Kan ik in deze nis/kast mijn was- en droogmachine kwijt?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji_springer
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-04 11:50
Hallo Tweakers,

Ik heb een nieuwe woonst waar ik alles aan het inrichten ben.

Mijn vraag:

Ik heb een nis met kastdeuren in mijn appartement met deze dimensies: , breedte: 138 cm, diepte: 88 cm en hoogte: 277 cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d_6qrvWQw3FNN8WR1c0-TfB9Bfc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mv9dq0lmg51adgMgiwapxoDT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPVan61c6gkl3lHeabcK2GgqAOI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9eYeL4x2RhBNbCDERoHNqLza.jpg?f=fotoalbum_large

aan de linkerzijde grenst een toilet voor water af te tappen, rechtsboven is er een 'ventilatiegat' richting buiten.

Ik vroeg me af of de grootte van de ruimte en het luikje naar buiten voldoende is om de machines te plaatsen en ze niet te laten oververhitten (als dat al mogelijk is).

Ik heb ook eens gekeken naar de machines via de pricewatch en reviews hier. Ik stel mij toch vragen met de prijs en hoe vaak er problemen lijken op te duiken.
Ik zag ook dat IKEA machines heeft maar dat deze op tweakers niet staan. Zijn deze slecht, hoort bij IKEA geen goede garantieservice?

Ik ben geen handig persoon en zou voor een goede garantie service willen gaan. Welke verkopers/fabrikanten raden jullie dan aan?

Alvast heel erg bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Mijn ouders hebben thuis een smallere en minder hoge kast, waar al een jaar of 25 een wasmachine en droger in zijn geplaatst. Als je zorgt voor een rooster in de deur, en een badkamerventilator op het luikje heb je een hele puike oplossing.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Het zal passen. Water aftappen van het toilet voor het water, check!

En hoe voer je het water weer af van de wasmachine en eventueel de droger? Je mist een afvoer he, en wil je dat ook via het toilet doen? Of wil je dat via dat ventilatiegat naar buiten dumpen? Beetje aso! En de vraag is of de pompen wel genoeg kracht hebben om het zo hoog weg te pompen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji_springer
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-04 11:50
RaZ schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:44:
Het zal passen. Water aftappen van het toilet voor het water, check!

En hoe voer je het water weer af van de wasmachine en eventueel de droger? Je mist een afvoer he, en wil je dat ook via het toilet doen? Of wil je dat via dat ventilatiegat naar buiten dumpen? Beetje aso! En de vraag is of de pompen wel genoeg kracht hebben om het zo hoog weg te pompen ;)
Heb je helemaal gelijk in! Ik maak in me hoofd een lijstje van dat en dat moet ik vermelden/opletten maar het water van de wasmachine heb ik helemaal over het hoofd gezien -.-
Er lopen (denk ik) afvoer buizen door de kast -> Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/07HxxWfsnXjy8_bLTtH7hM0mUi4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/On1SveLkrwNfRePGvBBA90MI.jpg?f=fotoalbum_large

Valt hier mee te werken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

benji_springer schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:49:
[...]

Heb je helemaal gelijk in! Ik maak in me hoofd een lijstje van dat en dat moet ik vermelden/opletten maar het water van de wasmachine heb ik helemaal over het hoofd gezien -.-
Er lopen (denk ik) afvoer buizen door de kast -> [Afbeelding]

Valt hier mee te werken?
Stel jezelf ook de vraag of je hiermee mag werken, vanuit de regels van de VvE.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

benji_springer schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:49:
[...]

Er lopen (denk ik) afvoer buizen door de kast -> [Afbeelding]

Valt hier mee te werken?
Je kan ook doen wat @Ardana gedaan heeft in haar appartement: Ardana in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou overigens niet die stopcontacten gebruken. Want je wil een wasmachine op een eigen apparte 16A groep hebben. De droger en wasmachine niet tegelijk gebruiken, want dan kan je die groep overbelasten.

Ik zou daar dan een wasmachine/droger trekschakelaar voor gebruiken, zoals deze: https://www.elektramat.nl...llamp-2-polig-32a-a422041

Dan weet je zeker dat je ze niet per ongeluk beide gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

RaZ schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:23:
Ik zou overigens niet die stopcontacten gebruken. Want je wil een wasmachine op een eigen apparte 16A groep hebben. De droger en wasmachine niet tegelijk gebruiken, want dan kan je die groep overbelasten.

Ik zou daar dan een wasmachine/droger trekschakelaar voor gebruiken, zoals deze: https://www.elektramat.nl...llamp-2-polig-32a-a422041

Dan weet je zeker dat je ze niet per ongeluk beide gebruikt.
Met een warmtepompdroger en een beetje moderne wasmachine kun je gewoon een enkele groep gebruiken.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

FirePuma142 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:42:
[...]

Met een warmtepompdroger en een beetje moderne wasmachine kun je gewoon een enkele groep gebruiken.
Helemaal gelijk :Y

Daar zal de TS dan wel even op moeten letten bij de aanschaf ;)

Edit:
Disclaimer: Dan moet de TS wel een appart (wasmachine) groep hebben, en de spanning niet van een bestaande groep aftappen, anders klapt de smeltzekering / automaat er uit :P

[ Voor 22% gewijzigd door RaZ op 15-08-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
je vroeg ook naar een fabrikant die goede garantie biedt. ik bedenk me nu alleen dat je volgens mij in belgie woont gezein je taalgebruik en ik weet niet of het daar verkocht wordt, via bol.com bijvoorbeeld. everglades is momenteel het enige merk met betaalbare machines die 5 jaar volledige fabrieksgarantie aanbiedt.
Pagina: 1