Draadloos HDMI - Windows PC i.c.m. ViewSonic PX701-4K

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Mijn vraag

Ik wil heel graag een draadloze HDMI aansluiting kopen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Beamer: Viewsonic PX701-4K

PC: Legion C530 met volgende specs:

uitvoering: Lenovo Legion C530-19ICB 90JX002WMH
(Inmiddels Windows 11 Home)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Nog niks omdat ik niet goed weet wat ik moet aanschaffen, wel diverse reviews bekeken.

Onder andere van deze:

https://www.peakdo.com/Mi...ss-HDMI-4K?btwaf=77617782

Van de reviews die ik tot nu toe bekeken heb leek mij deze het meest geschikt voor de doeleinden waar ik het voor ga gebruiken.
Mijn vraag is dan eigenlijk ook of er al iemand is met ervaring met een dergelijke set up.
De PC bevind zich in dezelfde ruimte en hoeft dus niet door muren en/of vloeren heen. Dat schijnt dus al een groot pluspunt te zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit van Marmitek doen het ook prima. Wij hebben de TV Anywhere Wireless Pro 4K in gebruik, met 2 muren er tussen. Werkt prima. https://marmitek.com/collections/wireless-hdmi-extender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:43

de Peer

under peer review

Ik zou het toch afraden. Komt alleen maar gedoe en teleurstelling van.
Dan beter even creatief nadenken hoe je zo goed mogelijk een kabel kunt trekken en verbergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
sypie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:22:
Dit van Marmitek doen het ook prima. Wij hebben de TV Anywhere Wireless Pro 4K in gebruik, met 2 muren er tussen. Werkt prima. https://marmitek.com/collections/wireless-hdmi-extender
Dat is die van € 449,99? Zo ja, dat gaat dan net even boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk doen die sticks het ook prima... Maar met dit soort dingen is het meestal écht gokken. Soms denk je iets handigs te hebben en werkt het alleen op een meter afstand.

Zelf binnenkort eens met NDI spelen, dat werkt praktisch net zo goed wanneer je Gbit netwerk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
de Peer schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:22:
Ik zou het toch afraden. Komt alleen maar gedoe en teleurstelling van.
Dan beter even creatief nadenken hoe je zo goed mogelijk een kabel kunt trekken en verbergen
Als ik die mogelijkheid had dan zou ik dat zeker doen, maar moet dan met kabelgoten gaan werken en dat word er niet mooier op vrees ik. Waarom zou het alleen maar teleurstellingen opleveren?
De techniek van tegenwoordig moet dit toch gewoon kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
sypie schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:28:
Waarschijnlijk doen die sticks het ook prima... Maar met dit soort dingen is het meestal écht gokken. Soms denk je iets handigs te hebben en werkt het alleen op een meter afstand.

Zelf binnenkort eens met NDI spelen, dat werkt praktisch net zo goed wanneer je Gbit netwerk hebt.
De afstand die het moet overbruggen is echt maar een paar meter, misschien 6 of 7 meter. Helaas is de ruimte en door de indeling ervan niet geschikt voor bedraad. Marmitek is toch best een goed gerenomeerd merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:43

de Peer

under peer review

Spiritual89 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:29:
[...]

Als ik die mogelijkheid had dan zou ik dat zeker doen, maar moet dan met kabelgoten gaan werken en dat word er niet mooier op vrees ik. Waarom zou het alleen maar teleurstellingen opleveren?
De techniek van tegenwoordig moet dit toch gewoon kunnen?
https://www.amazon.com/pr...HMD6P/ref=cm_cr_dp_mb_top?
Lees de reviews maar eens.

Line of sight Dus Je moet er niet voor langs lopen.
En ik vraag me af of Hdr bijvoorbeeld lekker werkt. Slecht voorbeeld want daar heb je met beamer niets aan natuurlijk...
Zelfs met 'gewone' hdmi kabels is het soms maar afwachten of alles goed compatible is. Dat zal met een extra barrière (draadloze kastjes) nog erger zijn.

Maar als je echt geen alternatief hebt dan snap ik je keuze. Ik zou zelf alleen nooit honderden euro's er voor over hebben. En dan over 4 jaar nogmaals om weer aan nieuwe standaarden te voldoen.

Ik zou dan eerder een miniPC kopen en die direct bij de beamer plaatsen.

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 13-08-2023 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiritual89
de Peer schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 15:41:
[...]

https://www.amazon.com/pr...HMD6P/ref=cm_cr_dp_mb_top?
Lees de reviews maar eens.

Line of sight Dus Je moet er niet voor langs lopen.
En ik vraag me af of Hdr bijvoorbeeld lekker werkt. Slecht voorbeeld want daar heb je met beamer niets aan natuurlijk...
Zelfs met 'gewone' hdmi kabels is het soms maar afwachten of alles goed compatible is. Dat zal met een extra barrière (draadloze kastjes) nog erger zijn.

Maar als je echt geen alternatief hebt dan snap ik je keuze. Ik zou zelf alleen nooit honderden euro's er voor over hebben. En dan over 4 jaar nogmaals om weer aan nieuwe standaarden te voldoen.

Ik zou dan eerder een miniPC kopen en die direct bij de beamer plaatsen.
Daar zeg je zeker wat, heb in diverse filmpjes gezien dat je er inderdaad niet voor of langs moet lopen want dan wil het snel gaan storen.
Ik heb ook zeker aan een NUC gedacht maar deze moet dan ook 4K ondersteunen en dan gaat de prijs significant omhoog. Kom ik nog op hetzelfde uit qua kosten. Lastig verhaal dit weer waar ik mij instort 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:11
Is het doel om erop te werken of gamen, of gaat het om videos of presentaties? In het laatste geval kun je ook aan een CCwGTV denken.

[ Voor 3% gewijzigd door hcQd op 13-08-2023 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Het is om tv en films te kijken, niet om te gamen of presentaties.
Pagina: 1