Multiport of docking voor Inspiron 16 plus 7630?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-01-2024
Ik heb een Inspiron 16 Plus 7630. Ik wens er 2 schermen op aan te sluiten en wens ook een RJ45 ethernet aansluiting en een paar extra usb-a poorten.
Kan ik daarvoor een multiport adapter DA300 of DA305 of DA310 enz. gebruiken? Ook iets van een ander merk zoals Kensington SD4839P of Twelve South StayGo USB-C Hub enz. indien mogelijk maar ik weet niet of dat compatibel is. De laptop 7630 heeft een Thunderbolt4 uitgang. Ik wil er zo weinig mogelijk geld aan uit geven en dus geen full Thunderbolt4 docking station aankopen als het met een USB-C ook functioneert. Het moet makkelijk draagbaar zijn. Kan iemand mij helpen a.u.b. Dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:49
AD310:
Video
Details max. resolutie
*3840 x 2160 - 60 Hz (alleen DisplayPort)
*3840 x 2160 - 60 Hz (alleen HDMI)
*1920 x 1080 - 60 Hz (alleen VGA)
*Er wordt maar één videoaansluiting tegelijk ondersteund.
Dus nee, geen 2 schermen.

Als je geen Thunderbold dock wilt, zul je het via USB-C moeten doen en als je dan ook netwerk wilt hebben, dan betekent het in de praktijk dat je van de 4 USB-C -datapinnen, er 2 gebruikt voor USB 3.0 en 2 voor video. Je hebt dan maar de helft van de bandbreedte van de Displayport-standaard die je laptop ondersteunt.

Je laptop ondersteunt Displayport 1.4.

Afhankelijk van de resolutie van je schermen moet je dan een Displayport 1.2 of 1.4 dock kopen en misschien gaat het niet eens lukken via USB-C Alternate Mode.

Maar dat is afhankelijk van de resolutie en refreshrate van je monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronan
Dank voor de helpende reactie.
Is het eventueel mogelijk mij een paar tips te geven voor een Thunderbold dock die ik dan mogelijks kan aanschaffen en die voldoen aan: draagbaar; 2 schermen HDMI, RJ45 ethernet; een paar extra usb-a poorten? Ik vind de Dell -WD22TB4 helaas nogal groot (voeding en dock).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-06 13:42

Baakster

Dislectie enzo... succes!

Omdat ThunderBolt 4 verlangt dat er power dilvery plaats vind ga je geen kleine TB4 hubs vinden. Anders certificeerd TB4 (Intel) die docks niet. En zijn het geen TB4 docks.

Als je naar iets draagbaars zoekt moet je naar USB 3.2 gen 1 Type-C hubs kijken.
Denk dat dit wel een geschikte kandidaat is voor jou:
uitvoering: Club 3D USB 3.2 Gen1 Type-C 8-in-1 hub with 2x HDMI, 2x USB-A, RJ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronan
Allicht nog een domme vraag maar ik ben leek in die dingen...
Kan ik met de Club 3D USB3.2...hub die u hierboven voor stelt dan gelijktijdig 2 HDMI schermen in 4K@60Hz en een ethernetverbinding voor internet gebruiken?

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-06 13:42

Baakster

Dislectie enzo... succes!

ronan schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 21:03:
Allicht nog een domme vraag maar ik ben leek in die dingen...
Kan ik met de Club 3D USB3.2...hub die u hierboven voor stelt dan gelijktijdig 2 HDMI schermen in 4K@60Hz en een ethernetverbinding voor internet gebruiken?
Niemand weet alles! Domme vragen zijn er niet imo.

Nee, je kan 1 scherm 4K60Hz of 2 x 4K30Hz. Maar de netwerk zal zeker naar behoren werken.
This hub adopts the latest DP1.4 Alt mode support, enabling to output HDMI™ video with max 4k60Hz or dual max 4K30Hz under MST mode

Er zijn wel andere hubs die dat wel kunnen, maar die willen DisplayPort kabels, en ik weet niet of dat kan met jouw schermen.
https://www.club-3d.com/e...60hz_display_travel_dock/
https://www.club-3d.com/e...0hz_7_in_1_portable_dock/
Pagina: 1