Beste lezers,
Allereerst dank dat jullie met me mee willen denken en dat jullie hopelijk mij van een passend advies kunnen voorzien.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een Windows laptop, 15,6inch.
Voornamelijk speel ik Runescape (OSRS), wisselend met de HD plugin. Daarnaast browser open met verschillende tabbladen met o.a. youtube / netflix / discord.
Oldscool Runescape vraagt grafisch niet super veel, maar ik wil wel dat mijn fps op 50 blijft en dat het gebruik vloeiend blijft.
Daarnaast kijk ik films met HDMI aansluiting.
Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 500-700euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, ik game/surf voornamelijk thuis. Films op Netflix kijk ik veelal zonder oplader aangesloten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet specifiek een voorkeur voor een merk.
Wat ik prettig zou vinden is dat de laptop tijdens OSRS en youtube e.d. stil is. Ik heb nu een laptop die blaast (Lenovo Ideapad 510-15IKB).
Daarnaast zou ik het prettig vinden als het toetsenbord ruime pijltjes toetsen heeft. Tegenwoordig zijn er veel toetsenborden waarbij de pijl omhoog en omlaag zo smal als één toets zijn. Dit maakt de rechter shift-knop groter, maar voor mij erg nadelig.
Mijn research heeft me tot de volgende twijfels gebracht:
Geheugen: 8 of 16GB?
Daarnaast één geheugen slot of is het beter om er twee te hebben?
Processor: i3 / i5 / Rayzen, hoeveelste Gen i.v.m. invloed op geluid (blazen)?
Videokaart: RTX 3050 of GTX 1650 of is dit ver overrated en heb ik dan een overkill + invloed op geluid (blazen)?
Mediamarkt heeft de volgende laptop:
MEDION ERAZER CRAWLER - 15.6 inch - Intel Core i5 - 8 GB - 512 GB - GeForce RTX 3050
Een laptop die in mijn ogen veel potentie heeft. Maar ik twijfel over dat deze maar één geheugenslot heeft + ik weet niet hoelang de accu mee gaat.
Add: ik zie een dag later dat deze laptop ook geen hdmi uitgang heeft, helaas.
Mochten jullie hier een mening over hebben, of andere adviezen. Ik hoor het heel graag!
Allereerst dank dat jullie met me mee willen denken en dat jullie hopelijk mij van een passend advies kunnen voorzien.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben op zoek naar een Windows laptop, 15,6inch.
Voornamelijk speel ik Runescape (OSRS), wisselend met de HD plugin. Daarnaast browser open met verschillende tabbladen met o.a. youtube / netflix / discord.
Oldscool Runescape vraagt grafisch niet super veel, maar ik wil wel dat mijn fps op 50 blijft en dat het gebruik vloeiend blijft.
Daarnaast kijk ik films met HDMI aansluiting.
Wat is je budget?
Mijn budget is rond de 500-700euro.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, ik game/surf voornamelijk thuis. Films op Netflix kijk ik veelal zonder oplader aangesloten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb niet specifiek een voorkeur voor een merk.
Wat ik prettig zou vinden is dat de laptop tijdens OSRS en youtube e.d. stil is. Ik heb nu een laptop die blaast (Lenovo Ideapad 510-15IKB).
Daarnaast zou ik het prettig vinden als het toetsenbord ruime pijltjes toetsen heeft. Tegenwoordig zijn er veel toetsenborden waarbij de pijl omhoog en omlaag zo smal als één toets zijn. Dit maakt de rechter shift-knop groter, maar voor mij erg nadelig.
Mijn research heeft me tot de volgende twijfels gebracht:
Geheugen: 8 of 16GB?
Daarnaast één geheugen slot of is het beter om er twee te hebben?
Processor: i3 / i5 / Rayzen, hoeveelste Gen i.v.m. invloed op geluid (blazen)?
Videokaart: RTX 3050 of GTX 1650 of is dit ver overrated en heb ik dan een overkill + invloed op geluid (blazen)?
Mediamarkt heeft de volgende laptop:
MEDION ERAZER CRAWLER - 15.6 inch - Intel Core i5 - 8 GB - 512 GB - GeForce RTX 3050
Een laptop die in mijn ogen veel potentie heeft. Maar ik twijfel over dat deze maar één geheugenslot heeft + ik weet niet hoelang de accu mee gaat.
Add: ik zie een dag later dat deze laptop ook geen hdmi uitgang heeft, helaas.
Mochten jullie hier een mening over hebben, of andere adviezen. Ik hoor het heel graag!