TP Linked Deco M5 - hoe toegang strikt reguleren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
Goedemorgen! Ik ben even benieuwd of hier misschien iemand een oplossing heeft.

Thuis gebruik ik glasvezel van Delta Genexis Platinum 7840 router) en TP-Link Deco M5 Mesh units. Nu wil ik graag de toegang tot internet blokkeren wanneer het bedtijd is. Dit omdat een van mij zoons de grootste rottigheid uithaalt via internet wanneer hij de kans krijgt.

We hebben al een gastnetwerk aangemaakt dat oo specifieke tijden aan- en uitgaat. Op zich lijkt dat aardig werken, maar..

Soms blijft het gastnetwerk om bepaalde redenen nog even aan (bijvoorbeeld voor de visite) Nu kunnen we de apparaten van mijn zoon wel handmatig blokkeren, maar hij schijnt gebruik te maken van een dynamisch MAC adres of iets dergelijks, waardoor hij er een paar tellen na deblokkeren gewoon weer op kan.

Ik zou zelf denken dat je, in plaats van bepaalde apparaten te blokkeren, slechts enkele specifieke apparaten zou moeten toelaten. Dus eigenlijk draai je de autorisatie dan om.

Ik heb alleen nog geen oplossing kunnen vinden. Weet iemand hier misschien een effectieve manier om hem van het netwerk te weren op de momenten die wij willen? (ongeacht van het apparaat of MAC adres dat hij gebruikt dus)

Er is al geopperd heel de router uit te zetten elke avond, maar dat is ook zo'n gedoe. De meterkast zit op slot en dat is niet zonder reden. De sleutel van de meterkast is niet voor niets verstopt.. :o

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-06 21:40
Device waarmee hij online gaat op bepaalde tijden laten inleveren en achter slot en grendel wegleggen lijkt me handiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als je het perse op deze manier wilt aanpakken, dan kun je een extra WiFi netwerk maken dat alleen voor hem wordt gebruikt, en dat netwerk reguleren.
Ik vermoed dat je hem dan uitsluitend op de 2.4 ofwel 5ghz band moet laten zitten met jouw set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
Klopt. Daar gelden ook bepaalde regels voor.
Sterker nog, we hebben zijn eigen telefoon al moeten afpakken om deze kwestie.

Maar wat nu als je te maken hebt met een jongen met adhd en zo'n drang naar internet dat hij zelfs telefoons naar binnen smokkelt die helemaal niet van hem zijn? Die hij dan weer via een klasgenootje heeft geritseld en waar wij zogenaamd niet vanaf weten?

Alleen we weten het dus wel, daarom willen we alles blokkeren dat geen toestemming heeft. Heb er zelfs al over nagedacht heel internet maar de deur uit te doen en alleen nog mobiel internet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-06 17:47
Wpa sleutels wijzigen, zelf een nieuwe gebruiken en die niet delen, alle apparaten locken indien niet in gebruik.

Nieuw wachtwoord op een nieuw netwerk voor hem alleen, wat uitgaat 's avonds?

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 21:02
Been there, done that. Het is ongelooflijk hoe creatief kinderen zijn om toch op internet te komen. Dit ga je technisch nooit 100% kunnen oplossen. Een telefoon kan immers ook via 4G het internet op. Opvoeding is het enige wat wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jk1982
Daar ben ik ook bang voor idd.. Daar gaan we een héle lange adem voor nodig hebben (stiefzoon van me, 15jr)

[ Voor 55% gewijzigd door jk1982 op 13-08-2023 10:15 ]

Pagina: 1