://www.ing.be/nl/particulieren/voor-elke-dag/apple-pay toch echt bij de FAQ staat:
Hoe activeer je Apple Pay op je Mac?

Ga naar 'Systeemvoorkeuren', klik op 'Wallet en Apple Pay' en volg de instructies. Hier word je niet doorgeschakeld naar de ING Banking-app, maar moet je je kaartgegevens zelf invullen en bevestigen.
Edit, zie nu dat die link die ik met google had gevonden ing.be is. En in België werkt het misschien wel.

[ Voor 18% gewijzigd door amphora op 13-10-2023 16:07 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deanvt
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik kon voorheen ING creditcard en betaalpas ook niet activeren op mijn Macbook omdat je een ING nummer moest bellen.
Vandaag weer geprobeerd door eerste de passen te verwijderen. Ik heb eerst mijn ING creditrad toegevoegd als nieuwe pas waarna ik de optie kreeg dat ik een verificatie code kon ontvangen op mijn mobiel!!

Vervolgens mijn ING betaal pas dezelfde manier succesvol toegevoegd, Eerst verwijderen -> nieuwe kaart toevoegen-> verificatie mobiel nummer.

Ik hoop dat het bij jullie ook lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
deanvt schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 20:14:
Ik kon voorheen ING creditcard en betaalpas ook niet activeren op mijn Macbook omdat je een ING nummer moest bellen.
Vandaag weer geprobeerd door eerste de passen te verwijderen. Ik heb eerst mijn ING creditrad toegevoegd als nieuwe pas waarna ik de optie kreeg dat ik een verificatie code kon ontvangen op mijn mobiel!!

Vervolgens mijn ING betaal pas dezelfde manier succesvol toegevoegd, Eerst verwijderen -> nieuwe kaart toevoegen-> verificatie mobiel nummer.

Ik hoop dat het bij jullie ook lukt.
top!!! hier ook na maandenlang en tig keer geprobeerd nooit gelukt, nu ook zowel mijn ING CC als betaalpas kunnen toevoegen op mijn Mac middels de verificatie via een sms.

thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:57
Yes, eindelijk!

dion.dev

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Yosemite
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 00:26
Weet dat het een ouder topic is maar welicht handige info voor iemand in de toekomst.

Ik liep er tegenaan dat bij m'n ING bankpas en ING credit card op m'n MacBook de melding verscheen wacht op verificatie. Dubbelklikken op de betaalkaart gaf een melding verificatie via ING Nederland op +31202288894. De optie sms werd niet getoond. Ook niet na verwijderen en opnieuw toevoegen van de kaarten.

Als je dit nummer belt wordt er een bandje afgespeeld dat activeren op smartphone en smartwatch via de app gaat, maar zeggen niks over de Mac. Er wordt ook verwezen naar de ING website waar ook niks over de Mac staat.

Via de chat in de ING app kreeg ik deze info:
Aan het einde krijgt de klant te zien dat verificatie benodigd is door de bank. Ondanks dat er een telefoonnummer getoond wordt, moet de klant altijd de verificatie in de ING app bevestigen. Via het getoonde telefoonnummer krijgt de klant een bandje te horen waarbij de klant alsnog naar de ING app wordt verwezen voor de verificatie)

Vervolg stappen in de ING app:

Open de ING Bankieren App
Klik rechtsonder op "service"
Scroll naar "Zelf regelen" en klik op "Je app-instellingen"
Tik op 'Apple Pay'. En kies daarna 'Betaalpas' of ‘Creditcard’
Klik onderin het scherm, in een blauw kader op "Meerdere passen wachten op activatie. Nu activeren". Let op! Deze button werkt niet soepel. Druk op de button en wacht even totdat de volgende pagina geladen is. Dit kan ca. 20 seconden duren.
Klik vervolgens op "Activeer" en daarna op "Bevestig"
De ING Betaalpas zit in de Apple Wallet op de Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remyz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 12:14
Yosemite schreef op maandag 27 mei 2024 @ 15:26:
Weet dat het een ouder topic is maar welicht handige info voor iemand in de toekomst.
Held! Bedankt, dankzij deze tip is het eindelijk gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamBamBam59
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
Top, dat werkte.
Staat nu onder het kopje Apple Pay in de ING mobiele app.
Pagina: 1