Ik heb een beetje last van een hersenscheet. Ik moet voor een stukje interne software (dus t hoeft niet super snel te zijn
) een SMS versturen. Dit ging tot op heden altijd goed echter liepen we vandaag tegen een limiet aan: ik mag maximaal 50 ontvangers definieren in mn SMS API die ik moet aanroepen.
Nu heb ik echter 130 bestemmingen die ik moet SMS'en, ik zou dus in totaal 3x de functie "send_sms()" moeten aanroepen. (2x volle 50 ontvangers, 1x 30 ontvangers).
Hoe splits ik dit netjes? Ik heb een array met alle bestemmingen hierin. Ik kan hier doorheen loopen met foreach() en met $i even bijhouden waar ik ben. 50 stuks bereikt? Top, dan voeren we het commando uit. Echter zit ik dan altijd met die laatste 30, ik haal dan nooit mn counter van 50.
Wie heeft hier een goede manier en denkwijze voor om dit te fixen
ik probeer al 2 dagen te bedenken hoe ik dit programmatechnisch moet oplossen maar volgens mij moet het echt heel makkelijk zijn
Nu heb ik echter 130 bestemmingen die ik moet SMS'en, ik zou dus in totaal 3x de functie "send_sms()" moeten aanroepen. (2x volle 50 ontvangers, 1x 30 ontvangers).
Hoe splits ik dit netjes? Ik heb een array met alle bestemmingen hierin. Ik kan hier doorheen loopen met foreach() en met $i even bijhouden waar ik ben. 50 stuks bereikt? Top, dan voeren we het commando uit. Echter zit ik dan altijd met die laatste 30, ik haal dan nooit mn counter van 50.
Wie heeft hier een goede manier en denkwijze voor om dit te fixen

[ Voor 8% gewijzigd door WoBBeL op 11-08-2023 20:05 ]