Mijn vraag
Ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken voor de juiste oplossing.
Mijn doel is om van mijn server een nas te maken, en wil ik graag elke gebruiker een eigen folder geven.
Maar ik raak de kluts een beetje kwijt als het om workgroup/domijn gaat, iets wat in veel tutorials voorkomt.
Daarnaast heb ik een combi van Windows en Mac gebruikers, wat naar mijn vermoeden de boel flink ingewikkelder gaat maken,
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows Server 2019
Hp Prodesk 600 g2 SFF + 32GB ddr4
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik begrijp redelijk hoe je folders maakt en deelt over mijn eigen thuis netwerk.
Ik heb al 2 gebruikers accounts gemaakt op de server (lokaal)
En 2 folders 1 per gebruiker.
Maar nu krijg ik die default melding van: Windows cannot acces \\servername\foldername
Dus ik begrijp dat de server een client toegang weigert.
Ik weet niet zo goed waar ik moet zoeken voor de juiste oplossing.
Mijn doel is om van mijn server een nas te maken, en wil ik graag elke gebruiker een eigen folder geven.
Maar ik raak de kluts een beetje kwijt als het om workgroup/domijn gaat, iets wat in veel tutorials voorkomt.
Daarnaast heb ik een combi van Windows en Mac gebruikers, wat naar mijn vermoeden de boel flink ingewikkelder gaat maken,
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows Server 2019
Hp Prodesk 600 g2 SFF + 32GB ddr4
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik begrijp redelijk hoe je folders maakt en deelt over mijn eigen thuis netwerk.
Ik heb al 2 gebruikers accounts gemaakt op de server (lokaal)
En 2 folders 1 per gebruiker.
Maar nu krijg ik die default melding van: Windows cannot acces \\servername\foldername
Dus ik begrijp dat de server een client toegang weigert.