Ben benieuwd of ik degene ben die onredelijk is geweest met de aankoop van ShockKing. Ik baal nu van de slechte review en ik ben m'n geld kwijt. Ik ontvang graag een eerlijke / onpartijdige mening. Bedankt!
Geen idee waar je het over hebt... Care to explain? (mag ook in DM)
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Zoals ik het lees een welles nietes verhaal van beide kanten, zonder de feiten te weten valt er weinig nuttigs over te zeggen.
v&a aangeboden: Intel Core i3-8100 Tray
Advertentie spreekt alleen over 'verzending kosten koper', niets over het risico. Is hier per privébericht nog iets over gespecificeerd? Als er niets is afgesproken ligt het risico bij de verkoper. Als jouw review volledig op waarheid berust en de CPU daadwerkelijk kapot is aangekomen, dan zou de verkopende partij dit moeten oplossen (met dus de aanname dat het risico bij verkoper ligt).
Je zal alleen wat meer informatie met Microkid moeten delen zodat hij kan meekijken. Het is nu giswerk.
Advertentie spreekt alleen over 'verzending kosten koper', niets over het risico. Is hier per privébericht nog iets over gespecificeerd? Als er niets is afgesproken ligt het risico bij de verkoper. Als jouw review volledig op waarheid berust en de CPU daadwerkelijk kapot is aangekomen, dan zou de verkopende partij dit moeten oplossen (met dus de aanname dat het risico bij verkoper ligt).
Je zal alleen wat meer informatie met Microkid moeten delen zodat hij kan meekijken. Het is nu giswerk.
[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 14-08-2023 11:04 ]
Ik dacht dat de dm gelezen kon worden, maar ik heb een processor overgenomen: deze kwam bij mij aan met een kapot hoekje. (Enveloppost). Verpakking had naar mijn idee beter gekund want hij zat niet in z'n plastic hoesje. Ik stelde 50/50 voor wat betreft het verlies, maar hij vond dat het mijn risico was.
Ik kan later even de dm's posten.
Post de dms vanavond even.
[ Voor 4% gewijzigd door savale op 14-08-2023 11:14 ]
Die kan @Microkid inderdaad inzien. Maar je openingspost was wat onduidelijk, je kan er het beste even een samenvatting neerzetten van wat er gebeurd is. Dan kan Microkid even nagaan hoe het zit. DMs hoef je niet openbaar te zetten, dat is niet wenselijk.savale schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:06:
Ik dacht dat de dm gelezen kon worden, maar ik heb een processor overgenomen: deze kwam bij mij aan met een kapot hoekje. (Enveloppost). Verpakking had naar mijn idee beter gekund want hij zat niet in z'n plastic hoesje. Ik stelde 50/50 voor wat betreft het verlies, maar hij vond dat het mijn risico was.
Hoe was hij precies verpakt? Normale envelope / dubbeltjies envelope / etc.savale schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:06:
Heb je nog foto's van de verpakking?
Zonder dit soort dingen blijft het welles nietes verhaal. Hij zegt dat hij goed verpakt was. En jij zegt van niet. Dus het is handig foto's te delen van hoe hij verpakt was.
Doe 50/50, en wees voortaan duidelijk over het verzekeren en risico van de verzending. Dat hebben jullie beiden niet handig aangepakt door het daar niet vooraf over te hebben.
🌞🍃
Lees de waarsschuwing. Reageer aub niet als je geen partij bent!
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Hoeft niet. Als ik van jou de DM mag inzien zal ik even gaan lezen.savale schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:06:
Zeker, ga je gang. Bedankt!Microkid schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:56:
[...]
Hoeft niet. Als ik van jou de DM mag inzien zal ik even gaan lezen.
Heb de verpakking onderdelen nog wel. bubbeltjes envelop en cpu in 2 velletjes keukenpapier.geforce5_guy schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:49:
[...]
Hoe was hij precies verpakt? Normale envelope / dubbeltjies envelope / etc.
Heb je nog foto's van de verpakking?
Zonder dit soort dingen blijft het welles nietes verhaal. Hij zegt dat hij goed verpakt was. En jij zegt van niet. Dus het is handig foto's te delen van hoe hij verpakt was.
Ik heb de DM ingezien. Zoals op te maken uit de foto en de manier van verzenden kan ik niet anders concluderen dat de cpu niet op juiste wijze verzonden is. Een bubble-envelop en 2 velletjes keukenpapier zijn niet voldoende om een kwetsbare cpu te beschermen tegen de sorteermachines van PostNL. De verkoper had de cpu veel beter moeten inpakken, minstens in een beschermend plastic hoesje of de cpu in een stukje schuimrubber drukken om zo de pinnetjes te beschermen, met ruim karton er om heen.
Aangezien het risico van verzending bij de verkoper ligt dient hij je schadeloos te stellen. Ofwel het geld terugstorten, of een nieuwe cpu toesturen.
Aangezien het risico van verzending bij de verkoper ligt dient hij je schadeloos te stellen. Ofwel het geld terugstorten, of een nieuwe cpu toesturen.
[ Voor 9% gewijzigd door Microkid op 14-08-2023 14:21 ]
Bedankt. Ik heb ShockKing nog even op de hoogte gesteld. Hopelijk wil hij z'n beslissing nog herzien.Microkid schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 12:57:
Ik heb de DM ingezien. Zoals op te maken uit de foto en de manier van verzenden kan ik niet anders concluderen dat de cpu niet op juiste wijze verzonden is. Een bubble-envelop en 2 velletjes keukenpapier zijn niet voldoende om een kwetsbare cpu te beschermen tegen de sorteermachines van PostNL. De verkoper had de cpu veel beter moeten inpakken, minstens in een beschermend plastic hoesje of de cpu in een stukje schuimrubber drukken om zo de pinnetjes te beschermen, met ruim karton er om heen.
:strip_exif()/f/image/Y4qbRAfNFb9vduDqN8Ou9pvb.jpg?f=fotoalbum_large)
Correctie dankzij shocking: ik ben in de war geweest met een andere zending: dit was de verpakking. (Geen keukenpapier, maar een stukje bubbeltjesplastic met plakband). Weet niet of dit de situatie veranderd
[ Voor 6% gewijzigd door savale op 15-08-2023 10:43 ]
Een te lichte enveloppe met DHL geeft sowieso problemen (geloof minimaal 50 gram), geen idee of het dan ook eerder kapot gaat maar licht spul moest in een brievenbusdoosje op het werk.
@Microkid geef het weinig kans meer dat ShockKing het gaat vergoeden. Is het misschien wel nog mogelijk zijn review naar mij te verwijderen: dat was naar mijn idee puur een actie omdat ik een slechte review schreef. Bedankt!
Review bij deze verwijderd.
Bedankt! Hij staat er echter nog tussen?Microkid schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:56:
Review bij deze verwijderd.
"Beoordeling van ShockKing (koper) over savale, maandag 14 augustus 2023"
Alsnog verwijderd, er zat in bug in het systeem...
Pagina: 1
Let op:
Lees de waarschuwing: Reageren in een lopend topic? Lees dit eerst!
Lees de waarschuwing: Reageren in een lopend topic? Lees dit eerst!