Waarom krijg ik nu al het idee dat het een:
En ik vind deze provider beter, die andere zuigt, ik weet het het beste topic word ???
Kijk wat je er vooruit moet geven en wat je ervoor terug krijgt. Ikzelf kies in dat geval voor Widexs.
175 piek voor 20 Gb bandbreedte per maand voor een 4U hoge server is gewoon goedkoop. Verder is de performance stukken beter sinds de laatste upgrade van de verbindingen.
Verhalen over hoeveel Mb/sec iemand wel niet over een lijntje kan trekken zijn leuk, maar zijn niet echt nodig om de performance van de ene hoster te vergelijken met de ander.
Laten we eerlijk wezen. Praktisch niemand hier heeft een verbinding die meer als 300-400kb/s trekt. Mensen met chello + meeste ADSL aanbeiders halen de 250 als ze verdomd veel geluk hebben, alleen @home (

)users en een aantal ADSL (cistron) mensen komen hoger. Zolang een colo mij dat kan geven aan de bezoekers van de sites die ik host vind ik het goed. Blijft er dan nog 1 Mb/s bandbreedte over die niet word gebruikt, dan weet ik dat ik toch betaal voor die ongebruikte bandbraadte.
Wil je perse de meest luxe verbindingen hebben dan betaal je er dus ook voor (treuserver colo).
Als ik dan kijk na de storingen/performance problemen welke WideXS het laatste jaar heeft gehad en deze afweeg tegen de andere grote dan valt het nog wel mee met het feit dat WideXS "slecht" is.
Verder dat eeuwige gezeik over een te warme serverruimte. Voor elektrische apparatuur is een constante temperatuur belangrijk. Kijk voor de gein eens op apparatuur wat de aanbevolen werktemperatuur is. Dit zit altijd tussen de 10 en de 30 graden. Boeie dat het bij WideXS 25 graden is, als het maar constant is. Ik mag niet hopen dat er mensen zijn die overclockte servers gaat colocaten, op dat moment zou een koelere ruimte pas nut hebben.
edit:
tekst netjes gemaakt, is makkelijker voor mensen om me te quoten (wat een aantal mensen toch wel weer gaan doen