Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
Ik ben in het bezit van een Garmin Fenix 7 smartwatch

Sinds kort liggen er SolarEdge zonnepannelen op mijn dak en deze zijn natuurlijk via een mobiel te bekijken wat ze opleveren. Nu wil ik graag ook iets kunnen zien op mijn Fenix 7 smartwatch maar SolarEdge heeft hier geen app voor.

Nu zie ik wel meerdere apps van andere makers staan. Zijn er personen die ervaring hebben met een dergelijke app?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
gezien het aantal reacties denk ik dat je ze gewoon een voor een zelf moet proberen tot je er eentje vind die bij jouw use case past.

Overigens ben ik oprecht nieuwsgierig wat het voordeel is om op je horloge te kijken naar je zonnepanelen. Ik snap dat je in de eerste dagen nieuwsgierig bent, maar op een groter scherm zie je veel meer informatie die je dan beter kunt interpreteren denk ik. Echter gezien er apps zijn, ben je waarschijnlijk niet de enige die dat wil kunnen, dus er zal een voordeel zijn waar ik tot nu toe blind voor ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazman67
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-04 11:59
Ik heb intussen de SolarEdge widget van Emeska draaiende en deze werkt uitstekend.

En de reden dat ik op mijn horloge iets over mijn zonnepanelen wilt zien is puur om te weten of ze het nog doen. Dan is een snelle blik op mijn horloge sneller als de app op mijn mobiel opstarten. Ik ken genoeg personen die pas na een maand of langer er achter komen dat er iets defect is. En dat is toch zonde.

De widget toont alleen de opbrengst van de zonnepanelen, meer niet en is voldoende. De app op mobiel toont inderdaad veel meer, ook wat gebruikt wordt, wat terug naar het net wordt gestuurd en historie ... en meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Ah, duidelijk, mijn zonnepanelen geven een alarm vanuit de converter als die het langere tijd niet doen, zoals in de winter met sneeuw op het dak. Maar goed dat je een werkende oplossing gevonden hebt! En bedankt de oplossing te delen voor de volgende.