Laptop studie elektrotechniek aankoopadvies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolftk
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-04-2024
Hoi,

Ik ga het aankomend jaar beginnen aan de studie BSc Electrical Engineering bij de UT. Ik ben op het moment aan het beslissen welke laptop ik ga nemen. De universiteit biedt zelf ook een laptop aan, hier. 1200 euro voor die specificaties leek mij redelijk normaal geprijsd (als ik naar andere laptops kijk in de pricewatch). Ik heb gecontroleerd bij de website van Lenovo dat deze laptop eigenlijk zo'n 2000 euro kost, omdat het een 'workstation' is. Dat is dus zo'n 800 euro korting.

Ik wil eigenlijk een laptop die er een beetje professioneel uitziet (liever geen RGB gaming meuk dus) en hoop sowieso niet meer dan 2000 euro uit te geven. Ik moet de laptop erg veel meenemen, dus een goede batterij is ook zeer handig.

Raden jullie mij aan om de laptop via de universiteit te kopen? Of is het beter om iets anders uit te zoeken met betere specificaties? Of een 'workstation' van een ander merk?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:34

Thomg

Aww yiss

Voor EE heb je geen zware laptop nodig, alles volstaat.
De L14 Gen 4 is voor de prijs erg netjes en zou ik zo pakken.

Enige jammere is 1920x1080, maar op een 14" zou alleen 1920x1200 een waardevolle upgraden zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Thomg op 12-08-2023 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:13

dragonhaertt

@_'.'

De Lenovo thinkpads zijn erg fijne laptops, en als de prijs goed is zou ik hier niet al te lang over twijfelen.
Ik heb de prijzen nog niet vergeleken, maar is het een goede deal? Dan gewoon doen.

Voor EE heb je echt geen gigantisch sterk monster nodig.

[ Voor 17% gewijzigd door dragonhaertt op 12-08-2023 16:31 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:58
Die laptop van hun is prima.

Jammer dat er geen ethernet in zit en hij met home komt.

Die 3-jaar on-site service is ook netjes. Wellicht moet je daar even verder naar kijken, want dat kan met Dell o.i.d. ook, maar deze specs zijn daar duurder en waarschijnlijk niet meer op tijd binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:46
Windows home kan je via surfspot gratis upgraden naar education voor zover ik mij herinner. Verder is die lenovo echt gewoon een goede deal. Niet alleen naar de specs kijken, maar ook de brouwkwaliteit en dat zit bij die thinkpad wel goed.
En inderdaad die 3 jaar on-site service wil je als student tegenwoordig eigenlijk ook niet meer missen. Je kan niet even 2 weken zonder laptop als hij stuk is. Dus dan is die on-site service echt heel veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:13

dragonhaertt

@_'.'

Nog bedankt voor de heads-up trouwens!
Deze actie geldt ook voor medewerkers, en de P16v is echt wel een goede deal.

Ik ga er zelf denk ik ook een kopen O-)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Pagina: 1