Netwerk signaal buiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-11-2023
Beste leden,

Ik heb jullie hulp nodig.

In mijn achtertuin heb ik een overkapping met daarin een Android Beamer. Netflix enz kijken is super. Hiervoor moet het draadloos netwerk wel goed zijn :)

Helaas heb ik buiten niet volledig signaal waardoor ik vaak onderbrekingen heb. Met hotspot van mijn mobiel gaat het wel goed.

Hoe kan ik dit oplossen? Moet ik een powerline adapter aanschaffen en deze in de woonkamer aansluiten, zodat ik buiten goed verbinding heb? Zo ja welk moet ik aanschaffen.

Of zal ik mijn huidige tmobile zyxel modem deactiveren en een ander router hierop aansluiten (met een beter wifi dekking/signaal) zo ja welke?

Ik hoor graag en hopelijk ben ik duidelijk geweest.
Zo niet hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Is het mogelijk om een netwerkkabel in te graven? Dat blijft altijd de meest stabiele oplossing. Dan kun je in de overkapping een access-point plaatsen, of de beamer bekabeld aansluiten (als deze dat ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
g1n0 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:31:
Is het mogelijk om een netwerkkabel in te graven? Dat blijft altijd de meest stabiele oplossing. Dan kun je in de overkapping een access-point plaatsen, of de beamer bekabeld aansluiten (als deze dat ondersteund)
Dat is dan een flinke klus. Ik heb wel een ander mogelijkheid. Achter mijn tv heb ik een utp kabel (aangesloten op mijn modem). Dan zou ik de tv even los halen van de beugel en een AP plaatsen. Alleen in mijn uppie gaat dit lastig. Het betreft een 75” tv😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mocht je daar nog een stopcontactje over hebben (of met PoE kunnen werken): een extra switchje is dan je oplossing. Scheelt je iedere keer kabels loshalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultras34
Denk inderdaad dat dit de beste oplossing is.. powerline liever niet toch? Wat is jullie ervaring hiermee.

Btw welk AP zou voor mij goed zijn? Tp link heeft er veel en betaalbaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:02
Wifi is leuk, bedraad is beter, Powerline alleen in geval van nood.

Dit kan op een tegeltje, blijft voorlopig nog wel waar.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:55

lier

MikroTik nerd

Accespoint toevoegen, pricewatch gebruiken voor selectiecriteria en ervaringen. En een zoekopdracht hier op GoT zou ook niet misstaan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

zoals @lier al zei, zie dat je een accespoint (AP) buiten kunt zetten (eventueel in een junctie doos) met een POE kabel vanaf binnen en je bent wrs al heel ver.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:29
Soortgelijke topics komen regelmatig voorbij.
Modern glas is zeer goed in het tegenhouden van wifi signalen, daarom is de beste oplossing een utp naar buiten en daar een accesspoint neerzetten.

Als dit niet lukt kun je 2 andere zaken overwegen:
1. Een accesspoint vlakbij de gevel plaatsen aan de tuinkant (bv in de woonkamer bij je tv?)
2. Powerline proberen

Als je echt goed glas hebt, (ik heb hier bv triple glas) dan gaat optie 1 je een minimaal resultaat opleveren, tenzij je bv de deur open zet bij gebruik.
Optie 2, powerline, is beetje hit and miss. IS niet te voorspellen.

Stel je gaat voor optie 1, accesspoint bij de gevel, dan adviseer ik die gewoon bij te bestellen bij tmobile. Dan kun je namelijk je Tmobile Wifi blijven gebruiken.
https://www.t-mobile.nl/k...s/internet-wifi/wifi-plus

Ander alternatief is bijvoorbeeld een Deco X50 scoren maar dan adviseer ik wel de tmobile wifi uit te zetten.

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-janssen
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08-09 20:22
In de eerste instantie is het mogelijk een idee om een oude internet router die je nog hebt staan (als je die hebt) om te configureren tot access point ( alleen de LAN zijde aansluiten en DHCP uit zetten), zo heb je ook de mogelijkheid om je tv weer aan te sluiten, er zitten meestal meer LAN poorten op zo'n ding. Als je dan ook nog eens de zelfde SSID en PSK van de wifi in stelt maar een ander kanaal gebruikt dan kan het al genoeg zijn, het kost je iig niet veel geld en beperkt de E-waste weer een beetje. wie weet voldoet dat al en is een stuk goedkoper dan een nieuw access point kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door k-janssen op 18-08-2023 09:40 ]

Pagina: 1