Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simson121
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 25-09-2023
Hi guys, ik heb sinds deze week een EVR registratie op mijn naam staan (deze is onterecht en wordt momenteel aangevochten door mijn advocaat). Ik heb momenteel een auto die ik graag weg wil doen ivm km-stand en ik heb al een nieuwe auto op het oog waarmee ik mijn huidige auto kan inruilen.

Op internet lees ik dat als je een lopende auto verzekering hebt, je een kentekenwijziging kan doorgeven en dat er dan geen nieuwe proces wordt opgestart (ik kan nu geen nieuwe verzekering afsluiten ivm EVR registratie). Weet iemand of dit klopt? Ik ben bang om de nieuwe auto aan te schaffen, de wijziging door te geven op mijn huidige verzekering en dat de verzekering dan stopgezet of geweigerd wordt. Het aanvechten van de EVR registratie kan volgens mijn advocaat wel even duren..

Hebben jullie tips? Kan ik zorgeloos de wijziging doorgeven zonder dat er EVR alarmbellen gaan rinkelen of moet het op een andere manier?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Het kan gebeuren dat een persoon - een natuurlijke of een rechtspersoon - betrokken is bij een incident, bijvoorbeeld bij (een poging tot) fraude bij een financiële instelling. De bank zet dan een beperkt aantal gegevens van diegene in het eigen, interne verwijzingsregister (IVR). Is het incident ernstig? Dan komen diezelfde gegevens ook in het ‘externe verwijzingsregister’ (EVR).

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:52
Simson121 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:15:
Hebben jullie tips? Kan ik zorgeloos de wijziging doorgeven zonder dat er EVR alarmbellen gaan rinkelen of moet het op een andere manier?
Bel me verzekeraar en leg de casus voor? Mochten ze telefonisch aangeven dat het geen probleem is dan zet je de casus nogmaals op de mail naar de verzekeraar en vraag je in de mail of het klopt dat je gewoon een nieuwe auto kan kopen en kan verzekeren, zodat je het antwoord ook schriftelijk als bewijs hebt.

Je probeert namelijk een loophole te vinden welke vast ergens in voorwaarden gedekt is, waardoor je met een ongeluk helemaal financieel de sjaak bent

[ Voor 11% gewijzigd door President op 13-08-2023 05:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:41

Don Quijote

El Magnifico

Ai. Een onterechte EVR registratie is erg vervelend.

Enige optie is inderdaad er op gokken dat omzetting kenteken geen product acceptatie process triggered. Indien wel zal het uitvallen op EVR check. Dat het een een onterechte registratie is maakt daarbij niet uit. Dat zeggen namelijk de meeste mensen die EVR geplaatst worden.

De verzekeraar proactief op de hoogte stellen van de registratie zou ik niet doen. Dan is er een risico dat ze ook actie ondernemen wat betreft je al lopende producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09 21:10

Blokker_1999

Full steam ahead

Don Quijote schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:21:
Ai. Een onterechte EVR registratie is erg vervelend.

Enige optie is inderdaad er op gokken dat omzetting kenteken geen product acceptatie process triggered. Indien wel zal het uitvallen op EVR check. Dat het een een onterechte registratie is maakt daarbij niet uit. Dat zeggen namelijk de meeste mensen die EVR geplaatst worden.

De verzekeraar proactief op de hoogte stellen van de registratie zou ik niet doen. Dan is er een risico dat ze ook actie ondernemen wat betreft je al lopende producten.
Gokken? Neen, dat wil je net niet. Wat ga je doen als je de wagen koopt en die niet verzekerd krijgt? Onverzekerd rondrijden? Geen wagen meer rijden? De oude wagen ook nog bijhouden en dus in essentie kapitaal verbranden want je hebt maar 1 wagen nodig?

Wil je je problemen niet groter maken lijkt het mij toch echt aangeraden om je verzekering wel proactief op de hoogte te brengen en na te vragen wat er mogelijk is bij hen. Zij zijn de enige waar je mogelijks nog een kans maakt. Als je de verzekering niet op de hoogte brengt zie ik maar 1 andere oplossing: wachten tot de registratie er niet meer is.

En als je schrik hebt voor je huidige verzekering, dan lees je even je huidige verzekeringscontract door (of je laat dit door de advocaat doen) om na te gaan of je verzekeraar de huidige verzekering kan opzeggen wanneer ze leren van de registratie. Al zie ik geen enkele reden waarom een verzekeraar zoiets niet proactief zou nagaan als ze dat zouden willen doen door zelf regelmatig hun klantenbestand te vergelijken met de EVR registraties.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:10
Je zoekt het onderdeel mededelingsplicht in de voorwaarden. Normaal is dat alleen bij het aangaan van de verzekering en niet bij een (auto)wijziging. Jij als klant bent namelijk al geaccepteerd, een auto wijziging doet niets af aan dat "risico". Een andere auto kan en mag een verzekeraar wel als nieuw risico zien en dus weer de slotvragen stellen (en controleren). Blijf wel absoluut bij je huidige verzekeraar, ook al is deze mogelijk duurder bij de nieuwe auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05:52
Don Quijote schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 08:21:
Bij een ORV ben je verplicht om medische bijzonderheden door te geven, ik weet niet of er ergens in een voorwaarde van de verzekeraar staat dat je een registratie moet melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:44

decramy

root@birdie:~#

Gewoon even bellen, zonder je naam te zeggen (evt met nummeronderdrukking). 'I'm just asking for a friend' zeg maar. Hopelijk tref je een behulpzame medewerker, kan is best groot omdat het weer eens wat anders is ;)

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WendyW1
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Members only: EVR
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 16% gewijzigd door WendyW1 op 14-08-2023 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Imo is de enige manier bellen en open kaart spelen. Je hebt een EVR aantekening: het gaat je casus niet helpen als je zoekt naar een “omweg”.

En als de verzekeraar aangeeft geen omzetting van auto te accepteren dan zal je geduldig moeten wachten op het resultaat van je advocaat.
Pagina: 1