IKEA/Whirlpool oven wordt niet warm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn vraag
Wij hebben in onze wat oudere IKEA keuken een Whirlpool AMW 520 AL combi magnetron. Sinds enkele weken wordt de oven niet snel genoeg meer echt warm. Voorverwarmen naar 200 graden duurt een half uur. Als je dan het deurtje open doet om de broodjes erin te doen daalt de temperatuur naar 130/140 graden en weer heel lang om richting de 200 graden te komen. Het lukt allemaal wel, maar broodjes bakken duurt bijna een uur op deze manier. Mijn eerste gok is dat de thermostaat kapot is. Is dit makkelijk (zonder te solderen) op te lossen? Of kan ik beter op zoek gaan naar een nieuwe oven?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:23
Gebruik je dan onder en bovenwarmte? Het lijkt er namelijk op dat het of een verwarmingselement het niet meer doet.

Zet de oven aan en voel na 1 a 2 minuten de boven en onderkant. Als de over boven en onderwarmte heeft moeten deze alletwee warm zijn.

Gebruik je alleen de hete lucht functie dan kan die ook stuk zijn.

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Na een minuutje of 2 is alleen de gril heet. De onderkant is "koud". Ik weet niet of dat ding ooit warm geworden is aan de onderkant.

• BeachboyNL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:05
Dit is na mijn weten een probleem wat vaker voorkomt bij de Ikea Whirlpool combi oven/magnetrons (zoek maar via google).
Want in mijn vorige huis heb ik het exact zelfde probleem gehad en toen bleek het inderdaad de verwarmingselement te zijn, deze werd vervangen en toen was het probleem verholpen.

Alleen bleek dit toch wel weer duurder te zijn dan gehoopt en was wellicht een nieuwe kopen een betere investering over langer termijn geweest. Maar aangezien we toen gingen verhuizen liet ik hem toch repareren.