Mijn pc is nu bijna 10 jaar oud en ik begin de limitaties te merken. Dit forum heeft mij ontzettend geholpen jaren geleden dus hier ben ik weer met mijn potentiele nieuwe build.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik doe een mix van tekenwerk en gaming. Ik gebruik vooral Photoshop, Indesign en Illustrator in a3 formaat files op 300+ dpi.
Qua gaming wil ik graag stabiel op 1440p resolutie kunnen spelen. Vooral games zoals Baldur’s Gate 3, Hogwarts Legacy en eventueel Dragon Age Dreadwolf maar daar is nog te weinig over bekend. Verder speel ik Factorio (met mods), Satisfactory, vooral automation games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000-2500euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en Windows
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil graag een 27inch monitor, ben bang dat 1080p te laag is dus gekozen voor 1440p.
Geen fan van rgb of lichtjes. Mijn oude pc heeft de Fractal Design Define r4 en ik ben geen fan van de deur op de voorkant van een case.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel over een paar dingen. Is een 6800xt genoeg of is een beetje meer bijtellen beter en dan upgraden naar een ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT.
Een goede case vind ik ook moeilijk kiezen, deze die ik nu gekozen heb kost wel wat maar gamers nexus zegt dat het mischien meerdere builds kan houden, over tijd het waard? Ook vind ik de benchmarks erg fijn.
Voor de cpu koeler had gamers nexus het over de Thermalright Peerless Assassin, mischien beter om te halen? Alleen niet verkrijgbaar in nederlandse winkels.
Zoveel reviews bekeken en gelezen.. mischien heb ik iets over het hoofd gezien of zijn er andere betere keuzes? Sta altijd open voor advies.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik doe een mix van tekenwerk en gaming. Ik gebruik vooral Photoshop, Indesign en Illustrator in a3 formaat files op 300+ dpi.
Qua gaming wil ik graag stabiel op 1440p resolutie kunnen spelen. Vooral games zoals Baldur’s Gate 3, Hogwarts Legacy en eventueel Dragon Age Dreadwolf maar daar is nog te weinig over bekend. Verder speel ik Factorio (met mods), Satisfactory, vooral automation games.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 2000-2500euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis en Windows
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijst.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, sta open voor alles.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil graag een 27inch monitor, ben bang dat 1080p te laag is dus gekozen voor 1440p.
Geen fan van rgb of lichtjes. Mijn oude pc heeft de Fractal Design Define r4 en ik ben geen fan van de deur op de voorkant van een case.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel over een paar dingen. Is een 6800xt genoeg of is een beetje meer bijtellen beter en dan upgraden naar een ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT.
Een goede case vind ik ook moeilijk kiezen, deze die ik nu gekozen heb kost wel wat maar gamers nexus zegt dat het mischien meerdere builds kan houden, over tijd het waard? Ook vind ik de benchmarks erg fijn.
Voor de cpu koeler had gamers nexus het over de Thermalright Peerless Assassin, mischien beter om te halen? Alleen niet verkrijgbaar in nederlandse winkels.
Zoveel reviews bekeken en gelezen.. mischien heb ik iets over het hoofd gezien of zijn er andere betere keuzes? Sta altijd open voor advies.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 409,- | € 409,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 212,98 | € 212,98 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 7900 XT OC Edition 20GB GDDR6 | € 849,- | € 849,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent Black Solid | € 180,12 | € 180,12 |
| 1 | Monitors | AOC Q27G2S/EU Rood, Zwart | € 261,20 | € 261,20 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws S5 F5-6000J3040F16GX2-RS5K | € 107,90 | € 107,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x SHIFT ATX3.0 | € 158,99 | € 158,99 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 109,90 | € 109,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston KC3000 512GB | € 48,48 | € 48,48 |
| Totaal | € 2.422,19 | |||