Toon posts:

Senfu cooling :(

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben gister bezig geweest met het installen van een senfu watercooling, maar ben niet echt tevreden over het resultaat..ik ben maar een aantal graden cooler dan met een koperen spire luchtcooler....het is wel wat stiller maar verder niet echt spectaculair koeler, ik zal strax wat pics van de opstelling er bij zetten...wat wel opviel is dat het cooler loopt met de koelpasta van senfu dan met arctic silver :)hoe kan dit?

PS> die core is best wel hard bij mij, ging er op een gegeven moment niet echt zacht mee om... >:) maar hij leeft nog

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-05 02:08
je schijnt ze op te kunnen boren, dan koelen ze wel naar wens..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
op boren? Wat is dat dan weer :?

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
Zijn die inlets van die Senfu's niet wat krap? Die inlets dus vervangen voor grotere en je bent klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
inlets? Het blok bestaat uit een stuk, dus dat wordt moeilijk om die groter te krijgen ...

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Je kunt idd de radiator van Senfu uitboren. Dan kun je grotere slangen gebruiken dan de standaard Senfu slangetjes, maar als je dat doet past je waterblok zelf natuurlijk ook niet meer.
Ik heb zelf ook een Senfu setje, met peltier, en ik krijg het geheel heel behoorlijk gekoeld. Gebruik ook Artic Silver 2, wat bij mij toch een winst van 5 graden opleverde. Verder gebruikte ik eerst koelvloeistof, en nu gewoon kraanwater met Water Wetter, wat ook weer een paar graden scheelt. Een goede pomp doet natuurlijk ook wonderen... :7

Verwijderd

Topicstarter
>Je kunt idd de radiator van Senfu uitboren. Dan kun je >grotere slangen gebruiken dan de standaard Senfu >slangetjes, maar als je dat doet past je waterblok zelf >natuurlijk ook niet meer.

Mmz..dat is dus niet echt een optie....

>Ik heb zelf ook een Senfu setje, met peltier, en ik krijg >het geheel heel behoorlijk gekoeld. Gebruik ook Artic >Silver 2, wat bij mij toch een winst van 5 graden >opleverde.

Ik gebruik nu gedemineraliseerd water, naar aanleiding van wat threads hier op het board. Maar hoeveel van die Arctic meuk moet er nu op? Deed ik heel weinig dan ging die chip naar 70-80C deed ik er wat meer op naar de 60...maar niet naar de 30-40 die ik verwacht had.!!!

Pomp is goed naar mijn idee...een eheim of iets degelijks...en de radiator is ook van senfu net allebei de fans voor nu aan...die voelt ook koel aan...het waterblok oook....alleen de cpu voelt zich niet cool :(...heb de temp sensor ook bekeken en deze drukt er goed tegen aan..

Wat voor temps halen jullie met het senfu blok dan?

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Hier is iig een linkje naar een mod-guide hoe je je radiator uit kunt boren (ik heb zelf ook zo'n Senfu radiator gezien; die inlets zijn echt heeeeeel erg klein (zeker als je 'm vergelijkt met bijv een DD Cube, of met een kachelradiator).

Ik heb de Senfu blokken niet zelf gezien; weet trouwens ook niet of er ergens een guide is hoe je je blok zelf uit kunt boren (moet wel kunnen imo)

Hoeveel AS moet je gebruiken? Dat is altijd een beetje lastig :) ikzelf heb ongeveer 3mm uit de tube gespoten en dat mooi verdeelt over core (heb gewoon m'n koelblok erop gedraait; verdeling ging vanzelf >:)

Welke temps je haalt is ook erg afhankelijk van je CPU.
Ikzelf haal met mijn Dangerden blokken: 38 idle, 45 stressed. Als jij dezelfde cpu hebt zal je naar mijn mening iets hoger moeten kunnen uitkomen (laat ik maar zeggen ~50 graden stressed)

Heb je trouwens je waterflow wel eens getest? Ik ben erg benieuwd hoeveel liter per uur er door zo'n Senfu set geperst kan worden :o

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 september 2001 11:09 schreef Kroetsjov het volgende:
[(ik heb zelf ook zo'n Senfu radiator gezien; die inlets zijn echt heeeeeel erg klein (zeker als je 'm vergelijkt met bijv een DD Cube, of met een kachelradiator).
Dat Maakt op zich toch niet uit? Als de druk maar hoog genoeg is wordt er genoeg water doorheen geperst...maar uitboren is niet een twee gedaan...
Hoeveel AS moet je gebruiken? Dat is altijd een beetje lastig :) ikzelf heb ongeveer 3mm uit de tube gespoten en dat mooi verdeelt over core (heb gewoon m'n koelblok erop gedraait; verdeling ging vanzelf >:)
mmz...ik weet het niet, maar bij mij ging het niet echt goed, moet je er als het ware nog doorheen kunnen kijken of moet je chip gewoon mooi silver zijn :?
Heb je trouwens je waterflow wel eens getest? Ik ben erg benieuwd hoeveel liter per uur er door zo'n Senfu set geperst kan worden :o
Hoe kan ik dat meten eigenlijk?...het water spuit er aan de andere kant aardig snel uit...aha w8 up...gewoon even kijken hoe snel een liter rond is :) dan heb je zo liter per uur natuurlijk....*D

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

het koelblok zelf uitboren is geen optie volgens mij. dat gaat gewoon niet, want het blok is net zo hoog als de inlets.

Verwijderd

Hmmz die temperaturen haal ik ook met m'n zalmann en 2 8cm fans!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

reiker

dan jij!

misschien is het al eerder genoemd, maar moet het waterblok niet wat strakker op je proc ? dat scheelt nl. ook een hele hoop.

Zo gezegd, zo gedaan.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Ondanks alle berichten: Neem een 3,5 mm boortje, en boor voorzichtig de doorgangetjes wat op. Deze zijn nu 2,3 mm. Scheelt behoorlijk.

Verwijderd

Zit je blok wel goed op je proc? Ik had ook dat een schroefje miste en dat me blok er niet opzat, hij werd 57 graden idle ofzo... Toen vond ik em weer een temp daalde meteen ruim 10 graden. En nu... zie webicon >:)
Pagina: 1