Expansie vat nodig bij alleen sww cv-ketel

Pagina: 1
Acties:

• tonny147
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:35
Mede klussers,

Vanwege de komst van een warmtepomp, heb ik het cv circuit direct onder de ketel kortgesloten. Boiler om sww te maken komt pas volgend jaar.
Mijn vraag is, is een expansievat noodzakelijk als er alleen sww gemaakt wordt met de cv?

Wh-mdc07j3e5

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als je de leidingen bekijkt zit het expansievat altijd in het CV-deel. Wanneer je die hebt kortgesloten hoef je daar geen expansievat meer tussen te doen, er valt immers niets uit te zetten?

• tonny147
Dat bevestigd mijn vermoeden, bedankt voor de info

Wh-mdc07j3e5

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12 17:28
De meeste CV ketels gebruiken het cv circuit om hun warmte kwijt te kunnen nadat de warm water kraan gesloten is. Heb je daar naar gekeken of dat op deze manier kan.

Ook dit kleine circuit heeft te maken met uitzetting, nu kan de uitzetting van het water nergens naartoe. Je heb alsnog een expansievat nodig, al kan die een stuk kleiner zijn.

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-12 20:54
Amd RuLuzzz schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 08:53:
De meeste CV ketels gebruiken het cv circuit om hun warmte kwijt te kunnen nadat de warm water kraan gesloten is. Heb je daar naar gekeken of dat op deze manier kan.

Ook dit kleine circuit heeft te maken met uitzetting, nu kan de uitzetting van het water nergens naartoe. Je heb alsnog een expansievat nodig, al kan die een stuk kleiner zijn.
Precies dit, ik zou even in de handleiding van je ketel kijken.

• tonny147
in de handleiding kan ik het niet zo snel vinden, kwam wel dit technisch bulletin tegen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bo1QAFlk-A7afHfWEbrgUDWuXhc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gsMa1fqUqF3tMz60SlxsKkF5.png?f=user_large

meest rechtse vaatje ziet eruit als een expansie vat, ik denk dat ik mijn antwoord heb.
mijn ketel is een ecotec plus

Wh-mdc07j3e5

Pagina: 1