Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:12
Beste mensen,

Ik ben 34 jaar oud, eigenlijk niet de jongste meer dus om een HBO opleiding naast mijn werk te volgen zie ik eigenlijk niet zitten. Ik ben laat begonnen met het starten van mijn carrière. Meeste mensen die ik ken hebben al zo'n 8 jaar ervaring rond mijn leeftijd. Maar goed, ik ben wegens persoonlijke omstandigheden en slechte keuzes zo laat van start gegaan. Waar ik zelf eigenlijk achter ben gekomen dat ik nogal ambitieus ben. Als ik dat eerder had geweten had ik al veel eerder begonnen met werken. Wat vooral mezelf tegenhield was het gebrek aan zelfvertrouwen. Ik heb eigenlijk geen werkervaring of een serieuze baan gehad. Dit is letterlijk mijn tweede baan. Hiervoor deed ik een halfjaar handarbeid in de supermarkt.

Ik was aangenomen bij een detachering als IT Servicedeskmedewerker. Aangezien mijn gebrek aan kennis en weinig ervaring met programmeren was dit een van de opties waarvoor ik heb gekozen. Ik vind het tot nu wel prima. Ik kwam na een half jaar al snel achter waar mijn sterke en zwakke punten liggen. In een 1.5 jaar tijd ben ik enorm gegroeid. Niet alleen in kennis, maar ook ben ik zelf gegroeid in communicatie, zelfvertrouwen etc. Ik heb mezelf vooral heel hard gepusht om dit te bereiken, hierdoor heeft mijn opdrachtgever mij een interne positie aangeboden. Na een jaar ben ik van extern naar intern gegaan. Ik ben ook zeker tevreden over het aanbod dat ik heb gekregen. Voor iemand die van 0 naar vaste dienst binnen een jaar is getreden kan ik zeker niet klagen.

Maar mijn vraag is nu wat zijn mijn doorgroeimogelijkheden als MBO'er? Ik heb sinds kort mijn ITIL en MS-900 behaaald. Maar ik wil ook de komende jaren aan mijn zelfontwikkeling werken? Heeft iemand tips?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Allereerst: goed bezig! En ga zo door.

De allerbelangrijkste vraag is simpelweg: welke kant wil je op?

Een veel gelopen pad is langzaam richting de IT infa engineering kant. Dus van eerstelijns naar tweedelijns naar derde lijns.
Dan kun je dus gaan focussen op server en cloud infra beheer en dat kun je jezelf aanleren door een eigen Azure tenant te bouwen om maar een random voorbeeld te noemen. Maar is dat wel wat je wilt?

Het is lastig advies geven zonder te weten welke kant je op wilt.
Op dit moment is er echt nog veel ruimte in de IT om door te groeien en maakt het niet uit dat je MBO’er bent

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 14-08-2023 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seph32
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:12
Hann1BaL schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:03:
Allereerst: goed bezig! En ga zo door.

De allerbelangrijkste vraag is simpelweg: welke kant wil je op?

Een veel gelopen pad is langzaam richting de IT infa engineering kant. Dus van eerstelijns naar tweedelijns naar derde lijns.
Dan kun je dus gaan focussen op server en cloud infra beheer en dat kun je jezelf aanleren door een eigen Azure tenant te bouwen om maar een random voorbeeld te noemen. Maar is dat wel wat je wilt?

Het is lastig advies geven zonder te weten welke kant je op wilt.
Op dit moment is er echt nog veel ruimte in de IT om door te groeien en maakt het niet uit dat je MBO’er bent
Ik zat zelf ook hieraan te denken om door te groeien naar tweedelijns. Cloud infra beheer is zeker wel dat mij aanspreekt. Ik zit te kijken naar Azure certificering.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Heeft je huidige werkgever een studiebudget?

Ik ben trouwens ook op mijn 33ste begonnen met een deeltijd HBO-opleiding, en het is zeker nog niet te laat. Sterker nog ik heb mensen van rond de 50 in mijn klas.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

seph32 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 13:09:
[...]

Ik zat zelf ook hieraan te denken om door te groeien naar tweedelijns. Cloud infra beheer is zeker wel dat mij aanspreekt. Ik zit te kijken naar Azure certificering.
Prima, certificering is 1 ding, maar vooral laten zien dat je de skills hebt, heeft mij als manager toch vaker de echte meerwaarde getoond.

Dus ga er daadwerkelijk mee aan de slag en zoals ook al aangegeven: Ga eens met je leidinggevende praten wat de opleidingsmogelijkheden zijn.
Zijn er binnen het bedrijf ook doorgroeimogelijkheden naar 2e lijns en verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-05 13:49

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Je kan blijven door certificeren om te laten zien aan je (toekomstige) werkgever dat je de tools (Azure bijv) goed snapt, echter je kan ook kijken voor een duale/deeltijd HBO opleiding.

Als ik jou was kan je het beste aan je leidinggevende vragen wat de opleidingsmogelijkheden zijn en wat de budget(ten) voor certificaten (en bijbehorende cursussen) en HBO zijn.

Je bent nooit te oud om te leren en voor sommige te switch te maken naar ICT.

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1