Krassen op glas iMac 24 m1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opzouten
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-02 21:45
Hoi allemaal,

Ik dus zoals jullie wellicht gelezen hebben in m'n andere topic een iMac 24 inch gekocht 2e hands, voor echt een leuke prijs. De helft minder dan retail.

Hij werkt perfect en alles is prima. Echter tot m'n schrik zag ik vandaag 2 krassen, die ik ook voel als een onderbreking van het glas, en ze zitten redelijk in het midden. Zie foto. Dom, ik weet het, maar had het echt niet gezien.

Weet iemand wat ik hier eventueel aan kan doen? Kan er weinig over vinden op internet. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1oVkny3iwV0yJKC_QWHouTSdrks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZUjl90gRPhMF6EeaDDpGCygX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:23
Zelf kun je er niks aan doen. Er zal geen Apple Care+ op zitten, denk ik?

Dan zal het voor eigen kosten repareren worden door Apple. Waarschijnlijk moet je ‘m dan naar Tsjechië sturen. Ze repareren het wel, valt niet onder cosmetische schade. Ik heb zelf ooit het scherm van mijn MacBook Pro om zeep geholpen met een korreltje in een microvezeldoek. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NGPBCxb_t0_tJ28LI8EtwosvXB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhZebv94Q7SfUP35oxwMjBk6.jpg?f=fotoalbum_large

Dat heeft me 100 euro eigen risico gekost, want daar zat wel Apple Care bij. Volgens mij kost het zonder AC+ rond de 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Helaas zit er geen Apple care op. Dus niks aan te doen dan denk ik? Heftig die MacBook van je, fijn dat je Apple care had!

Vinden jullie dit een reden om de iMac weer door te verkopen aan iemand die deze krassen niet erg vind? Of zouden jullie hier doorheen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:54
Als je achter het scherm zit te werken heb je er dan last van? een paar MacBooks terug had ik ook van die lichte krassen op het scherm die reten-irritant waren bij een uitgeschakeld scherm maar als het scherm aan staat en je bent aan het werk dan zie je ze niet.

afweging

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Ik zie het als 2 krasjes bij vnl witte achtergronden, dan zie je dat het glas het licht niet mooi breekt waardoor het zichtbaar is. Het lijkt een continue "vuiltje" te zijn. Ik weet wel dat het er zit, en als ik iets nieuw koop had dit me nooit gebeurt dus ja:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Persoonlijk zou ik er mee leren leven je kan altijd even informeren bij een repair center wat de kosten zijn.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Ik kan ook een andere 2e hands blauwe kopen in de buurt maar dan met 256 GB maar onder de 900 euro. Ik kan dan toetsenbord wissel doen en eventueel die 512 SSD dan verkopen voor ook 900 met het kleinere toetsenbord. Ik heb niet perse 256 GB nodig want doe eigenlijk toch de meeste files uit de cloud.

Wat vinden jullie hiervan als je die optie zou hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Opzouten schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:09:
Ik kan ook een andere 2e hands blauwe kopen in de buurt maar dan met 256 GB maar onder de 900 euro. Ik kan dan toetsenbord wissel doen en eventueel die 512 SSD dan verkopen voor ook 900 met het kleinere toetsenbord. Ik heb niet perse 256 GB nodig want doe eigenlijk toch de meeste files uit de cloud.

Wat vinden jullie hiervan als je die optie zou hebben?
Ik heb je vorige topics ook gelezen en je lijkt me iemand die perfectionistisch is en na enig uitzoekwerk de beste aankoop wil doen, dus ik begrijp wel dat je hier nu van baalt. Als je het echt perfect wilde hebben, had je toch een nieuwe moeten kopen en ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Ook aangezien je zelf zei dat geld geen issue was. ;)

Zelf ben ik ook wel perfectionistisch ingesteld, en dus weet ik ook dat je na een week of twee 'went' aan die krasjes. Geef het even de tijd, als je er niet aan kunt wennen kun je je iMac kun je ook over een paar weken nog prima doorverkopen. En toch wat meer investeren voor een hagelnieuwe. Genoeg gebruikers die de krasjes niet erg vinden.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
THE_BASE schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:38:
[...]

Ik heb je vorige topics ook gelezen en je lijkt me iemand die perfectionistisch is en na enig uitzoekwerk de beste aankoop wil doen, dus ik begrijp wel dat je hier nu van baalt. Als je het echt perfect wilde hebben, had je toch een nieuwe moeten kopen en ik denk dat je dat zelf ook wel weet. Ook aangezien je zelf zei dat geld geen issue was. ;)

Zelf ben ik ook wel perfectionistisch ingesteld, en dus weet ik ook dat je na een week of twee 'went' aan die krasjes. Geef het even de tijd, als je er niet aan kunt wennen kun je je iMac kun je ook over een paar weken nog prima doorverkopen. En toch wat meer investeren voor een hagelnieuwe. Genoeg gebruikers die de krasjes niet erg vinden.
Klopt! ik wil alles goed voor elkaar hebben. Nieuw kopen kan altijd, maar marktplaats is mijn sport/verslaving een beetje:) je wordt er ook wel een betere handelaar van en leert de markt beter kennen. Het gaat niet perse alleen om het geld altijd toch?

Alleen bij witte vlakken zie ik het wel goed, ik baal van mezelf dat ik het niet goed heb gezien. Ik heb natuurlijk wel een een machine van 1900 euro destijds nu voor 950 gekocht incl. satechi hub/stand. Dat is natuurlijk prima. De verkoper zal het ook niet zijn opgevallen schat ik, leek me een adequate kerel.

Maar jullie kijken het dus toch aan ipv een nieuwe halen 2e hands die geen krassen heeft en dan wel goed blijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04
Is polijsten geen optie of zit er nog een soort laag op het glas?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:56

nelizmastr

Goed wies kapot

audiojunk schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:24:
Is polijsten geen optie of zit er nog een soort laag op het glas?
Op alle schermen zit een coating tegen reflecties. Het is geen onbewerkt glas.
Als je het met je vingernagel kan voelen dan is het sowieso te diep om te polijsten op dit soort dunne platen.

[ Voor 17% gewijzigd door nelizmastr op 14-08-2023 11:26 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Opzouten schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:55:
[...]

Klopt! ik wil alles goed voor elkaar hebben. Nieuw kopen kan altijd, maar marktplaats is mijn sport/verslaving een beetje:) je wordt er ook wel een betere handelaar van en leert de markt beter kennen. Het gaat niet perse alleen om het geld altijd toch?

Alleen bij witte vlakken zie ik het wel goed, ik baal van mezelf dat ik het niet goed heb gezien. Ik heb natuurlijk wel een een machine van 1900 euro destijds nu voor 950 gekocht incl. satechi hub/stand. Dat is natuurlijk prima. De verkoper zal het ook niet zijn opgevallen schat ik, leek me een adequate kerel.

Maar jullie kijken het dus toch aan ipv een nieuwe halen 2e hands die geen krassen heeft en dan wel goed blijkt?
Ik snap je hoor, als je een goede deal weet te scoren dan geniet je des te meer van je aankoop. Zo ben ik ontzettend blij met mijn AirPods Max incl. Benks stand voor minder dan de helft van de aanschafprijs. Ding is zo goed als nieuw. Thuis zag ik ook meer krasjes dan bij de aanschaf, maar kan er mee leven.

Succes met het de tijd geven, hoop dat je er aan kunt wennen. Ik zou zelf niet van alles op dat scherm gaan gooien om te hopen dat het minder wordt, vaak wordt het juist erger.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
THE_BASE schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 11:27:
[...]

Ik snap je hoor, als je een goede deal weet te scoren dan geniet je des te meer van je aankoop. Zo ben ik ontzettend blij met mijn AirPods Max incl. Benks stand voor minder dan de helft van de aanschafprijs. Ding is zo goed als nieuw. Thuis zag ik ook meer krasjes dan bij de aanschaf, maar kan er mee leven.

Succes met het de tijd geven, hoop dat je er aan kunt wennen. Ik zou zelf niet van alles op dat scherm gaan gooien om te hopen dat het minder wordt, vaak wordt het juist erger.
Sowieso wordt het GEEN reparatie, en ook geen poetsmiddelen e.d. Inderdaad door de coating. Het wordt dan verkopen en een nieuwe blauwe aanschaffen (nieuwe 2e hands). Ben er nog niet helemaal over uit. Maar ik denk dat dan maar minder SSD en geen krassen ik het verlies ga pakken, en mogelijk toch die ene imac uit de buurt hier ga kopen die wellicht wel krasvrij is. Daar moet ik dan goed naar kijken:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Waarom tweedehands als je het kan betalen? Begrijp ik nooit echt. Wat maakt het dan uit? Geld mag rollen. Je kan natuurlijk eeuwig de calvinistische Nederlander zijn, maar kijk wat het je oplevert?

Nieuw had je hier geen gedoe mee gehad. En het lijkt me sterk dat voor een recente iMac uit de M-generatie je een giga deal kon scoren (type 30-40% van de nieuwprijs). Alle tijd die je al gespendeerd hebt (afzoeken van mp, afspreken met vage verkopers/kopers van je eigen iMac, opnieuw hetzelfde een volgende keer...) had je je kunnen besparen.

Je zal nu toch een verlies pakken (zeg je zelf). Nog los van tijd, energie en gedoe.

Nieuw, garantie, apple care, zeer ontzorgend allemaal. Is me best wel wat waard.

@THE_BASE en dingen die op iemand anders z'n lijf hebben gezeten, zou ik al helemaal niet tweedehands kopen, ook als was ie 10% van de prijs... :X Geen enkele deal is goed genoeg om me te overhalen een hoofdtelefoon van iemand anders tweedehands te kopen. Geldt ook voor iPhones, iPads, Airpods (duh), en laptops.

Mac mini, dat soort, als het echt geen gedoe is, wil ik wel tweedehands overwegen.

@Opzouten als je er mee kan leven, dan houden. Ik ben ook wel erg netjes op m'n spullen, en dat soort dingen gaan me vaak irriteren, maar met wat conditionering kan je je er wel over zetten. Heb ik ook af en toe moeten doen na een spijtige actie (iets laten vallen, ...) Op m'n OLED tv zit een klein 'putje' van een het uitrollen van een snoer die dan te hard tegen het scherm slingerde. Coating beschadigd. Gewoon diep ademhalen en aanvaarden. Natuurlijk staat de tv verder van je af, en is er niet vaak een volledig witte achtergrond te zien. Dus de vergelijking gaat niet helemaal op.

Anders, doorschuiven naar de hobbykamer, en een nieuwe (tweedehandse) iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Amos_x schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:30:

@THE_BASE en dingen die op iemand anders z'n lijf hebben gezeten, zou ik al helemaal niet tweedehands kopen, ook als was ie 10% van de prijs... :X Geen enkele deal is goed genoeg om me te overhalen een hoofdtelefoon van iemand anders tweedehands te kopen. Geldt ook voor iPhones, iPads, Airpods (duh), en laptops.
Tja, niet iedereen zit hetzelfde in elkaar. Als ik voor minder dan de helft (het scheelt me 300 euro) zo goed als nieuwe AirPods Max kan kopen die slechts twee vluchten op iemands hoofd hebben gezeten, dan is dat voor mij niet zo moeilijk. Die oorkussens kunnen nota bene in de was. Bovendien heb ik het opgehaald, zodat ik met eigen ogen kon zien waar en van wie ik het kocht.

Het deel waar je praat over ontzorgen en onnodig energie kan ik inkomen, maar ook daar kan ik best een epistel over schrijven. Ook daarin is niet iedereen hetzelfde en kan ik (en blijkbaar ook @Opzouten) het leuk vinden om me ergens in te verdiepen. Dat het energie kost is voor mij geen issue, ik vind het leuk. Het is dan wel een domper dat er schade is ontstaan en dan kun je denken 'had ik maar...', maar dat is dan te laat. De zoektocht was het waard. En zo ieder zijn ding. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opzouten
Amos_x schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:30:
Waarom tweedehands als je het kan betalen? Begrijp ik nooit echt. Wat maakt het dan uit? Geld mag rollen. Je kan natuurlijk eeuwig de calvinistische Nederlander zijn, maar kijk wat het je oplevert?

Nieuw had je hier geen gedoe mee gehad. En het lijkt me sterk dat voor een recente iMac uit de M-generatie je een giga deal kon scoren (type 30-40% van de nieuwprijs). Alle tijd die je al gespendeerd hebt (afzoeken van mp, afspreken met vage verkopers/kopers van je eigen iMac, opnieuw hetzelfde een volgende keer...) had je je kunnen besparen.

Je zal nu toch een verlies pakken (zeg je zelf). Nog los van tijd, energie en gedoe.

Nieuw, garantie, apple care, zeer ontzorgend allemaal. Is me best wel wat waard.

Mac mini, dat soort, als het echt geen gedoe is, wil ik wel tweedehands overwegen.

@Opzouten als je er mee kan leven, dan houden. Ik ben ook wel erg netjes op m'n spullen, en dat soort dingen gaan me vaak irriteren, maar met wat conditionering kan je je er wel over zetten. Heb ik ook af en toe moeten doen na een spijtige actie (iets laten vallen, ...) Op m'n OLED tv zit een klein 'putje' van een het uitrollen van een snoer die dan te hard tegen het scherm slingerde. Coating beschadigd. Gewoon diep ademhalen en aanvaarden. Natuurlijk staat de tv verder van je af, en is er niet vaak een volledig witte achtergrond te zien. Dus de vergelijking gaat niet helemaal op.

Anders, doorschuiven naar de hobbykamer, en een nieuwe (tweedehandse) iMac.
Je hebt wel gelijk op bepaalde dingen natuurlijk. Ik heb bv m'n macbook sealed gekocht van MP, dat is toch wel eerste keus voor mij. Bij Imacs gaat dit toch minder op. Ik vind het inderdaad erg leuk om een beetje rond te kijken en hier aandacht aan te besteden, ik vermaak me er wel mee. Ik had me inderdaad kunnen ontzorgen en moet wel zeggen dat bij Apple dit wel m'n eerste artikel is na een macbook uit 2015 die ik niet geseald koop. Stom, had het moeten zien over die Imac.

Dat verkopen kost me wel idd veel energie ja. Ik ga het denk ik maar aankijken, en het lukt vast wel om te verkopen als ik me er aan blijf ergeren, dat komt heus wel goed. Gaat er meer om dat als je de schade zelf veroorzaakt het pech is, ik heb nu het gevoel dat ik het heb kunnen voorkomen door beter op te letten, dat is klote.

Verder heb ik erg veel leuke deals op mp in m'n leven gescoord. KIA Picanto met 100k km in de meest luxe uitvoering met alles erop en eraan 6 jaar oud voor 5k, een backbone voor de Iphone (controller) voor 50 euro sealed. Dus ook veel succesen hoor. Ach you win some you lose some.

[ Voor 7% gewijzigd door Opzouten op 14-08-2023 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TZC-T1-FX
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04:09
Is een screenprotector erop niet een optie? Mijn ervaring is dat krassen hierdoor niet meer zichtbaar zijn. Op mijn iPhone scherm heb ik krassen, maar met een screenprotector erop zie je het niet meer.

Er zullen vast ook wel screen protectors te koop zijn voor de iMac 24”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
vroeger bestond er een liquid-screenprotector, en toegegeven als bescherming voor je telefoon was het flink waardeloos, maar als reparatie-middel om krasjes weg te werken voordat er een nieuwe glazen protector overheen gaat was het uitstekend. helaas kan ik die tegenwordig nergens meer vinden,

even voor alle duidelijkheid de imac heeft geen glazen scherm toch, want glas zou je eventueel nog wel kunnen repareren met een coating of door te polijsten (wel een lastig klusje dat dan weer wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Opzouten schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 16:32:
[...]

Je hebt wel gelijk op bepaalde dingen natuurlijk. Ik heb bv m'n macbook sealed gekocht van MP, dat is toch wel eerste keus voor mij. Bij Imacs gaat dit toch minder op.
Klopt, iMac kan ook nog wel, daar moet ik mezelf inderdaad corrigeren. Dus desktops (mac mini, iMac, mac pro) zie ik mezelf ook nog wel tweedehands kopen inderdaad, dus ook een iMac. Die kan je ook makkelijk mooi reinigen (geen toetsenbord met spleetjes en openingen)... Bijgeleverd toetsenbord gaat dan meteen weg in mijn geval, of neem ik niet mee over.

Wel opletten met wat je koopt en goed inspecteren uiteraard. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opzouten
Amos_x schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 14:13:
[...]

Wel opletten met wat je koopt en goed inspecteren uiteraard. ;)
Eens. Ik laat hem voorlopig wel staan. Ben nog geen betere deal tegengekomen om te ruilen. En ze hebben lang niet allemaal 4 poorten en Touch ID op mp, dat wil ik in ieder geval toch wel. En ik heb nu natuurlijk het numerieke toetsenbord, ook een pluspunt. Maar ik heb dus ook 2 kleine krasjes :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
@Opzouten Ik had hem voor die prijs ook wel willen hebben.

• Opzouten
syltheboy schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 21:09:
@Opzouten Ik had hem voor die prijs ook wel willen hebben.
Als je interesse hebt mag je me altijd een PB sturen.
Pagina: 1