Goedenmiddag,
Afgelopen weekend de pc van mijn broertje gebouwd, alles draait zoals het zou moeten, echter twijfel ik of de ARGB niet nog iets beter kan, streef altijd naar perfectie. Zal het proberen zo helder mogelijk uit te leggen.
Dit is de build:
Manual:
https://download.gigabyte...59b1e80ac058987dfb7bb69a9
:strip_exif()/f/image/AN0jie97tirephof549tKhVg.jpg?f=fotoalbum_large)
De kleuren lijken nu allemaal het zelfde te zijn, maar de verlichting van de behuizing is ook op rood gezet
Helaas zit de pc al dicht, dus ik probeer het uit te leggen met foto's van internet.
Dit is de HUB van de AIO:
:strip_exif()/f/image/FG50aJZ5tnRaCzem0Zs86Tqy.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de hub van de behuizing:
:strip_exif()/f/image/UrgnAwSElAHFWXnMTV04FgpW.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is de wens:
Ik heb het idee dat de (A)RGB van de behuizing het zelfde zou moeten kunnen als de ventilatoren van de AIO.
Met SignalRGB kun je leuke profielen selecteren met een hoop leuke lichtjes.
De RAM sticks vertonen ook die kleuren en op het moederbord zit er onderaan 1 klein lampje wat ook iets doet.
Hoe is het nu aangesloten:
De AIO:
van de hub ARGB in is gekoppeld aan D_LED2.
van de hub PWM in is gekoppeld aan CPU_OPT
van de pomp de PWM in CPU_FAN
De ventilatoren (2x) zijn aangesloten in de hub + de koeler met de tekst be quiet (dat witte ding op de processor) oftewel er is in deze hub nog ruimte voor: 3x ARGB 2x PWM (geloof dat het zo heet, stroom..)
En er waren nog 2 slots met RPM.
Wat betreft de HUB van de behuizing heb ik enkel de ARGB kabel in D_LED1 gedaan.
En meen (lijkt mij) nog een kabeltje aangesloten op het moederbord.
Zoals hierboven denk ik wel blijkt heb ik niet heel veel kennis, dus ik ben heel benieuwd of jullie mij op weg kunnen helpen? En kan er nog iets meer uit de ARGB gehaald worden? Overigens in SignalRGB is het moederbord en videokaart niet te vinden. Al had ik geloof ik ook gelezen dat bij deze videokaart de kleuren niet aan te passen zijn? Ook de tekst Gigabyte niet?
Thanks voor de hulp alvast
Afgelopen weekend de pc van mijn broertje gebouwd, alles draait zoals het zou moeten, echter twijfel ik of de ARGB niet nog iets beter kan, streef altijd naar perfectie. Zal het proberen zo helder mogelijk uit te leggen.
Dit is de build:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 327,63 | € 327,63 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z790 AORUS ELITE AX | € 259,- | € 259,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti Gaming OC 12G | € 929,- | € 929,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 FX | € 131,98 | € 131,98 |
1 | Waterkoeling | be quiet! Pure Loop 2 FX 240mm ARGB | € 119,78 | € 119,78 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF560C36BBEAK2-32 | € 135,22 | € 135,22 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Gold 750W | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 109,90 | € 109,90 |
Totaal | € 2.137,41 |
Manual:
https://download.gigabyte...59b1e80ac058987dfb7bb69a9
:strip_exif()/f/image/AN0jie97tirephof549tKhVg.jpg?f=fotoalbum_large)
De kleuren lijken nu allemaal het zelfde te zijn, maar de verlichting van de behuizing is ook op rood gezet
Helaas zit de pc al dicht, dus ik probeer het uit te leggen met foto's van internet.
Dit is de HUB van de AIO:
:strip_exif()/f/image/FG50aJZ5tnRaCzem0Zs86Tqy.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is de hub van de behuizing:
:strip_exif()/f/image/UrgnAwSElAHFWXnMTV04FgpW.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat is de wens:
Ik heb het idee dat de (A)RGB van de behuizing het zelfde zou moeten kunnen als de ventilatoren van de AIO.
Met SignalRGB kun je leuke profielen selecteren met een hoop leuke lichtjes.
De RAM sticks vertonen ook die kleuren en op het moederbord zit er onderaan 1 klein lampje wat ook iets doet.
Hoe is het nu aangesloten:
De AIO:
van de hub ARGB in is gekoppeld aan D_LED2.
van de hub PWM in is gekoppeld aan CPU_OPT
van de pomp de PWM in CPU_FAN
De ventilatoren (2x) zijn aangesloten in de hub + de koeler met de tekst be quiet (dat witte ding op de processor) oftewel er is in deze hub nog ruimte voor: 3x ARGB 2x PWM (geloof dat het zo heet, stroom..)
En er waren nog 2 slots met RPM.
Wat betreft de HUB van de behuizing heb ik enkel de ARGB kabel in D_LED1 gedaan.
En meen (lijkt mij) nog een kabeltje aangesloten op het moederbord.
Zoals hierboven denk ik wel blijkt heb ik niet heel veel kennis, dus ik ben heel benieuwd of jullie mij op weg kunnen helpen? En kan er nog iets meer uit de ARGB gehaald worden? Overigens in SignalRGB is het moederbord en videokaart niet te vinden. Al had ik geloof ik ook gelezen dat bij deze videokaart de kleuren niet aan te passen zijn? Ook de tekst Gigabyte niet?
Thanks voor de hulp alvast