Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:15
Hallo medetweakers!

Ik heb sinds eergisteren strepen op mijn beeldscherm (AOC u2777pqu): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZnBxOcdyDb_S2L1g9qItSmpvOU8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6JJC8jM3ThHvdl1kGMfZEZFa.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QAqX-Q82-M1GkRRbfSUEA5Pc1Ko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCBwQPTOgpuixZoCYlgpOILn.jpg?f=fotoalbum_large

Dingen die ik geprobeerd heb:
  • Andere kabel
  • Andere ingang op mijn videokaart (RTX 2070)
  • GPU drivers geüpdatet, en teruggedraaid naar de 1e driver
  • Driver van de monitor geüpdatet
  • Laatste windows update geherinstalleerd
HDMI kabel doet het overigens wel, helaas heeft de monitor maar 1 DP port ingang ipv 2 om anders verder te kunnen troubleshooten. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Anders haal ik denk ik een DP (gpu kant) naar HDMI (monitor kant) kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:34

D4NG3R

kiwi

:)

Heb je de mogelijkheid om een ander apparaat met DP als videobron te proberen?

Overigens zie ik bij de specs van deze monitor staan dat er gewoon HDMI aanwezig zou moeten zijn. Of bedoel je dat je 2070 geen HDMI poort heeft? Meestal is er wel een (mini) HDMI poort aanwezig.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 14-08-2023 09:12 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
D4NG3R schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:11:
Heb je de mogelijkheid om een ander apparaat met DP als videobron te proberen?
Ik heb die mogelijkheid helaas niet, ik heb nog een laptop maar die heeft alleen een HDMI aansluiting
Overigens zie ik bij de specs van deze monitor staan dat er gewoon HDMI aanwezig zou moeten zijn. Of bedoel je dat je 2070 geen HDMI poort heeft? Meestal is er wel een (mini) HDMI poort aanwezig.
Ik weet niet wat je hiermee bedoeld, de monitor heeft inderdaad een HDMI aansluiting, evenals mijn GPU. De monitor heeft 1 DP aansluiting, en 1 HDMI (ook vga en DVI maar de voorkeur gaat uit naar HDMI of DP)

(terwijl ik dit type zie ik een typo en wat onduidelijkheid in de originele post, is aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Pimmetjuuh schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:16:
Ik weet niet wat je hiermee bedoeld, de monitor heeft inderdaad een HDMI aansluiting, evenals mijn GPU. De monitor heeft 1 DP aansluiting, en 1 HDMI (ook vga en DVI maar de voorkeur gaat uit naar HDMI of DP)

(terwijl ik dit type zie ik een typo en wat onduidelijkheid in de originele post, is aangepast)
Omdat je, ook na de edit, dit aangeeft:
Pimmetjuuh schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:09:
HDMI kabel doet het overigens wel, helaas heeft de monitor maar 1 DP port ingang ipv 2 om anders verder te kunnen troubleshooten.
[...]
Anders haal ik denk ik een DP (gpu kant) naar HDMI (monitor kant) kabel.
Als HDMI prima werkt, druk er dan een HDMI kabel tussen? Dikke kans dat de DP poort schade heeft opgelopen, zeker gezien het zeer statische patroon. Ik zie geen reden waarom je er eerst een DP > HDMI adapter tussen zou drukken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 14-08-2023 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetjuuh
D4NG3R schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 09:21:
[...]

Omdat je, ook na de edit, dit aangeeft:

[...]

Als HDMI prima werkt, druk er dan een HDMI kabel tussen? Dikke kans dat de DP poort schade heeft opgelopen, zeker gezien het zeer statische patroon. Ik zie geen reden waarom je er eerst een DP > HDMI adapter tussen zou drukken. :)
Ah zo, nee ik heb maar 1 HDMI port op mn GPU en die is bezet met een kabel naar m'n TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Aangenomen dat het hem daadwerkelijk in de DP poort aan de monitorzijde zit zou een DP > HDMI adapter inderdaad uitkomst kunnen brengen.

Pagina: 1