Rechtsbijstandverzekering afkoop schadebedrag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:37
De badkamer van mijn nieuwbouwwoning is niet opgeleverd conform de wensen en afspraken die ik via de aangesloten sanitairwinkel met de aannemer heb gemaakt. Maar vanwege termen in de offerte zoals: tekening is niet bindend, ca maatvoering, tegelzetter mag ter plekke tegel strook verdeling bepalen etc. had ik het gevoel gekregen dat ik uiteindelijk niet erg sterk stond. Aannemer was erg tevreden over hun werk, dus ik kwam er met hun niet uit.

Contact opgenomen met mijn rechtsbijstandverzekering, zij gaven nadat ze alles hadden bekeken aan dat ze een schadevergoeding van € 250,- willen betalen en daarmee de zaak willen afhandelen.

Ik had dit niet verwacht maar ik begrijp het nu wel. Weinig kans op slagen, dus dan maar zo, scheelt hun veel tijd en geld.
Nu vraag ik mij af wat jullie ervaring is met dit soort afkoop regelingen. Zit hier ruimte voor onderhandeling in? € 250,- is natuurlijk niet veel.

Als ik een afwijzing op het onderstaande instuur weet ik niet wat de volgende stappen zijn.
Wij hebben u een financieel voorstel gedaan
Zojuist hebben wij de verschillende opties in uw zaak besproken. Wij hebben u een voorstel gedaan van 250 euro als schadebedrag. Denkt u rustig na over dit voorstel. Stuurt u de bevestiging of afwijzing voor 14 augustus 2023 naar ons op.

Voor de geïnteresseerde, dit is niet om een discussie te starten over de indeling van mijn badkamer, of gekozen afwerking (daar kan ik niets meer aan doen). Maar puur wat ik in deze situatie het beste kan doen.

Tegels links en rechts zijn niet gelijk, terwijl dat wel de verwachting was. Loopt door over de vloer.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tCrvABS.jpg

Nis en plateau zijn niet op dezelfde hoogte gebouwd, terwijl dit wel afgesproken was. Dit lijkt op deze foto wat vertekend, maar in het echt zit er wel een cm of 8 verschil tussen.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7Vxgmq6.jpg

Nog een kleine kanttekening. Deze badkamer is tijdens het bouwen van de nieuwbouwwoning geplaatst, ik heb dus het proces niet kunnen controleren, want ik mocht het huis niet in. Tijdens de kijkdag heb ik wel aangegeven dat de muurtjes niet even hoog waren en dat de tegelstrook verdeling anders was dan wat ons is voorgesteld (alleen de muur was toen betegeld). Er is toen telefonisch voorgesteld om de badkamer opnieuw op te bouwen, toegestemd. Maar achteraf is dat niet gebeurd en is de badkamer uiteindelijk zo opgeleverd.

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:20

EiT

Persoonlijk mening: denk ik dat de tegelzetter goed zijn best heeft gedaan. Bovenste foto tegel netjes in het midden, 2e foto stopt het tegelwerk op lijn met de tegels. (Discutabel is dan of de nis dan mogelijk iets lager had moeten zitten, maar dan had jij weer een mening gehad dat de nis te laag was, buiten het feit dat dit moeilijk op gelijke hoogte te krijgen is). Hele tegel is mooier dan een 30-70% tegel boven de wc.

Tegelzetter heeft juist meegedacht wat mooi is.

Daarom staat er juist deze bepaling in het contract.
Ik denk dat je van geluk mag spreken, er zijn er zat die een beroerde badkamer opgeleverd krijgen.

Vergeet 1 ding niet: gelijk is ongelijk. Als je het op de mm nauwkeurig wil, gaat dat net niet lukken en dan ziet het er juist slecht uit.

Hier zie je na een week wonen niets meer van.

[ Voor 5% gewijzigd door EiT op 12-08-2023 14:56 ]

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Strider schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 14:31:
De badkamer van mijn nieuwbouwwoning is niet opgeleverd conform de wensen en afspraken die ik via de aangesloten sanitairwinkel met de aannemer heb gemaakt. Maar vanwege termen in de offerte zoals: tekening is niet bindend, ca maatvoering, tegelzetter mag ter plekke tegel strook verdeling bepalen etc. had ik het gevoel gekregen dat ik uiteindelijk niet erg sterk stond. Aannemer was erg tevreden over hun werk, dus ik kwam er met hun niet uit.
Dan is er dus wel geleverd conform afspraken, maar niet conform wensen.
Contact opgenomen met mijn rechtsbijstandverzekering, zij gaven nadat ze alles hadden bekeken aan dat ze een schadevergoeding van € 250,- willen betalen en daarmee de zaak willen afhandelen.

Ik had dit niet verwacht maar ik begrijp het nu wel. Weinig kans op slagen, dus dan maar zo, scheelt hun veel tijd en geld.
Nu vraag ik mij af wat jullie ervaring is met dit soort afkoop regelingen. Zit hier ruimte voor onderhandeling in? € 250,- is natuurlijk niet veel.
Ik vind het zeer schappelijk. Het ziet er keurig uit. Ik vind de drie verschillende tegelsoorten die net niet lekker matchen veel storender. Of het bedieningspaneel van je toilet dat niet loodrecht boven het toilet is gemonteerd.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:57
@Strider Mijn mening; ik denk dat als je de woning zo kant en klaar had gekocht dat het je niet eens opgevallen was. Als de afwerking verder goed is dan zou ik de 250 euro accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Onze buren hadden de verkeerde tegels in de badkamer gekregen, toen is de tegelzetter langs geweest om alles eraf te slopen en opnieuw te tegelen. Resultaat: de juiste kleur , maar het ziet er niet uit.

Zou dus niet opnieuw laten tegelen dat wordt waarschijnlijk niet zo mooi.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Sport_Life schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:37:
Onze buren hadden de verkeerde tegels in de badkamer gekregen, toen is de tegelzetter langs geweest om alles eraf te slopen en opnieuw te tegelen. Resultaat: de juiste kleur , maar het ziet er niet uit.

Zou dus niet opnieuw laten tegelen dat wordt waarschijnlijk niet zo mooi.
Mwhaa... dan zijn het gewoon prutsres eerste klas. Toen de woning van mijn broertje 3 jaar geleden opgeleverd werd, heeft met de toiletten en badkamer groot en deels tweemaal opnieuw mogen doen, kwa tegel werk. De toiletten had men alles uitgemeten terwijl de definitieve vloer er nog niet in zat. Daardoor hing alles te laag. Dus mocht alles er weer uit opnieuw uitmeten en alles opnieuw betegelen en afhangen. Dat was slecht gebeurd... dus nogmaals, toen was het resultaat wel strak en goed.

De badkamer, had men het bad beschadigd, maar ook tegels beschadigd... zellfde verhaal tweede maal waardeloos opgelost, derde poging alles strak er in...

Bijzondere side-note, de eerste tweemaal was het door gastarbeiders gedaan, de derde maal hebben ze een paar Nederlanders langs gestuurd...

Over dit geheel, de bovenste foto... als men met een hele tegel begint, dan houdt je aan de andere zijde een heel smal strookje over... ik denk dat dit mooier is. Wat betreft de nis en plateau, dat had men prima op elkaar kunnen afstemmen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

_Dune_ schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:43:
[...]

Mwhaa... dan zijn het gewoon prutsres eerste klas. Toen de woning van mijn broertje 3 jaar geleden opgeleverd werd, heeft met de toiletten en badkamer groot en deels tweemaal opnieuw mogen doen, kwa tegel werk. De toiletten had men alles uitgemeten terwijl de definitieve vloer er nog niet in zat. Daardoor hing alles te laag. Dus mocht alles er weer uit opnieuw uitmeten en alles opnieuw betegelen en afhangen. Dat was slecht gebeurd... dus nogmaals, toen was het resultaat wel strak en goed.

De badkamer, had men het bad beschadigd, maar ook tegels beschadigd... zellfde verhaal tweede maal waardeloos opgelost, derde poging alles strak er in...

Bijzondere side-note, de eerste tweemaal was het door gastarbeiders gedaan, de derde maal hebben ze een paar Nederlanders langs gestuurd...

Over dit geheel, de bovenste foto... als men met een hele tegel begint, dan houdt je aan de andere zijde een heel smal strookje over... ik denk dat dit mooier is. Wat betreft de nis en plateau, dat had men prima op elkaar kunnen afstemmen.
Mja precies zoals bij onze buren dus, daar ging het de derde keer ook mis :+.
Anyway het geeft een hoop gedoe voor iets dat m.i. op basis van de fotos mooier in de afwerking kan , maar niet storend zal zijn.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is heel simpel, er word tgenoeg voor betaald, dus levert het men ook maar goed en volledig op. Mijn broer heeft de woning gewoon niet eerder betaald, dan alleen wat als aanbetaling nodig was. Hoevaak het men opnieuw moet dan zou mij niet boeien, gaat op kosten van de aannemer. Mijn eigen ervaring heb ik met een keuken... ging ook fout op natuurstenenblad 3x zelfs. Ik verbaas mij er steeds weer over dat dergelijke partijen gewoon bijna nooit iets in eenmaal fatsoenlijk kunnen opleveren.

Wat de situatie van TS betreft, ik zou het in het echt moeten zien, maar het tegelwerk van de eerste foto is echt niet slecht. Het andere issue kan ik persoonlijk niet vanaf deze foto beoordelen...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:40
Als ik zo de eerste foto met tekening zie dan heeft de tegelzetter precies geleverd wat er op tekening staat.
Zo'n tegelpatroon zonder maatgeving is puur ter illustratie. Als je wilde dat links en rechts gelijk zijn dan moet je de maat van die 2 stroken aangeven met "=".

Hetzelfde voor de hoogte van je nis. Er staat op je tekening overal wel maatgeving, maar zonder tolerantie. Tenzij ergens anders staat dat alles binnen x mm van de maatgeving op de tekening moet zijn mag de tegelzetter de toelaatbare afwijking zelf bepalen.

Als jij deze tekening hebt goedgekeurd dan ga je niks krijgen. Dus ik zou die €250 in mijn zak steken en dit als wijze les zien. Je kan mondeling vanalles afspreken met bouwvakkers of aannemers. Maar het enige wat telt is wat er op papier staat.

bron: een paar jaar als werkvoorbereider in de bouw gewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door RocketKoen op 12-08-2023 17:01 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

De badkamer van mijn nieuwbouwwoning is niet opgeleverd conform de wensen en afspraken die ik via de aangesloten sanitairwinkel met de aannemer heb gemaakt. Maar vanwege termen in de offerte zoals: tekening is niet bindend, ca maatvoering, tegelzetter mag ter plekke tegel strook verdeling bepalen etc. had ik het gevoel gekregen dat ik uiteindelijk niet erg sterk stond.
Wat is er met de sanitairwinkel/aannemer afgesproken? Als er is afgesproken of toegezegd dat dingen even hoog of even groot moeten zijn, dan is dat onderdeel van de overeenkomst en moet dat worden nagekomen. Het kan daarbij wel helpen als je dingen op schrift hebt staan of als de wederpartij wil erkennen dat dat is toegezegd.
RocketKoen schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 16:59:

Als jij deze tekening hebt goedgekeurd dan ga je niks krijgen. Dus ik zou die €250 in mijn zak steken en dit als wijze les zien. Je kan mondeling vanalles afspreken met bouwvakkers of aannemers. Maar het enige wat telt is wat er op papier staat.
TS heeft de tekening niet zelf gemaakt en werkt niet in de bouw. Je kunt niet van een gemiddelde consument verwachten dat hij weet dat als er geen "=" staat of geen tolerantie wordt vermeld, welke dingen dan mogen afwijken. De uitvoering kan perfect aan de tekening voldoen, en dan is de uitvoering perfect, maar het gaat om de overeenkomst tussen TS en de aannemer of de sanitairwinkel.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Strider
fopjurist schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 21:35:
[...]

Wat is er met de sanitairwinkel/aannemer afgesproken? Als er is afgesproken of toegezegd dat dingen even hoog of even groot moeten zijn, dan is dat onderdeel van de overeenkomst en moet dat worden nagekomen. Het kan daarbij wel helpen als je dingen op schrift hebt staan of als de wederpartij wil erkennen dat dat is toegezegd.

[...]

TS heeft de tekening niet zelf gemaakt en werkt niet in de bouw. Je kunt niet van een gemiddelde consument verwachten dat hij weet dat als er geen "=" staat of geen tolerantie wordt vermeld, welke dingen dan mogen afwijken. De uitvoering kan perfect aan de tekening voldoen, en dan is de uitvoering perfect, maar het gaat om de overeenkomst tussen TS en de aannemer of de sanitairwinkel.
Er is tijdens het verkoopgesprek afgesproken om de nis hoogte en die van het plateau van het reservoir op 120cm hoogte te plaatsen. Op dezelfde hoogte, dat zou er het mooiste uit zien.
Ik heb aan de aannemer gevraagd waarom ze dit uiteindelijk niet hebben gedaan. De aannemer heeft aangegeven dat dit vanwege de hoogte van het reservoir niet mogelijk was. Maar goed, dit is mij tijdens het verkoopgesprek niet verteld anders hadden we de nis natuurlijk ook hoger laten plaatsen. Tijdens het verkoopgesprek is er aangegeven dat 120cm hoogte in combinatie met het reservoir wel mogelijk was, in de praktijk kon dit dus niet.

Daarnaast wilde wij het liefste 4 hele tegels over de gehele breedte, maar dat kon niet vanwege het afschot in de douche. De tegels lopen door over de vloer, het afschot mocht niet 3 tegels lang worden, 2.5 tegel mocht bouwtechnisch wel. Daarom hebben we toen maar gekozen voor 3 tegels in het midden en 2 halve tegels aan de buitenkant. Waarbij het wel de bedoeling was dat zowel de linker als rechter tegel even breed zouden zijn. Maarja, dat staat natuurlijk nergens specifiek vermeld in de offerte, ik dacht dat dit ook wel duidelijk was in de tekening. Niet eens bij stil gestaan om hier harde maten bij te laten vermelden.

Ik begrijp ook wel dat ik het achteraf anders had moeten aanpakken, onze afspraken veel specifieker heb moeten laten vermelden. Mijn fout, we hadden gewoon een fijn gesprek in de sanitairwinkel en ik had er alle vertrouwen in dat wij exact de badkamer zouden krijgen zoals was besproken :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Tegels links en rechts zijn niet gelijk, terwijl dat wel de verwachting was. Loopt door over de vloer.
[Afbeelding]
Maar hoe komt die lijn op de vloer nu uit ten opzichte van de toiletombouw? Als de tegels waren gelegd zoals jij had gewild, had je daar dan niet een lelijk smalle rand overgehouden? Lastig te zien op de foto.

Ik vind het er allemaal niet zo slecht uit zien. Alleen dit idd :X
FirePuma142 schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 15:30:
Of het bedieningspaneel van je toilet dat niet loodrecht boven het toilet is gemonteerd.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Xander schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:50:
[...]

Maar hoe komt die lijn op de vloer nu uit ten opzichte van de toiletombouw? Als de tegels waren gelegd zoals jij had gewild, had je daar dan niet een lelijk smalle rand overgehouden? Lastig te zien op de foto.

Ik vind het er allemaal niet zo slecht uit zien. Alleen dit idd :X

[...]
Kijk aub niet naar het water, dit was tijdens de vooroplevering.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RFAzB0q.jpg

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-09 21:07

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik vind het er allemaal niet gek uit zien, bedoel tis niet dat ze op het oog broddelwerk hebben geleverd. Daarbij is het gewoon lastig om de voegelijnen in tegels op en tekening vast te leggen. Wat een verkoper zegt zal niet altijd overeen komen met wat een vakman kan maken.

Je hebt het hier over dergelijke kleine toleranties dat je meer naar de netheid van het werk moet kijken dan naar een cm hier of daar....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:07
Strider schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:01:
[...]

Kijk aub niet naar het water, dit was tijdens de vooroplevering.

[Afbeelding]
Vanuit deze hoek oogt het idd anders. ;)

Mocht je nog op herstel inzetten zou ik persoonlijk wel inzetten op: de eerste rij tegels exact even diep als die ombouw. Oftewel gewoon een hele tegel aan de voorkant tegen de ombouw. Geen idee of het dan exact dezelfde breedte heeft als aan de andere kant, maar dat lijkt me wel verreweg de mooiste optie.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:55
Wij hebben 5 jaar geleden (in ons oude huis) en 1 jaar geleden in ons 'nieuwe' huis een nieuwe badkamer laten plaatsen.
Je ontkomt bijna niet aan fouten. Het is handwerk, er moet driedimensionaal of soms vierdimensionaal gedacht worden en daardoor komen er gewoon, in mijn bewoording, schoonheidsfoutjes.
De praktijk leert dat je er op een gegeven moment aan went.
Mijn mening: neem de 250 euro aan, ga lekker hapje eten en geniet van je nieuwe huis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-09 10:12
Ik heb een recente soortgelijke ervaring met afkopen van rechtsbijstand.
In mijn geval ging het over een defect product. Het bedrag waar we uiteindelijk op uit zijn gekomen heb ik verkregen door een offerte bij een concurrent op te vragen voor reparatie van het product. Nu is dat in dit geval volgens mij lastig, je zal namelijk bijna alle tegels opnieuw moeten leggen om het te krijgen zoals jij het gewild had en dan is financieel gezien ook weer niet redelijk.
In dit geval denk ik dat het vooral voor jezelf is wat jij redelijk vind om gerustgesteld te worden.

Als het aan mij lag waren we overigens doorgegaan tot een rechtszaak maar schijnbaar staat ergens in mijn voorwaarden dat de rechtsbijstandsinstantie het recht heeft om mij af te kopen wanneer dat financieel gezien voordeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Strider schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 10:31:
[...]

Er is tijdens het verkoopgesprek afgesproken om de nis hoogte en die van het plateau van het reservoir op 120cm hoogte te plaatsen. Op dezelfde hoogte, dat zou er het mooiste uit zien.
Ik heb aan de aannemer gevraagd waarom ze dit uiteindelijk niet hebben gedaan. De aannemer heeft aangegeven dat dit vanwege de hoogte van het reservoir niet mogelijk was. Maar goed, dit is mij tijdens het verkoopgesprek niet verteld anders hadden we de nis natuurlijk ook hoger laten plaatsen. Tijdens het verkoopgesprek is er aangegeven dat 120cm hoogte in combinatie met het reservoir wel mogelijk was, in de praktijk kon dit dus niet.

Daarnaast wilde wij het liefste 4 hele tegels over de gehele breedte, maar dat kon niet vanwege het afschot in de douche. De tegels lopen door over de vloer, het afschot mocht niet 3 tegels lang worden, 2.5 tegel mocht bouwtechnisch wel. Daarom hebben we toen maar gekozen voor 3 tegels in het midden en 2 halve tegels aan de buitenkant. Waarbij het wel de bedoeling was dat zowel de linker als rechter tegel even breed zouden zijn. Maarja, dat staat natuurlijk nergens specifiek vermeld in de offerte, ik dacht dat dit ook wel duidelijk was in de tekening. Niet eens bij stil gestaan om hier harde maten bij te laten vermelden.

Ik begrijp ook wel dat ik het achteraf anders had moeten aanpakken, onze afspraken veel specifieker heb moeten laten vermelden. Mijn fout, we hadden gewoon een fijn gesprek in de sanitairwinkel en ik had er alle vertrouwen in dat wij exact de badkamer zouden krijgen zoals was besproken :)
Het lastige is, denk ik, of die afspraken ook ècht goed vastliggen. Anders wordt het moeilijk om je gelijk te bewijzen. Ook al is een mondelinge overeenkomst net zo bindend als een schriftelijke, hij is wel moeilijk te bewijzen.

Voor wat betref die tegels, je wilt nooit hele tegels aan de randen. Als de muur, vloer of plafond dan ook maar iets wijken, springt dat direct in het oog. Jammer dat ze bij jou dan niet vanuit het midden getegeld hebben, zodat het symmetrisch is. Maar ik denk ook niet dat dat erg genoeg is om het opnieuw te laten doen. Ik denk dat je die kwaliteit van werk alleen krijgt bij de topbedrijven. En bij meerwerk ben je toch gebonden aan wat de bouwer inhuurt...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het er erg netjes uitzien, ik heb heel veel slechter werk opgeleverd gezien.
Misschien kun je de nis wat "verhogen" door een (melk) glas plaat, anders zou ik van die 250 euro wat handdoeken kopen, je zal het na gebruik waarschijnlijk niet eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 06:23
Ik mis eigenlijk nog even de motivatie van de verzekeraar om je dit bedrag over te maken.
Meestal doen ze dit als de kosten van "een zaak" niet opwegen tegen het belang.

Zijn zij dan wel van mening dat er inderdaad slecht werk is geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
PostalDude schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:16:
Ik heb een recente soortgelijke ervaring met afkopen van rechtsbijstand.
In mijn geval ging het over een defect product. Het bedrag waar we uiteindelijk op uit zijn gekomen heb ik verkregen door een offerte bij een concurrent op te vragen voor reparatie van het product. Nu is dat in dit geval volgens mij lastig, je zal namelijk bijna alle tegels opnieuw moeten leggen om het te krijgen zoals jij het gewild had en dan is financieel gezien ook weer niet redelijk.
In dit geval denk ik dat het vooral voor jezelf is wat jij redelijk vind om gerustgesteld te worden.

Als het aan mij lag waren we overigens doorgegaan tot een rechtszaak maar schijnbaar staat ergens in mijn voorwaarden dat de rechtsbijstandsinstantie het recht heeft om mij af te kopen wanneer dat financieel gezien voordeliger is.
Interessant.
Ik heb de 250 euro schadevergoeding afgewezen. Hierop heeft mijn rechtsbijstand aangegeven dat ze het bedrag eenmalig gaan verhogen. Als ik het dan weer afwijs word de zaak doorgezet naar een specialist. Als de conclusie van de specialist is dat deze zaak geen kans van slagen heeft, stopt de hele aanvraag en krijg ik ook geen schadevergoeding meer. Maar de uitkomst zou ook kunnen zijn dat de specialist met een andere schadevergoeding gaat komen.
Zij konden nu natuurlijk niet aangeven of er een kans van slagen is, omdat de klacht niet gaat over een lekkage maar omdat het een esthetische klacht is. Iedere rechter kijkt hier anders tegenaan en mijn contactpersoon had hier weinig ervaring in.
Wild Chocolate schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 10:42:
[...]

Het lastige is, denk ik, of die afspraken ook ècht goed vastliggen. Anders wordt het moeilijk om je gelijk te bewijzen. Ook al is een mondelinge overeenkomst net zo bindend als een schriftelijke, hij is wel moeilijk te bewijzen.

Voor wat betref die tegels, je wilt nooit hele tegels aan de randen. Als de muur, vloer of plafond dan ook maar iets wijken, springt dat direct in het oog. Jammer dat ze bij jou dan niet vanuit het midden getegeld hebben, zodat het symmetrisch is. Maar ik denk ook niet dat dat erg genoeg is om het opnieuw te laten doen. Ik denk dat je die kwaliteit van werk alleen krijgt bij de topbedrijven. En bij meerwerk ben je toch gebonden aan wat de bouwer inhuurt...
Ik denk dat inderdaad niemand gaat aangeven dat dit werk opnieuw gedaan moet worden. Ik denk dat het een ander verhaal was geweest als ze niet eerst de hele badkamer hebben afgemaakt..
internetinfo schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:58:
Ik mis eigenlijk nog even de motivatie van de verzekeraar om je dit bedrag over te maken.
Meestal doen ze dit als de kosten van "een zaak" niet opwegen tegen het belang.

Zijn zij dan wel van mening dat er inderdaad slecht werk is geleverd?
Ja precies, de kans van slagen is door de eerste lijns rechtsbijstand gewoon als laag ingeschat, de volgende lijn zijn de specialisten. Die hebben meer ervaring en natuurlijk ook een veel hoger uurtarief. Dus dan wimpelen ze mij liever af met een schadebedrag dan dat een meer ervaringen jurist hier tijd in moet gaan stoppen.

In eerste instantie heb ik met mijn rechtsbijstand contact opgenomen om ook te begrijpen of er een kans van slagen is ivm de voorwaarden in mijn offerte. Als zij hadden aangegeven: nee er staat duidelijk in je offerte dat ze van de tekening en maatvoering mogen afwijken, dus helaas pindakaas, dan had ik het geaccepteerd. Maar ik heb nu wel het idee gekregen dat het toch niet zo zwart/wit is.

[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 28-08-2023 10:56 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Volgens mij zie je hier niks meer van als je hier woont. Ik zie het nu al niet (of stoor me er niet aan, of begrijp het niet). Links en rechts zouden even groot afgesneden tegels moeten zijn?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1