Hallo allen,
Mijn huidige systeem begint inmiddels echt zijn leeftijd te tonen (Mei 2017), graag zou ik dan ook een nieuwe build willen neerzetten. Inmiddels al uitgebreid reseach gedaan en op onderstaande uitgekomen, echter ontvang ik graag feedback over wat ik kan verbeteren!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Light/Medium Gaming; Simulation / Racing Games a la Cities Skylines II, Forza Horizon, F1 23 etc., Medium-Heavy Virtualisation vanwege werk (Oa. VM'etjes voor Intune), Light Photo-editting
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2000-2250 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een Seasonic Platinum Series 760 Watt, deze is ongeveer 5 a 6 jaar oud. Als deze nog betrouwbaar genoeg wordt geacht zou ik deze graag mee willen nemen. Daarbij heb ik nog een Mellanox 10GBe netwerkkaart (PCIe x4) welke ik over zal prikkenl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete build, waarmee ik de komende 5-6 jaar weer vooruit kan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorheen altijd gebruik gemaakt van Intel platforms (X58, Z170, Z270, C602), voor nu lijkt AMD mij de betere keuze. Verder groot fan van Noctua vanwege de stille fans/koelers
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de komende 5-6 jaar weer vooruit kunnen. Performance/Watt en Stilte zijn pre's. WiFi/Bluetooth noodzakelijk voor m'n ANC koptelefoon, Optical Audio noodzakelijk voor m'n Surround-set
Ga je overklokken?
Niet gepland, maar met de beoogde config wel mogelijk, altijd fijn om over een aantal jaren de performance nog iets op te kunnen krikken
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie vizie op de config zoals onderstaande
Mijn huidige systeem begint inmiddels echt zijn leeftijd te tonen (Mei 2017), graag zou ik dan ook een nieuwe build willen neerzetten. Inmiddels al uitgebreid reseach gedaan en op onderstaande uitgekomen, echter ontvang ik graag feedback over wat ik kan verbeteren!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Light/Medium Gaming; Simulation / Racing Games a la Cities Skylines II, Forza Horizon, F1 23 etc., Medium-Heavy Virtualisation vanwege werk (Oa. VM'etjes voor Intune), Light Photo-editting
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 2000-2250 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een Seasonic Platinum Series 760 Watt, deze is ongeveer 5 a 6 jaar oud. Als deze nog betrouwbaar genoeg wordt geacht zou ik deze graag mee willen nemen. Daarbij heb ik nog een Mellanox 10GBe netwerkkaart (PCIe x4) welke ik over zal prikkenl
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een complete build, waarmee ik de komende 5-6 jaar weer vooruit kan
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorheen altijd gebruik gemaakt van Intel platforms (X58, Z170, Z270, C602), voor nu lijkt AMD mij de betere keuze. Verder groot fan van Noctua vanwege de stille fans/koelers
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag de komende 5-6 jaar weer vooruit kunnen. Performance/Watt en Stilte zijn pre's. WiFi/Bluetooth noodzakelijk voor m'n ANC koptelefoon, Optical Audio noodzakelijk voor m'n Surround-set
Ga je overklokken?
Niet gepland, maar met de beoogde config wel mogelijk, altijd fijn om over een aantal jaren de performance nog iets op te kunnen krikken
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie vizie op de config zoals onderstaande
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 4070 Founders Edition | € 669,- | € 669,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Chalk White | € 131,87 | € 131,87 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 39,90 | € 39,90 |
| 2 | Ventilators | Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm | € 25,80 | € 51,60 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo RGB F5-6000J3040G32GX2-TZ5NR | € 226,92 | € 226,92 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Prime PX-1000 | € 249,90 | € 249,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 109,90 | € 109,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.177,09 | ||