Slimme Tuya stekkers Aliexpress

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luccas
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-02-2024
Sinds een jaar maar ik gebruik van de slimme stopcontacten welke bij Aliexpress verkocht worden. Het programmeren en gebruik er van was heel naar mijn zin tot de eerste begonnen te sneuvelen. Telkens een kleine knal, en na het openen van de stekker bleek de eerste twee maal een elektrolytische condensator doorgeslagen te zijn. Bij de derde was de schade nog veel groter... zie foto. Zijn er nog mensen met zulke ervaring met deze slimme stopcontacten? Na dit gemeld te hebben bij Aliexpress hebben ze mij die wel terugbetaald... maar zo lang daar geen wijziging aan dat ontwerp komt ben ik niet geneigd om er daar nieuwe te bestellen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoG5YoprH8NpNwB-KUXQsQIKRsw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vp2Q6fLUfyvuMtHfxWQpJcrW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M942_segjHp60o42r3cSePtYmsg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SDuC5M9qmiBVkpSiaDVtSAPi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c_cUip3Qe3DhpdL2XBQbPu31BH0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X3F5JRs2Qr3Q9OIOa6ZitfCp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CfZlpS8feQcYmAYL7BvL1CYUL3s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tkp5SgbJJK6gmsgnOsv1bjfd.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

:o

Betalen ze daar bij Tuya / AliExpress ook de kosten van de brandweer en gevolgschade als je er zelf een keer te laat bij bent?

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 13-08-2023 14:40 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Luccas schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:23:
... maar zo lang daar geen wijziging aan dat ontwerp komt ben ik niet geneigd om er daar nieuwe te bestellen.
Ik zou met klem willen adviseren om er helemaal mee te stoppen bij het zien van dit soort onveilige defecten. Kijk b.v. even naar een Shelly Plus S.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
Ik koop het liefste nooit spul van AliExpress wat op netspanning moet werken. Tenzij het van een bekend en respectabel merk is, zoals een Xiaomi. Maar er gaat absoluut nooit iets op netspanning dat ingebouwd moet worden of iets dergelijks.

En de reden is simpel: het is te vaak enorme rotzooi. Er missen basale veiligheidsfeatures en er worden materialen gebruikt die niet zo best zijn.

Ik heb ergens gewerkt waar ze deze dingen open maakte om ze te bekijken. En no way dat ze ooit goedkeuring zouden krijgen voor de Europese markt. Er zijn vast uitzonderingen, maar dat vind je niet in de goedkoopste Ali meuk. Maar als je graag een brandje op zijn tijd wilt hebben, moet je het vooral kopen.

Tip: als je goedkope tussenstekkers zoekt, haal ze bijvoorbeeld bij IKEA. Die werken ook op Zigbee, daar zal je wifinetwerk je ook heel dankbaar voor zijn. En ze zijn veilig, want anders heeft IKEA wat uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17:20
Aliexpress spul permanent aan 220 hangen. Tja. Dan vraag je er toch ook wel een beetje om.

Je hebt geluk dat het hierbij blijft, voor hetzelfde geld had je huis in de fik gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoStiglitz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:16
Zelf koop ik ook niet bij Alie express spullen die permanent en zonder toezicht op 220 volt gaan precies om deze reden. Je bent onderaan de streep meer kwijt en als het mis gaat (brand) heb je aardige kosten (financieel, emotioneel en je zal maar liggen te slapen)
Bij de action kost een stekker een euro of 7 of eventueel via zigbee bij Ikea ook een paar euro. Kun je het risico niet voor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:34
Tsja, heb het ook met de adapters van 2 vd 3 Philips Hue (Iris) lampen gehad. Beide zijn overleden met een knal en helemaal zwart van binnen. Dus ook de bekende / respectabele merken vertrouw ik hierin eigenlijk niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:46

Videopac

Rommelt wat aan.

WEBGAMING schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:36:
Aliexpress spul permanent aan 220 hangen. Tja. Dan vraag je er toch ook wel een beetje om.

Je hebt geluk dat het hierbij blijft, voor hetzelfde geld had je huis in de fik gestaan.
Dat is nog zo'n dingetje: de netspanning in China is 220V, in Nederland 230V, maar dat kan oplopen tot boven de 250V. Samen met de slechte kwaliteit van Aliexpressmeuk is dit een recept voor ellende.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Pagina: 1