[PC] BitCraft

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rupus
  • Registratie: April 2019
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_8NTunUgKLVdund5PcaEYC_F2s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uNTm6eZdpJQnXgcPXsbq2RKn.webp?f=fotoalbum_large

Wat is BitCraft?
BitCraft is een aankomende MMORPG die zich afspeelt in een procedureel gegenereerde sandbox-wereld met een diepgaand skill systeem en een focus op craften, economie, cultiveren en het bouwen van steden.

Wat kan ik doen in het spel?
BitCraft is een sandbox-game, niet alleen in de zin van een open wereld, maar ook in zijn vrije progressie. Spelers worden niet gedwongen om classes of skills te kiezen, en in plaats daarvan hun personage te ontwikkelen door de skills te gebruiken die ze leuk vinden. Naast het craften, bouwen, landbouw en vele andere skills, kunnen spelers ook actief worden in hun samenleving en bijdragen aan de groei van infrastructuur, steden en rijken.

Zit er een verhaal in BitCraft?
In BitCraft ontwaak je als een mystiek wezen midden in een ongetemde wildernis. Terwijl je in het begin moeite zult hebben om te overleven, kun je uiteindelijk samenwerken met andere spelers om een geheel nieuwe beschaving op te bouwen. Terwijl je gebouwen maakt en nieuwe gebieden verkent, onthult de wereld van BitCraft een diep en oud verleden. De oude ruïnes, artefacten en mysterieuze reizigers die je tegenkomt, verborgen in het landschap, duiden op een sluimerende kracht en geschiedenis die klaar zijn om herontdekt te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4_lcM_mgHlPD6VZeYMBXqbdE5G4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0JPJHpoUo21tbN42emaSFNzR.webp?f=user_large

De artstyle van BitCraft
BitCraft heeft een bijzondere artstyle. Op verschillende sites op Internet worden de visuals vergeleken met de Playstation game Journey, de Studio Ghibli animatiefilms, Genshin Impact, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, en Valheim.

Of je het daarmee eens bent kun je zelf bepalen door de officiële announcement trailer van 6 september 2021 te bekijken:

Wie ontwikkelt BitCraft?
Clockwork Labs, een indie ontwikkelaar in San Francisco, California, is in 2019 opgericht door professionals uit de game-industrie met expertise in gedistribueerde systemen. Het team vertegenwoordigt een gezonde mix van veteranen uit de game-industrie en vers talent.

Daarnaast zijn er een aantal indrukwekkende namen die als investeerder en adviseur betrokken zijn:
  • Hilmar Veigar Pétursson - CEO van CCP Games (Eve Online)
  • Aðalsteinn 'Alli' Óttarsson - Voormalig Sr. Development Director bij Riot Games (League of Legends)
  • David Baszucki - CEO & mede-oprichter van Roblox
  • David Helgason - Oprichter van Unity
  • Ian Livingstone - Mede-oprichter van Games Workshop (Warhammer) & Eidos (Lara Croft: Tomb Raider)
  • Ed Fries - Voormalig vice president van game publishing bij Microsoft
Wanneer wordt BitCraft gereleased?
Een releasedatum is nog niet bekend gemaakt. Volg de Discord, sociale media, en website voor nieuws en updates.

Kan ik alpha tester worden?
Aanmelden om geselecteerd te worden kan via de officiële website! Door de enquête in te vullen vergroot je de kans om geselecteerd te worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iF3LPgWDaMECgd68TSCCfFRRVOM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QZUgn5tmfnvrJ1Xwku1cGJi1.webp?f=user_large

Meer informatie is te vinden via de website: https://bitcraftonline.com
De developers delen af en toe nieuws en informatie op Medium: https://clockwork-labs.medium.com
Er is ook een officiële Discord server: https://discord.com/invite/bitcraft
Het BitCraft twitter/X account: https://twitter.com/bitcraftonline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-06 22:52
Toffe artstyle inderdaad. Verder is de trailer vrij nietszeggend. Heb me wel ingeschreven voor de Alpha omdat ik benieuwd genoeg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Hier nog een aantal korte video teasers om een beter beeld van de visuals te krijgen.

[ Voor 131% gewijzigd door Rupus op 14-08-2023 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:13
Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat uitpakken. Heeft voor mij zeker potentie! Ik heb me ook aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Zojuist is er een nieuwe teaser gedeeld die wat wolven mobs laat zien

[ Voor 33% gewijzigd door Rupus op 23-08-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Een nieuw filmpje van gisteren:

Je ziet niet zoveel, een personage mediterend in het gras aan de kust.
Geeft wel een kleine impressie van hoe de wereld van BitCraft eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Een nieuwe afbeelding gedeeld via het officiële Twitter kanaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RZs7tzMAFc5XDTI0V_i4enZ7Ok=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7ETXRBVjN0TurKAL76Djz239.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:34

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Dit ziet er opzich wel cool uit. even in de gaten houden

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
2 nieuwe teasers:

De eerste is van 5 september maar omdat deze zo weinig zeggend is heb ik die niet meteen gepost:

Okee.. schelpen zitten in de game. Dus waarschijnlijk ook parels? En wellicht als voedsel.

Tweede is van deze week, die 5 verschillende hairstyles toont:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Gisteren is een nieuwe dev blog geplaatst: https://clockwork-labs.me...esign-blog-2-35a4062dc451

Hierin wordt wat info gedeeld over het skill systeem en er is wat concept art te zien.

• Rupus
  • Niet online

BitCraft Official Alpha Test Announcement Trailer

Alpha beginning early 2024!

• Joop34
Leuk! Ik ben erg benieuwd. De stijl uit de trailer bevalt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
't is alweer een tijdje geleden dat ik iets heb gepost, maar dat wil niet zeggen dat er niks is gebeurd.
Hierbij een aantal previews die ondertussen zijn uitgekomen:

Chillend in het gras:

Impressie hoe houthakken eruit gaat zien:

en farmen:

en foragen/cooking:

Er zijn in de Discord geruchten over een closed Alpha maar daar heb ik nog niks concreets over gelezen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Twee weken verder, een aantal nieuwe filmpjes:

Going fishing

Sail your troubles away

First look at a BitCraft settlement!

En nog een Halloween bijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Video van bijna een half uur waar de Game Director van Bitcraft en de CEO van Clockwork Labs, de ontwikkelaar van Bitcraft, elkaar interviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Twee nieuwe shorts

Eerste is van een transport voertuig. Idee is dat je spullen om te verhandelen op een wagen kunt laden om van settlement naar settlement te brengen

Tweede is een mining sneak peak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Nieuw ontwerpje van een fishing table/workbench dat is gedeeld:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Er zijn ondertussen weer wat nieuwe beelden gedeeld door de devs:

14 november 2023 - a conceptual visualization of how the swamp biome is generated

16 november 2023 - een model update van de tailor workbench

21 november 2023 - een mining camp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Voor wie meer wil dan alleen weinig onthullende mini filmpjes is er gisteren een nieuwe design blog uitgekomen op Medium.

Eerdere blogs van de ontwikkelaar zijn hier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Weer even wat updates die sinds de laatste post zijn uitgebracht.

Een kort filmpje dat een winters landschap laat zien

Een iets langer filmpje van bijna een half uur met Tyler Cloutier, één van de oprichters van het bedrijf dat Bitcraft maakt

Gesprekje van bijna een kwartier tussen de game director en CTO van Bitcraft, over Bitcraft en de aankomende Alpha fase

• Rupus
  • Niet online
meer beeld!

Houthakken en kamperen:

En om alvast in de kerstsfeer te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Na een wat langere pauze weer een update met wat nieuwe info.
Ik ga niet meer wekjelijks elk nieuw teaser filmpje meer plaatsen, want dit topic is maar zeer stilletjes.
Voor wie deze filmpjes wil bijhouden, kun je kijken op het officiële Bitcraft Youtube kanaal.

Wat ik wel wil delen is een wat langere video die gisteren is uitgebracht.

Ergens in de komende weken/maanden zal er een closed beta plaatsvinden (waar je je nog steeds voor kunt aanmeldingen via de website!)
In onderstaande video wordt wat meer verteld waar in de komende closed alpha de focus op ligt: de settlement fase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Gisteren is er een nieuwe blogpost gemaakt door de producent van Bitcraft:

https://clockwork-labs.me...the-producer-4c46f4df1e5d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Okee! Nieuws! De datum voor de closed alpha is officieel bekend:

2 april 2024

Om kans te maken voor toegang tot de closed alpha schrijf je je hier in!

Er is zojuist ook een nieuwe gameplay trailer gereleased:

Join voor meer informatie en om mee te praten de Discord server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop34
Ja, leuk. Ik kreeg de e-mail ook binnen gisteravond. Ik heb me aangemeld, nu hopen op een key.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Hi @Rupus ,

Wat goed hoeveel informatie je hier al neergegooid hebt. Ik ben momenteel op jacht naar een key en wellicht kunnen we elkaar hier helpen.

Ik ben pas gisteren door CohnCarnage achter deze game gekomen en ga vandaag effe door de developer Q&A’s.

Wellixht is het leuk om een Tweakers community op te zetten, iets van House of Tweakers ofzo….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Hoi @Kenny_026

Ik heb een closed alpha key van het Paas event dat ze in e officiële Discord hebben gehouden.
Alleen zijn momenteel de servers al best een lange tijd offline.

Er waren wat kleine issues, daarvoor hebben ze een patch uitgebracht, en toen was er opeens ontzettend veel lang.
Daarna zijn de servers offline gehaald en niet meer online gekomen. Daar is nu het grote wachten op.

Ja lijkt me leuk om met een groepje andere geïnteresseerden iets van een community op te starten. Al is het maar voor een volgende open alpha/beta ronde.

Deze closed beta duurt naar verwachting een maand, tot ergens begin mei.
Maar wellicht door dee lange offline periode verlengd, wie zal het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop34
Ik heb helaas geen key mogen ontvangen. Worden er nog steeds keys weggegeven in de discord? Dan meld ik me daar ook even voor aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Ik zit momenteel al dagen te zoeken op discord. Er is echt een jacht gaande. De beste kans is tijdens een dev stream.

Ze hebben wel gezegd dat ze voor deze alpha pas een fractie van de keys hebben uitgegeven die ze daadwerkelijk voor de alpha willen uitgeven dus er is nog hoop.

Ze hebben daarnaast gezegd dat als de huidige memory leaks zijn opgelost op de server dat ze ook veel meer mensen toe kunnen laten.

Doe in elk geval een registratie op https://bitcraftonline.com

@Rupus , er is een lijst met de verschillende professions die in de livestream van vorige week is besproken. Iets voor de OP als ik die opsom?

[ Voor 13% gewijzigd door Kenny_026 op 09-04-2024 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
@Kenny_026 Ja de topicstart kan misschien wel een uitbreiding gebruiken nu de alpha van start is en er veel meer bekend is over het spel, zoals idd de professions.

Ik zal er komend weekend eens wat tijd in steken :)
Dan kan ik ook wel wat eigen impressie in gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Vanaf morgen 17.00 is het mogelijk om supporter te worden waarmee je 100% toegang hebt tot de toekomstige alpha en beta releases. €20 is best redelijk denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWihxq6dpEqUXdw_PxIMyjwELwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LKAyiyug2ssjDFrhX0bhg9fu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Kenny_026 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:08:
Vanaf morgen 17.00 is het mogelijk om supporter te worden waarmee je 100% toegang hebt tot de toekomstige alpha en beta releases. €20 is best redelijk denk ik.

[Afbeelding]
Ik kreeg gisteren hier ook een mail over. Best een redelijk bedrag inderdaad, alleen denk ik dat ik er geen gebruik van ga maken. Eerlijk gezegd viel mij persoonlijk de closed alpha best wel tegen. Maar misschien omdat het een alpha was en ik een beta verwachtte?

Ik heb ook niet goed gebruik gemaakt van de tijd in de vorige playtest, ik was samen met een groep een basis aan het opbouwen, waardoor ik meeste van de tijd resources aan het verzamelen was en niet echt alle opties van de game heb uitgeprobeerd. Mocht ik voor een volgende playtest worden uitgebodigd dan ga ik dat was meer doen, in m'n eentje. Misschien dat ik dan de game wat meer ga waarderen.

Maar eerlijk gezegd volg ik de ontwikkeling niet echt meer en besteed mijn tijd aan andere games die wel al zijn gereleased :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ik kreeg ook de mail maar skip hem. Probeer de laatste tijd mezelf los te rukken van deze FOMO praktijken :P Als je het puur doet voor het supporten van de studio enzo good for you. maar dingen erin gooien als Founder Titel en gegarandeerde playtest access is gewoon een marketing tool tegenwoordig waar ik echt geen fan van ben :P

Los daarvan veranderd dit niks van mijn interesse in de game o.i.d hoor.
Ben nog steeds benieuwd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Toch even een paar uurtjes zojuist zitten spelen. Het is gewoon wel te veel runescape ofzo :P
Wat eigenlijk helemaal niet verkeerd is maar ik heb dan zoiets van: ja waarom zou ik dan niet gewoon runescape spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
De game is eindelijk in eraly access. Ik heb 'm een paar dagen gespeeld en ja, ik vind 't een leuke game!

Het is wel een heel slow paced game. Craften gaat met veel stapjes voor je je eindproduct hebt. En materiaal van meerdere professions nodig, dus veel professions grinden, of samen met andere spelers afspreken om elkaar te helpen. Daaraan merk je wel dat ze erg stimuleren om andere spelers op te zoeken om de progression sneller te laten gaan.

Ik ben benieuwd naar de grotere player cities en empires over een tijdje.Voor het moment heb ik me nog niet aangesloten bij een groep spelers. Eerst wil ik wat vertrouwder worden met de mechanics etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Ook even gespeeld en eens met dat het opzich best leuk is voor in ieder geval het begin.. maar dan ben ik aan het spelen en denk ik eigenlijk van: tja waarom zou ik dit nu doen met alle goeie fullfletched games die er al zijn in dat genre.

Bedoel je met grotere playercities die gebouwd zijn door spelers? dat kan nog wel tof zijn.. wist niet dat dat bestond.

Miss dat ik het weer eens ga checken met 1.0 maar voor mij nu heb ik niet echt een reden dit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupus
  • Niet online
Ja de opzet is dat er op den duur grote player-run settlements en empires komen. Empire gedeelte is alleen cosmetisch, geeft verder geen gameplay voordeel, behalve bragging rights. Maar nu al zie je op de map in de game een aantal empires ontstaan.

De map is echter gigantisch! en ik heb nog niet de bheofte gehad om de map te gaan verkennen buiten de NPC town waar je in de tutorial naartoe wordt geleid. Wanneer je echter door wilt groeien voorbij tier 2 tools, dan heb je betere crafting stations nodig die je alleen hebt in player settlements, volgens mij.
Pagina: 1