Mijn vraag
Gisteren heb ik een upgrade gedaan van
Gigabyte Z690 AORUS PRO (rev. 1.0) naar de Gigabyte AORUS Z790 MASTER
Na het plaatsen en alles aansluiten had ik het probleem dat de CPU maar 0,78 ghz wilde draaien.
Ik de CPU gereseat en werkt de CPU perfect voor de eerst 2 minuten, dan pakt hij 5.5Ghz
Na ongeveer een aantal minuten zie je Clocks terug vallen naar 4,3 ghz de snelheid van de E cores.
En zal hij ook niet meer boven komen, zelfs niet als ik handmatig overclock.
Zo ver ik weet had ik geen problemen zoals deze met het oude bordje.
Relevante software en hardware die ik gebruik
W11
13900k
Gigabyte AORUS Z790 MASTER
G.Skill Trident Z5 RGB F5-6400J3239G16GX2-TZ5RK
Inno3d 4090 Frostbite.
1000W coolermaster psu ( weet type zo niet)
Custom waterkoeling set 2x360 rads push pull en dual d5 pomp dus aan de koeling is het niet:)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bios updates/alle drivers/ overklokken. Ik kan nog een verse windows proberen, maar dat wordt vanavond.
Dus heeft iemand ideeën of suggesties let me know dan kan ik deze vanavond proberen,
Gisteren heb ik een upgrade gedaan van
Gigabyte Z690 AORUS PRO (rev. 1.0) naar de Gigabyte AORUS Z790 MASTER
Na het plaatsen en alles aansluiten had ik het probleem dat de CPU maar 0,78 ghz wilde draaien.
Ik de CPU gereseat en werkt de CPU perfect voor de eerst 2 minuten, dan pakt hij 5.5Ghz
Na ongeveer een aantal minuten zie je Clocks terug vallen naar 4,3 ghz de snelheid van de E cores.
En zal hij ook niet meer boven komen, zelfs niet als ik handmatig overclock.
Zo ver ik weet had ik geen problemen zoals deze met het oude bordje.
Relevante software en hardware die ik gebruik
W11
13900k
Gigabyte AORUS Z790 MASTER
G.Skill Trident Z5 RGB F5-6400J3239G16GX2-TZ5RK
Inno3d 4090 Frostbite.
1000W coolermaster psu ( weet type zo niet)
Custom waterkoeling set 2x360 rads push pull en dual d5 pomp dus aan de koeling is het niet:)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Bios updates/alle drivers/ overklokken. Ik kan nog een verse windows proberen, maar dat wordt vanavond.
Dus heeft iemand ideeën of suggesties let me know dan kan ik deze vanavond proberen,