Toon posts:

Kosten Server Hosting

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga eind deze maand een server plaatsen.
Bij ...... deze rekent ongeveer 300 piek per maand.
Voor een P3 1GHZ 512 MB
Volledige access over de server en gegarandeerde backup stroom voorziening.
En 64 Kbit Lijn.

Graag jullie mening?!?

Verwijderd

Dat zuigt want 64 kbit lijn is nog minder dan mijn chello upload voor 300 piek kan ik jou ook hosten op een chello verbinding met gemak :) En dan mag je verstoken wat je wilt en dan heb je een 128 kbit lijn. Met een download naar de server toe van 1,5 mbit.

Maar goed ik zou ff kijken naar de volgende die in mijn aanbevelingslijstje zitten:

http://www.2fast.nl
http://www.silverpoint.nl
http://www.nxs.nl
http://www.cavemen.nl
http://www.iephosting.com
http://www.dgg.nl
http://www.omsnet.nl
http://www.i-s-e.nl
http://www.cb3rob.nl

Dit zijn ongeveer de providers die een stuk goedkoper zijn en beter dan een 64 kbit lijntje :) Een pentium met 512 mb geheugen ligt er natuurlijk weer aan wat je met je hosting gaat doen.

Verwijderd

PS als dat de zelfde verbinding is als sebatech.net dan is die enorm en extreem langzaam.

Want dat zit in denhaag en heeft een extreem trage internet verbinding op PSI.NET

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-05 22:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Moet je zelf je server onderhouden, of wordt dat voor je gaan? Scheelt ook flink in de prijs.
Als je zelf em moet gaan onderhouden zou ik maar zoeken naar een andere provider.. dat kan namelijk stukken goedkoper EN met een snellere verbinding!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 september 2001 13:34 schreef Creepy het volgende:
Moet je zelf je server onderhouden, of wordt dat voor je gaan? Scheelt ook flink in de prijs.
Als je zelf em moet gaan onderhouden zou ik maar zoeken naar een andere provider.. dat kan namelijk stukken goedkoper EN met een snellere verbinding!
Wil hem zelf onderhouden.

Heb je een prijs indicatie voor me

Verwijderd

Ik zou zeggen kijk op de betreffende pages van de hosters. Goede colo hosting begint ergens bij fl. 250 per maand (excl. BTW); let wel, je betaald ook voor de traffic. Ik zou in ieder geval voor meer dan 64 kbit/s gaan.. als ik me niet vergis is dat zo'n 30 GB/maand en dan trek je de lijn helemaal lam. 64 kbit/s lijnen zijn goed voor backup DNSjes enzo, maar dat kan zelfs goedkoper.

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Voor het hosten van een eigen server heeft u ruimte
 nodig in een 19" kabinet. De prijzen voor deze ruimtes
 zijn als volgt:

1 Unit hoog: Fl. 225,00 per maand 
2 Unit hoog: Fl. 250,00 per maand 
4 Unit hoog: Fl. 300,00 per maand 

Deze prijzen zijn inclusief:

20 gigabyte dataverkeer per maand 
8 IP-adressen 
1 100 Mbit aansluiting op een 3Com Superstack III switch 
1 Aansluiting op een APC Masterswitch

Bron http://www.2fast.nl
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
De kosten van dataverkeer, wanneer u het vooraf
 inkoopt, zijn (in nederlandse guldens en per gigabyte):
- 0 tot 10 gigabyte extra : Fl. 7,00 per gigabyte. 
- 10 tot 25 gigabyte extra : Fl. 6,50 per gigabyte. 
- 25 tot 50 gigabyte : Fl. 6,00 per gigabyte. 
- 50 gigabyte en meer : Fl. 5,50 per gigabyte. 

De kosten van dataverkeer wanneer u het achteraf inkoopt, 
zijn:
- 0 tot 10 gigabyte extra : Fl. 10,50 per gigabyte. 
- 10 tot 25 gigabyte extra : Fl. 9,75 per gigabyte. 
- 25 tot 50 gigabyte : Fl. 9,00 per gigabyte. 
- 50 gigabyte en meer : Fl. 8,25 per gigabyte.

Again 2Fast.

Is niet zo moeilijk om naar 1 van die pages die aangaf te surfen en zelf de prijs te zoeken.

Die verbinding waar jou domein op draait is in ieder geval zwaar klote.

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 20:50
met 64 kbit/s kan je +/- 20 gig trekken ik host zelf ook op zo'n lijn een lichte webserver en irc server.

tis te doen alleen zit ik toch meer aan een colo te denken.

En ik heb btw een server van iemand anders hier staan daarvoor. kheb een afspraak met hem hij mag aan mijn lijn als ik die mag mag gebruiken vond ie goed.

en 300 is veel te duur.

al zou er nog een bak bij kunnen zou het je 100 piek per maand kosten of iets in die richting. tenminste dat hanteer ik dan.

• Creepy

Creepy

Ik onderhoud zelf 2 bakken die bij WideXS staan...

Betalen 175 piek per maand, 10GB aan traffic per maand (extra betalen als je daar boven zit) 10 ip's per machine, en machine hangt met een 100Mbit netwerk kaart op een 24 poorts switch rechtsteeks op de backbone van widexs...
Hoogste snelheid die ik tot nu toe heb gehaald was 1MB/sec!

Je moet dus zelf zorgen voor een machine, en zelf zorg dragen voor het totale onderhoud..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
als ik even mijn voorkeur mag uitspreken dan zeg ik: 2FAST

Die gasten zijn echt steengoed nooit te beroerd om even wat extra te helpen, zeer goede service dus. En een goede prijs vind ik.

WideXS hoor ik zeer negatieve verhalen over steeds, ik heb door alle wideXS verhalen er voor gekozen om niet daar te hosten. (Sauna in serverruimten etc. etc. matige verbinding)

ps. gebruik de search eens, stikt er van dit soort topicz >:)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 23:32
Op dinsdag 04 september 2001 15:19 schreef Creepy het volgende:

Betalen 175 piek per maand, 10GB aan traffic per maand (extra betalen als je daar boven zit) 10 ip's per machine, en machine hangt met een 100Mbit netwerk kaart op een 24 poorts switch rechtsteeks op de backbone van widexs...
Hoogste snelheid die ik tot nu toe heb gehaald was 1MB/sec!

Je moet dus zelf zorgen voor een machine, en zelf zorg dragen voor het totale onderhoud..
Je vind 1 MB/sec snel? Bij de meeste colo-providers haal je standaard rond de 10 MB/sec...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
300 gulden is echt veel te veel voor wat jij krijgt, dan zou ik inderdaad ook naar 2Fast of WideXS (die sinds de overname door C&W wel weer wat vooruitgegaan is en nog altijd zijn prijs als voordeel heeft) gaan.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

heb laatst van HAL2k1 naar widexs gedownload, gewoon met 3mb/s ;)

• luc
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

luc

Op dinsdag 04 september 2001 16:11 schreef j3p het volgende:

heb laatst van HAL2k1 naar widexs gedownload, gewoon met 3mb/s ;)
Hehe wie hing er aan de kant van hal2001 aan de lijn ?
We hadden daar in 't begin nl een download van zo'n 5 Mbyte/s (8>

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-05 21:45
Waarom krijg ik nu al het idee dat het een:
En ik vind deze provider beter, die andere zuigt, ik weet het het beste topic word ???

Kijk wat je er vooruit moet geven en wat je ervoor terug krijgt. Ikzelf kies in dat geval voor Widexs.

175 piek voor 20 Gb bandbreedte per maand voor een 4U hoge server is gewoon goedkoop. Verder is de performance stukken beter sinds de laatste upgrade van de verbindingen.
Verhalen over hoeveel Mb/sec iemand wel niet over een lijntje kan trekken zijn leuk, maar zijn niet echt nodig om de performance van de ene hoster te vergelijken met de ander.

Laten we eerlijk wezen. Praktisch niemand hier heeft een verbinding die meer als 300-400kb/s trekt. Mensen met chello + meeste ADSL aanbeiders halen de 250 als ze verdomd veel geluk hebben, alleen @home ( :P )users en een aantal ADSL (cistron) mensen komen hoger. Zolang een colo mij dat kan geven aan de bezoekers van de sites die ik host vind ik het goed. Blijft er dan nog 1 Mb/s bandbreedte over die niet word gebruikt, dan weet ik dat ik toch betaal voor die ongebruikte bandbraadte.

Wil je perse de meest luxe verbindingen hebben dan betaal je er dus ook voor (treuserver colo).

Als ik dan kijk na de storingen/performance problemen welke WideXS het laatste jaar heeft gehad en deze afweeg tegen de andere grote dan valt het nog wel mee met het feit dat WideXS "slecht" is.

Verder dat eeuwige gezeik over een te warme serverruimte. Voor elektrische apparatuur is een constante temperatuur belangrijk. Kijk voor de gein eens op apparatuur wat de aanbevolen werktemperatuur is. Dit zit altijd tussen de 10 en de 30 graden. Boeie dat het bij WideXS 25 graden is, als het maar constant is. Ik mag niet hopen dat er mensen zijn die overclockte servers gaat colocaten, op dat moment zou een koelere ruimte pas nut hebben.

edit:

tekst netjes gemaakt, is makkelijker voor mensen om me te quoten (wat een aantal mensen toch wel weer gaan doen >:)

• Creepy

Creepy

Tiro: ligt er maar net aan van welke servers je dit haalt enzo he.. dit was van een fout (zal ik het zeggen?) warez servertje... maar de 2 servers onderling, of van een fatsoenlijke server die aan de AIX hangt zal dit wel sneller gaan ja..

En al dat gezeik dat WideXS zo slecht is bla die bla.. mijn (nou ja, niet mijn maar ik onderhoud ze) servers staan er, ze draaien goed, snelheid is prima, uptimes hoog (jaar+) en er hebben geen klanten geklaagt dat hun websites niet bereikbaar willen.. das goed genoeg voor mij, en dus blijkbaar ook voor de klanten aangezien ze niet weggaan bij ons.. het ging me er ook zeker niet om om WideXS te promoten, maar meer voor een prijs indicate..

Je moet gewoon zelf es zoeken en gaan rondvragen naar ervaringen.. mijn ervaringen met widexs zijn ok, maar moet er dus wel bijzeggen dat ik geen ervaringen heb met andere hostproviders/co-locaters

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-05 23:09

PanMan

Spun!

Op dinsdag 04 september 2001 10:39 schreef Sebatech het volgende:
Ik ga eind deze maand een server plaatsen.
Bij ...... deze rekent ongeveer 300 piek per maand.
Voor een P3 1GHZ 512 MB

Leveren zij de server, of jij?

Volledige access over de server en gegarandeerde backup stroom voorziening.
En 64 Kbit Lijn.
gelimiteerd, of is dat je max verkeer maar is het wel op een 100 mbit verbinding?

Graag jullie mening?!?
Tja, als het gewoon 64 * 3600 * 24 *30 /8 Kbyte is, en zij verzorgen de server, dan is het niet slecht. Als je zelf een server moet kopen, en op een isdn lijn word gehangen, zou ik iets beters zoeken :).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:47
Op dinsdag 04 september 2001 15:19 schreef Creepy het volgende:

Betalen 175 piek per maand, 10GB aan traffic per maand
Kleine correctie: je hebt 20GB pm

Mijn eigen ervaring met WideXS (tegenwoordig C&W :r):
Prima gasten (ben er vanmiddag nog geweest). Je moet bij een eigen server geen support verwachten (linux ok, maar Windows :r ze op)... Prima verbinding. Erg snelle factuur ;(

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Goed laat ik eens een post doen die veel stof doet opwaaien over de vrienden van C&W . Tegenwoordig ook wel "amateursclub" genoemd.....

Laat ik eens een opsomming maken van de problemen die ik heb gehad met dit bedrijf.

- In het weekend problemen krijgen met je server en 4x 150 ballen moeten betalen omdat ze daar geen APC Masterswitches kennen...
(ach ja...problemen met een bak hebben we allemaal wel eens)

- Op maandagmorgen 09.00 uur dan nog maar eens bellen met de vraag ofdat ze nog eens 1x kunnen booten. Na 3x bellen (inmiddels twee uur verder) hadden ze eindelijk de powerknop gevonden....
Ik maar wachten...denk nog eens bellen ..."Ehh ja meneer, we hebben hem net geboot maar hij komt niet online...dit is niet zo best..het beste kunt maar even langskomen want volgens mij is hij nu echt overleden." Ik na een lange rit in Hoofddorp tp...blijkt dat ze de verkeerde server hadden geboot....zakt je broek toch vanaf of niet ? Of de broek van degene van wie die server nou eigenlijk was...

- 40 piek rekenen voor elke GB overschrijding ....is dat lijntje van Hoofddorp naar Amsterdam dan echt zo duur ?

- Dan ging vorige week weer de telefoon..."Ja goedendag U spreekt met die en die van Widexs ...Hr...bla bla...
wij komen tot de ontdekking dat u ontzettend veel handles in ons bestand heeft..(wie kent het systeem niet..de handles.) Vroeger deed ik alle .nl namen via hun dus moest wel eens een domeintje aanvragen. Dan krijg je dus een handle.
De dame aan de telefoon zei dat het beter was (ook voor hun) om 1 handle te maken. Administratief was dat dan voor hun makkelijker....ik "Oke..doe maar "
Volgende dag kreeg ik dus een fax met de bevestiging en dat de gemaakte kosten in rekening zouden worden gebracht..
Sorry ? Gemaakte kosten ? die gasten bellen mij toch omdat het makkelijker voor hunzelf is (in hun administratie) en gaan dat aan de klant doorberekenen ???

- Een sahara tempratuur hebben in hun nok ? Ach nee..dat maakt ook geen ene moer uit....

Zo zijn er nog tal van dit soort grappen te melden....misschien ben ik de enige die hier last van heeft..
Pagina: 1