Een vriend met een mac (macOS 13.5) heeft een vreemd probleem waar ik niet uit kom:
Nieuw opgeslagen bestanden worden niet getoond in het "Save As" or "Open As" dialoog in, voornamelijk, Adobe producten zoals InDesign of Illustrator. In Finder is het bestand wel te zien.
Pas bij het afsluiten en opnieuw starten van de app is het bestand zichtbaar.
Zie hier een screenshot waar Test_09.indd en Test_10.indd wel zichtbaar zijn op de desktop (rechterkant scherm) maar niet in het "Een bestand openen" dialoog in InDesign. Pas bij het opnieuw starten van InDesign zijn deze twee bestanden weer zichtbaar.
:fill(white):strip_exif()/f/image/3eU4qJYFyCtOz9Ru3Y8wGeoC.png?f=user_large)
Mijn vriend geeft aan dat dit probleem niet exclusief bij Adobe product voorkomt maar ook bij Safari - al heb ik dat zelf nog niet gezien.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- MacOS 13.3.1 (a) naar 13.5 bijgewerkt
- Alle Adobe (2023) producten bijgewerkt naar de laatste versie
- Schijfhulp EHBO de disk laten inspecteren
- Gekeken of er aanpassingen gemaakt moesten worden in de privacy instellingen (bijvoorbeeld schijfpermissies)
- Gekeken naar bestandsopslag voorkeuren in InDesign
- Suf gezocht naar mensen met een vergelijkbaar probleem - niet kunnen vinden
Hopelijk hebben jullie tips.
Nieuw opgeslagen bestanden worden niet getoond in het "Save As" or "Open As" dialoog in, voornamelijk, Adobe producten zoals InDesign of Illustrator. In Finder is het bestand wel te zien.
Pas bij het afsluiten en opnieuw starten van de app is het bestand zichtbaar.
Zie hier een screenshot waar Test_09.indd en Test_10.indd wel zichtbaar zijn op de desktop (rechterkant scherm) maar niet in het "Een bestand openen" dialoog in InDesign. Pas bij het opnieuw starten van InDesign zijn deze twee bestanden weer zichtbaar.
:fill(white):strip_exif()/f/image/3eU4qJYFyCtOz9Ru3Y8wGeoC.png?f=user_large)
Mijn vriend geeft aan dat dit probleem niet exclusief bij Adobe product voorkomt maar ook bij Safari - al heb ik dat zelf nog niet gezien.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- MacOS 13.3.1 (a) naar 13.5 bijgewerkt
- Alle Adobe (2023) producten bijgewerkt naar de laatste versie
- Schijfhulp EHBO de disk laten inspecteren
- Gekeken of er aanpassingen gemaakt moesten worden in de privacy instellingen (bijvoorbeeld schijfpermissies)
- Gekeken naar bestandsopslag voorkeuren in InDesign
- Suf gezocht naar mensen met een vergelijkbaar probleem - niet kunnen vinden
Hopelijk hebben jullie tips.