Goedkoper alternatief NAD D3020

Pagina: 1
Acties:
  • 870 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LittleLoesje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 15-08-2023
De afgelopen jaren heb ik genoten van mijn NAD D3020. Hier heb ik mijn boxen, Sonos AMP en televisie op aangesloten, zodat ik overal goed geluid had.

Helaas heeft de NAD na een jaar of 6 de geest gegeven. Er komt gewoon simpelweg geen geluid meer uit van de ene op de andere dag.

Aangezien ik op dit moment geen €500 op de plank heb liggen voor een nieuwe, ben ik op zoek naar een goedkoper alternatief (liefst rond de €250, maar max €300). Zoeken op internet levert me tot op heden alleen maar duurdere alternatieven op, en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik er totaal 0,0 verstand van heb. Ook ben ik inmiddels naar de winkel geweest en die adviseerde me om vooral eerst door te sparen en terug te komen voor de NAD D3020 v2, omdat dit met afstand het beste zou zijn onder de €500. Wie heeft er meer verstand van en kan me eventueel wel aan een alternatief helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In DE staan er twee te koop voor rond de €300,-
https://www.kleinanzeigen.de/s-nad-d3020/k0

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 11:39
@LittleLoesje
Door de chip tekorten van de laatste jaren zijn de prijzen van versterkers fors gestegen. Dus wat 6 jaar geleden 500 euro koste, zal nu eerder 700/800 worden voor vergelijkbare kwaliteit.
Dus 500 euro voor de NAD D3020 v2 is al een goede prijs.

Ga je naar 250/300 euro kijken zal je vermoedelijk teleurgesteld raken. Het is het dan gewoon net niet, maar je bent wel 300 euro verder.

Dus het advies van de winkel is volgens mij het enige juiste, nog even sparen en die 200 euro extra uitgeven.

Wellicht zou je het nog op coulance kunnen gooien. 6 jaar is best kort voor een kwalitatief goed product. Dus ga naar de winkel waar je de NAD D3020 heb gekocht en probeer iets van korting te regelen op een NAD D3020 v2.

En anders zou ik een goedkope stereoversterker op amazon kopen. Uit china komen nu echt prima versterkers voor iets tussen de 50 a 100 euro. Genoeg reviews te vinden waar ze vergeleken worden met de dure merken.
Dan heb je een mooie tussen oplossing en dan koop je over een poos de NAD D3020 v2.

[ Voor 21% gewijzigd door chrisborst op 13-08-2023 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Kijk anders op MP voor een leuke versterker scheelt je mogelijk veel geld. Als je het weer wat breeder hebt kan je altijd weer een andere halen diegene van MP meestal wel weer voor rond hetzelfde bedrag weer doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Een goed alternatief is de Yamaha A-S201, of de iets luxere A-S301. Yamaha is altijd een veilige keuze.

https://iear.nl/product/yamaha-a-s201/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
LittleLoesje schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:07:
De afgelopen jaren heb ik genoten van mijn NAD D3020. Hier heb ik mijn boxen, Sonos AMP en televisie op aangesloten, zodat ik overal goed geluid had.

Helaas heeft de NAD na een jaar of 6 de geest gegeven. Er komt gewoon simpelweg geen geluid meer uit van de ene op de andere dag.

Aangezien ik op dit moment geen €500 op de plank heb liggen voor een nieuwe, ben ik op zoek naar een goedkoper alternatief (liefst rond de €250, maar max €300). Zoeken op internet levert me tot op heden alleen maar duurdere alternatieven op, en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik er totaal 0,0 verstand van heb. Ook ben ik inmiddels naar de winkel geweest en die adviseerde me om vooral eerst door te sparen en terug te komen voor de NAD D3020 v2, omdat dit met afstand het beste zou zijn onder de €500. Wie heeft er meer verstand van en kan me eventueel wel aan een alternatief helpen?
Ik zou ook gewoon nog even doorsparen en de nad3020 v2 kopen dan weet je iedergeval wat je krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:00
waarom niet repareren? Er zijn genoeg handige versterker boys/girls die dit kunnen oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:12
Het is niet veel goedkoper maar als het nieuw moet zijn is dit wel een optie. Deze versterker is onderhuids een duurder model NAD.
ARGON AUDIO SA1:
https://www.hifiklubben.n...r-met-bluetooth/argsa1bk/

Een andere optie nieuw zou inderdaad iets van amazon kunnen zijn. Een goedkope Classe D versterker kan al erg goed zijn, zelfs een TA2024 van n tientje.

Ik heb zelf trouwens ook een NAD D3020, een prima ding alleen volgens mij niet erg betrouwbaar die van mij is al eens gerepareerd maar keurig onder garantie (5 jaar) via Hobo HiFi. De versterker zit helemaal vol gebouwd en heeft weinig ventilatie.

Of even het aanbod bij Ibood bijhouden.
https://www.ibood.com/off...n-cd-speler-rcdn10/861873

[ Voor 56% gewijzigd door Roderiktweaker op 13-08-2023 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:59
Maar die Sonos AMP die je al hebt doet toch precies hetzelfde als de NAD? Passieve speakers versterken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukjr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-12-2024
Koop een Fosi Audio versterker, vele malen beter en goedkoper dan NAD D3020, zie https://www.audiosciencer...fier-review.45757/page-70
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.