Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zoek een degelijk, toekomstbestendig systeem waar nieuwe games in ieder geval de komende vijf jaar zonder problemen op blijven draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij voorkeur onder de €2000, of rond de €2000 inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis heb ik al, monitor nog niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan voor mijn huidige plan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet perse. Vooral enigszins betrouwbaar en goede prijs-kwaliteitverhouding.
Ga je overklokken?
Nooit geprobeerd, dus waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel nog een beetje of alles in de huidige samenstelling klopt en goed bij elkaar past. Suggesties voor verbeteringen zijn welkom. Met name de ‘support’-onderdelen waren lastig om van uit te vinden wat een zinnige keuze is. Van de koeling weet ik niet goed waar die precies aan moet voldoen. De reviews voor de huidige optie waren goed, maar weet niet zeker of het voldoende koeling levert voor alle componenten en er stond ook ‘vereist laag RAM’ bij als opmerking, waarvan ik niet goed weet wat dat betekent. Ook de SSD zegt dat er een heatsink vereist is. Ik weet niet of die er nog apart bijgekocht moet worden, of dat de ‘gekoelde M.2 slots’ op het moederbord daarvoor volstaan? Voor de voeding weet ik niet helemaal hoeveel ik precies nodig heb. Ik heb er nu iets staan wat denk ik ruim voldoende moet zijn, maar misschien kan het ook minder. Andere suggesties zijn ook welkom. Bij voorbaat dank.
Ik zoek een degelijk, toekomstbestendig systeem waar nieuwe games in ieder geval de komende vijf jaar zonder problemen op blijven draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bij voorkeur onder de €2000, of rond de €2000 inclusief monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis heb ik al, monitor nog niet.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan voor mijn huidige plan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet perse
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet perse. Vooral enigszins betrouwbaar en goede prijs-kwaliteitverhouding.
Ga je overklokken?
Nooit geprobeerd, dus waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
Ik twijfel nog een beetje of alles in de huidige samenstelling klopt en goed bij elkaar past. Suggesties voor verbeteringen zijn welkom. Met name de ‘support’-onderdelen waren lastig om van uit te vinden wat een zinnige keuze is. Van de koeling weet ik niet goed waar die precies aan moet voldoen. De reviews voor de huidige optie waren goed, maar weet niet zeker of het voldoende koeling levert voor alle componenten en er stond ook ‘vereist laag RAM’ bij als opmerking, waarvan ik niet goed weet wat dat betekent. Ook de SSD zegt dat er een heatsink vereist is. Ik weet niet of die er nog apart bijgekocht moet worden, of dat de ‘gekoelde M.2 slots’ op het moederbord daarvoor volstaan? Voor de voeding weet ik niet helemaal hoeveel ik precies nodig heb. Ik heb er nu iets staan wat denk ik ruim voldoende moet zijn, maar misschien kan het ook minder. Andere suggesties zijn ook welkom. Bij voorbaat dank.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X Boxed | € 419,99 | € 419,99 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 213,89 | € 213,89 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 3X 12G OC | € 659,- | € 659,- |
| 1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Monitors | LG 27UP85NP-W Zilver, Zwart | € 315,60 | € 315,60 |
| 1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws S5 F5-6400J3239G16GX2-RS5K | € 109,20 | € 109,20 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 129,16 | € 129,16 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM790 2TB | € 98,75 | € 98,75 |
| Totaal | € 2.035,49 | |||
:fill(white):strip_exif()/f/image/WahAaZ9hlNoPLPSlocCaN4A6.png?f=user_large)