TV óf Monitor voor <30inch "Ziggo-scherm" in de keuken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaklamp02
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14-11-2023
Mijn schoonvader wil heel graag een TV in de keuken, maar heeft daar maar weinig ruimte. Ik zoek dus naar een TV van máximaal 30 inch groot. Mijn schoonvader kijkt uitsluitend TV via Ziggo (kastje met HDMI). Héél af en toe kijkt mijn schoonmoeder iets via een Chromecast/app, maar dat is niet zo belangrijk.

Budget liefst rond de 250 euro, maar maximaal 350 euro.

Nu zit ik zelf te denken of ik voor dat formaat & budget niet beter een monitor kan kopen in plaats van een TV. Voor het Ziggo kastje is op zich alleen een HDMI aansluiting nodig. De TV's die ik zelf kan vinden zijn behoorlijk lelijk vind ik, terwijl de monitoren in deze categorie er nog behoorlijk acceptabel uitzien. Vooral qua dikte van de schermrand.

Maar ik weet niet zo goed hoe dat dan werkt met de afstandbediening. Zijn er monitoren die je aan/uit kunt zetten met de afstandbediening van Ziggo? Of die automatisch uit standby komen zodra het Ziggo kastje aangaat? De TV komt relatief hoog te hangen, dus het is wel de bedoeling dat de TV met afstandbediening aan/uit kan worden gezet.

Ik zat ook even te kijken naar de Samsung M5 monitor:
https://www.amazon.nl/Sam...rs-randloos/dp/B08YN52PXQ

Dat ziet eruit als een monitor mét afstandsbediening. Maar ik zie hem alleen op Amazon en verder nergens anders. Maar misschien is dat een idee?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën. Wat zouden jullie doen?

Beste antwoord (via Zaklamp02 op 15-08-2023 20:57)

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50
Monitor uit standby kan vanzelf gaan als je die niet helemaal uit zet. Maar volgens mij vergeet je 1 belangrijk verschil: de meeste beeldschermen hebben geen luidsprekers. Die in jouw link wel zag ik, maar geen idee wat de kwaliteit is. Die van mijn Dell scherm zijn nog slechter dan die van de meeste laptops.

Als je de 30 naar 32 inch kan oprekken is er wellicht ook nog een mooie tweedehandsmarkt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:50
Monitor uit standby kan vanzelf gaan als je die niet helemaal uit zet. Maar volgens mij vergeet je 1 belangrijk verschil: de meeste beeldschermen hebben geen luidsprekers. Die in jouw link wel zag ik, maar geen idee wat de kwaliteit is. Die van mijn Dell scherm zijn nog slechter dan die van de meeste laptops.

Als je de 30 naar 32 inch kan oprekken is er wellicht ook nog een mooie tweedehandsmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
En waarom aan de slag met Ziggo kastjes? Koop een googletv HD rond de 35 euro en je kunt alles kijken wat je wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:18
Ziggo heeft tegenwoordig de Mediabox Next Mini die zijn super compact en hebben geen coax kabel meer nodig maar via Wifi of beter via bedraad.

Er zit een universele afstandsbediening bij, maar die zou wel niet met een monitor werken.

Er zijn trouwens zat TV's te koop kleiner dan 30" en onder de 300 euro.

https://tweakers.net/tele...Lr2GMw0HOVw9W8x42mYoLX2BQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
@Roderiktweaker Dan betaal je wel iets van 5 euro per maand voor. Een googletv kost rond de 35 euro en ben je na 7 maanden dus al voordeliger mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:03
Bij een tv kun je er nog soortvan vanuit gaan dat de speakers okay-ish zijn. Bij een monitor zijn schijtspeakers meer de regel dan de uitzondering, dus zou ik het lastig vinden om aan te raden daarvoor te gaan tenzij je mogelijk meerdere modellen wil terugsturen / losse speakers neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaklamp02
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 14-11-2023
Goed punt! Ik had er nog niet over nagedacht dat de speakers in monitoren meestal véél slechter zijn dan in een TV. Ben wel benieuwd hoe die van die Samsung M5 zijn; omdat die meer als 'monitor-tv' verkocht wordt. Iemand daar ervaring mee?

Wat betreft Ziggo; dat is nu eenmaal wat het is ;) Mijn schoonvader kijkt nu eenmaal TV via Ziggo, dat is wat hij gewend is. Dus misschien best een goed idee, maar out of scope ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:03
Het idee achter de Google TV is dat je daar de ziggo app op kunt zetten voor gratis en gewoon je mijn ziggo account in kunt loggen. Dan kijk je voor 35 euro tv op een extra tv ipv een bedrag per maand. Je krijgt dezelfde zenders en je bent goedkoper uit. Persoonlijk vat ik niet helemaal hoe dat out of scope is :)
Pagina: 1