Tracker - RSS verdwenen, binnen Instellingen ook geen opties

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Mijn vraag
Binnen de Tracker had ik 3 RSS feeds lopen. So far so good.
Vanochtend paste ik een url aan, omdat deze site z'n feed verplaatst had.
Sinds deze middag zijn al m'n RSS uit de tracker verdwenen, en ook de opties binnen [instellingen] om de feeds een naam te geven en de link neer te zetten zijn verdwenen.
Ligt dit aan mij of is 't een 'tweakers dingetje'?

3 RSS feeds lopen goed op de tracker. 1 aangepast. alles weg, niet meer terug te zetten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
browser opnieuw opstarten, naar [instellingen] van de tracker zelf. Naar [instellingen] van m'n profiel.

[ Voor 8% gewijzigd door dyrc op 14-08-2023 13:56 ]

Beste antwoord (via dyrc op 14-08-2023 15:45)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RSS was onderdeel van de karmastore, en die hebben we in z'n geheel verwijderd. Het lage aantal gebruikers (enkele tientallen) van de RSS feature verantwoordde niet het laten bestaan van deze feature.

Het spijt ons, maar deze feature komt niet meer terug...

Intentionally left blank

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hi @dyrc

We hebben helaas besloten om deze feature te verwijderen, tesamen met de rest van de karmafeatures en de karmastore zelf. Een aantal andere features, waaronder custom css en het fotoalbum, zijn opengesteld voor alle geregistreerde gebruikers.

Deze feature in kwestie werd nog maar door heel weinig mensen (waaronder ikzelf overigens ;)) gebruikt, en betrof voornamelijk oude, slecht onderhoudbare code. Dat is de reden waarom we RSS feeds in de tracker niet langer meer ondersteunen.

Deze week zal een en ander nog nader toegelicht worden in een development .plan

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
helaas voor ons, it was fun while it lasted.
kan ik dan een feature request indienen om de limiet van 20 actieve topics op te hogen naar ~50?
nu is m'n hele tracker grotendeels leeg, zonde van de ruimte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Voor de tracker zijn we aan het onderzoeken hoe we dat naar de toekomst toe willen gaan vormgeven. Ik denk dat we in de tussentijd daar liever geen wijzigingen aan willen doen (ook oude code, techdebt...)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-10 14:08

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Jammer, ik zag net dat het weg was. Ik gebruikte het om een aantal sties te volgen waar ik niet vaak kom; maar ze toch wel wil bijhouden :(. Waaronder Anandtech en Phoronix.

Waarom is de tracker er dan nog wel als het slecht onderhoudbare code is, of staat dat los van de RSS feed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
Sp3ci3s8472 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:58:
Waarom is de tracker er dan nog wel als het slecht onderhoudbare code is, of staat dat los van de RSS feed.
Toch deze strohalm nog even vastpakken: kunnen we er niet gewoon een sticker "experimental, use at your own risk" op zetten en zolang de tracker niet onderhanden genomen wordt de RSS laten doorlopen?
(nu voelt 't een beetje als "zandkasteeltje kapotstampen" zonder dat ik ook een ijsje krijg aangeboden als goedmakertje -of dat komt in de .plan nog...-)

aanvullend: ik gebruikte de RSS binnen de tracker als een soort "one site to rule them all" dashboard. ik had de NOS, CNN en formule1 RSS' lopen, kon gewoon tweakers open laten staan en vanuit daar de headlines bijhouden, met de tracker standaard geopend want de site is ondertussen gebouwd voor mobieltjes dus ruimte zat aan de zijkant.

[ Voor 26% gewijzigd door dyrc op 14-08-2023 16:02 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RSS was onderdeel van de karmastore, en die hebben we in z'n geheel verwijderd. Het lage aantal gebruikers (enkele tientallen) van de RSS feature verantwoordde niet het laten bestaan van deze feature.

Het spijt ons, maar deze feature komt niet meer terug...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43
Oh, dit is wel een behoorlijke bummer zeg...

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dyrc
  • Niet online
@crisp Het kwartje valt nu dat door het wegvallen van de karmastore de instellingen óm de RSS te beheren verdwenen zijn, en daarmee ook niet terug te brengen. Ik had nog de hoop dat 't los van elkaar kon bestaan maar het is duidelijk nu.
Thanks for being the messenger, ook al is 't helaas pindakaas (en ik kan nu ook plaatsen waarom ik er nog geen forumpost over terug kon vinden, er is dus simpelweg bijna niemand die 't mist...wat dan weer funny in a weird way is, ik vond 't zo logisch om te hebben.)

Om m'n leegte nog wat kracht bij te zetten, de tracker was ooit gevuld van boven naar beneden....:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mw1Wqy1519h_rQEyZustGw8rIVE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/747QR5yY5bee3aOZyorWJDVS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door dyrc op 14-08-2023 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ajacied10
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07-09-2023
De FOK! Tracker is ook verdwenen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ajacied10 schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:12:
De FOK! Tracker is ook verdwenen......
Dat klopt; die was ook op basis van een RSS feed. Daarbij was dat al een tijdje geen default tracker-item meer en is de band met FOK! eigenlijk ook al lang niet meer bestaand.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-10 15:55
Het artikel dat hierbij hoort: .plan: Aantal karmafeatures voor iedereen beschikbaar - Development-iteratie ...
  • Custom-RSS-feeds - Ook deze functionaliteit werd nauwelijks gebruikt en is daarom verwijderd.

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.