Hoi, ik wil een oplossing voor de opslag van alle foto's die in het gezin gemaakt worden. Telefoons raken vol, de gratis opslag van Google ook en weggooien is jammer. Ik kan natuurlijk Google one aanschaffen maar op de een of andere manier ben ik liever niet afhankelijk van Google of een andere partij voor de opslag van mijn foto's.
Wat ik graag zou willen is het volgende:
- de foto's op onze mobiele telefoons worden automatisch geüpload naar een NAS
- de geback-upte foto's kunnen makkelijk verwijderd worden van de telefoon (optie in de app)
- ieder gezinslid krijgt een map op de NAS voor opslag van persoonlijke bestanden
- deze bestanden zijn via een app makkelijk te benaderen en te bewerken op je telefoon
- van de NAS wordt een back-up gemaakt (voor het geval deze crasht)
Het back-uppen van de NAS kan via Strato.nl heb ik gelezen (1 TB voor 60 euro per jaar). Betere suggesties zijn uiteraard welkom.
Maar welke NAS zou hier goed voor zijn. Welk merk? En aan welke specificaties moet deze minimaal voldoen? Ik zie door de bomen het bos niet echt meer...
Alvast bedankt!
Wat ik graag zou willen is het volgende:
- de foto's op onze mobiele telefoons worden automatisch geüpload naar een NAS
- de geback-upte foto's kunnen makkelijk verwijderd worden van de telefoon (optie in de app)
- ieder gezinslid krijgt een map op de NAS voor opslag van persoonlijke bestanden
- deze bestanden zijn via een app makkelijk te benaderen en te bewerken op je telefoon
- van de NAS wordt een back-up gemaakt (voor het geval deze crasht)
Het back-uppen van de NAS kan via Strato.nl heb ik gelezen (1 TB voor 60 euro per jaar). Betere suggesties zijn uiteraard welkom.
Maar welke NAS zou hier goed voor zijn. Welk merk? En aan welke specificaties moet deze minimaal voldoen? Ik zie door de bomen het bos niet echt meer...
Alvast bedankt!