Bestaan er G4 Fitting lampen werkend met Phillips Hue?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07 14:18
Mijn vraag

Sinds gisteren heb ik een Phillips hue systeem in bruikleen. Echter zijn er twee ruimtes in mijn huis die van licht worden voorzien door een G4 plafondlamp, en eigenlijk heb ik geen zin om moeilijk te doen, en deze eraf te halen en te vervangen voor een E27 of andere fitting kap, om daar dan hue lampen in te hangen.

Dus de vraag: Bestaan er ook lampen die werken met de hue app, zonder tussenkomst, of vereiste van een andere app, die een g4 fitting hebben.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Philips hue app
Google home en home speaker om de boel via spraak aan te sturen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik weet dat er budgetmerken zijn die ook dezelfde technologie en kwaliteit beloven in vergelijking met hue, zoals de action (welke dan niet met zigbee werkt, maar met wi-fi) of de Lidl (welke met zijn aparte bridge werkt).

En ook weet ik dat Ali express smart lampen heeft die een g4 aansluiting multi color of wit hebben, maar hier weet ik niet of dit gaat werken met de hue app.

Waarom zweer ik bij de hue app vooralsnog? Omdat hoe meer ik lees over het combineren van verschillende systemen, en die dan via 1 ding (google home) aansturen, vroeg of laat tot problemen leid.

Vandaar dat ik het dus bij 1 app wil houden, in dit geval hue.

Mochten ze niet bestaan als G4 fitting, haal ik ze uiteraard van het plafond, en plaats ik er e27 houders voor terug :)

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet van Martijn

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:48
Het is al laat maar had je al bij Ikea gekeken? die kun je gewoon koppelen op de hue bridge nl? kon ze even niet zo snel vinden op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
Bedankt voor de info.

Maar op de ikea website vind ik alleen smart lampen met een GU10, E14, of E27 fitting.

Smart lampen met een G4, dus met die 2 kleine pinnetjes vind ik nergens op de ikea website.

Wellicht heb ik verkeerd gekeken hoor, maar op deze overzichtssite van hun website staan alleen de bovengenoemde fittingen:

https://www.ikea.com/nl/nl/cat/slimme-lampen-36813/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@maramsp - voor zover ik weet niet, maar ik gok dat gu4 ook gewoonweg te klein is voor een lamp + ingebouwde dimmer en tranciever.

voor zo'n lamp zou ik denk ik gewoon kijken
A: of de lamp conventioneel dimbaar is,
>> zo nee, alsnoog de hele lamp vervangen
>> zo ja, dan de de conventionele dimmer (of op de plaats waar die normaal zou hebben gezeten), een smart dimmer aansluiten.

er bestaan bijvoorbeeld dimmers : voor in je plaffonddoos, of voor achter (of in de plaats van) je wandschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:19

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Precies: de eco-dim wanddimmers werken prima met Hue.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:07
Er komen binnenkort wel GU5.3 Hue spots met twee pinnetjes (12 volt), dus misschien komen er ooit nog GU4 spots. (weet je zeker dat jij GU4 hebt? Heb je de afstand tussen de pinnetjes gemeten? De lampjes lijken sprekend op elkaar)
Maar tot die tijd zul je iets moeten verzinnen met dimmers zoals hierboven genoemd.

[ Voor 23% gewijzigd door remmuz op 12-08-2023 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
Ik zou mijn lokale verstrekker van mijn lampjes eens vragen welke fitting het is. Zelf gok ik g4, omdat het lijkt alsof er bolletjes aan het uiteinde op de 5.3 pennetjes zitten, wat mijn lampjes niet hebben. Maar goed, ik weet zeker dat mijn elektro winkel dat wel weet.

Over die eco dimmers, bestaan die ook in multicolor variant?

In ieder geval bedankt voor de antwoorden!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
maramsp schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 00:32:
Bestaan er ook lampen die werken met de hue app, zonder tussenkomst, of vereiste van een andere app, die een g4 fitting hebben.
Er bestaat geen enkele G4 fitting lamp die (zonder tussenkomst van een andere app) werkt het de Hue-app.

Maar waar jij naar op zoek bent is een schakelaar die je kan koppelen aan Hue zodat je lamp slim gemaakt kan worden. Deze module plaats je achter je aan/uit schakelaar en verbind je met de Hue-app: https://www.robbshop.nl/r...r-traditionele-schakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maramsp
Nogmaals bedankt allen voor de reacties!

Ondertussen heb ik het allemaal kunnen oplossen.
En de g4 op het plafond hangt er nog steeds, maar wordt niet gebruikt (geen zin om die er af te halen)

En in die 2 ruimtes waar ze hangen, heb ik 2 grote staande lampen geplaatst waar een E27 in kan.
Staat ook nog eens best leuk in die ruimtes, en ik kan ze van kleur laten veranderen :)

Maar goed, bedankt nogmaals!
Pagina: 1