standaard daalderop mechanische ventilatie en airco

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 22:41

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
klein vraagje op zolder word t nog wel eens flink warm in de slaapkamer en ik dacht tijdelijk een mobiele airco te plaatsen om enige koeling te verkrijgen. (split airco zal volgend jaar begroot zijn.)
nu kan ik hem op het motorhuis aanschuiven zodat het via de box naar buiten afgevoerd word.
afvoer lucht is nu ongeveer 38-40 graden als de mobiele airo aan staat.
de buis is 29 graden.
is dit op de langere termijn slecht voor de MV?

ik zet de MV op standje 2.

optie in het raam is een beetje meer gepruts.
de slang is te kort, en diameter maakt het ook een stuk lastiger.
verlengsnoer nodig enz.

Edit:
secundaire oplossing bedacht:
een 125 broekstuk gekocht en een afsluit dop.
y stuk paste net niet ivm met die dakgoot bak vrees ik anders had ik die gekozen wegens minder weerstand.(lawaai)
MV op de ene "pijp" en de airco op de andere "pijp". indien nodig heb ik een afsluit dop mee besteld om die in de broekstuk pijp te passen als de aircoslang is afgekoppeld/airco uit staat. (luchtjes van wc en keuken ;) )

zo belast ik de de motor niet met airflow uit een andere motor. d:)b

[ Voor 31% gewijzigd door copykat op 11-08-2023 18:24 ]

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 16:30

Cr3ator

1 bar is geen bar

is dit op de langere termijn slecht voor de MV?
Ja: je mag geen geforceerde lucht aansluiten op je MV-box. De mobile airco zal ook significant meer lucht willen afvoeren dan de MV-box. Ook op standje 3.
secundaire oplossing bedacht:
een 125 broekstuk gekocht en een afsluit dop.
Dit is netter, maar alleen als de dakdoorvoer voldoende afvoercapaciteit heeft zal de MV-box nog voldoende lucht kunnen afvoeren.

Beter is het om voor de airco gewoon een eigen afvoer te voorzien.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 22:41

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Cr3ator schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 15:48:
[...]

Ja: je mag geen geforceerde lucht aansluiten op je MV-box. De mobile airco zal ook significant meer lucht willen afvoeren dan de MV-box. Ook op standje 3.
Dat vermoeden had ik al.
[...]

Dit is netter, maar alleen als de dakdoorvoer voldoende afvoercapaciteit heeft zal de MV-box nog voldoende lucht kunnen afvoeren.

Beter is het om voor de airco gewoon een eigen afvoer te voorzien.
Eigen afvoer heb ik nu niet aan deze kant vd zolder
Via het raam is een stuk minder makkelijk, dakdoorvoer is een standaard zwart kunststof 125mm dakdoorvoer. Airco zal niet continu aan staan alleen om de kamer even te koelen voor t slapen.
(teveel herrie en heeft niet echt een slow stand dit ding. )
Het is echt om even deze zomer te over bruggen.

Later verplaats ik de airco aansluiting naar de aparte douche afvoer(die krijg zn eigen pijp ventilator in de andere zolderkamer (multipurpose kamer).
Als daar wat koeling moet zijn.
De split airco is dan slaapkamer 1 2 en 3.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....