Thermostaat vervangen voor multi functioneel bedienscherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 11:31
Ik heb thuis een Toon van Eneco maar al jaren geen abonnement meer van hun. Het idee van de Toon stond me destijds erg aan, een slimme thermostaat die meteen dienst doet als hub voor div. andere domotica zaken zoals verlichting.

Het apparaat is inmiddels al een flink aantal jaar oud en erg traag aan het worden. Daarnaast kan je er niet heel veel mee zonder het abonnement af te sluiten maar zelfs dan is hetgeen je ermee kan erg beperkt.

Ik speel al jaren met de gedachte om de Toon te vervangen voor een alternatief welke wél aan mijn eisen voldoet. Nu heb je div. oplossingen om al je domotica onder één systeem te hangen die ook een mooie dashboard functie hebben maar ik ben helaas nog niet tegengekomen wat ik precies zoek, voornamelijk omdat het apparaat ook als thermostaat moet functioneren.

De eisen die ik heb zijn:

1. Touchscreen systeem waarmee ik div. domotica kan aansturen.
2. Systeem dient de functie van de Thermostaat over te nemen.
3. Systeem dient op de bekabeling van de Toon te worden voorzien van stroom.

Zijn er dergelijke systemen op de markt die dit kunnen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:59
Down the rabbit hole we go. Een van de mogelijkheden is Home Assistant met bijv. een NS Panel Pro of een willekeurige tablet (iPad voor Homekit of HA, Android voor HA of overig). Natuurlijk als je domotica in HA ondersteunt wordt.

Alleen de stroomvoorziening moet je creatief mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:28
Ik zit hier ongeveer ook naar te kijken. Alleen hoeft het voor mij niet op de bedrading van een thermostaat. Mag USB of POE zijn. En geen accu. Maar ik kan er maar geen goed iets voor vinden. Je zit dan gelijk op B2B-websites te kijken met vergaderruimte-displays en reclamezuilen.

Zoiets als wat de Toon is, dat is prima. Maar dan wat moderner en met eigen software alstublieft. Een tablet aan de muur moet voorzien worden van een houder waardoor je grote bezels krijgt. Erg lelijk.

Succes met je zoektocht. Ik volg dit topic ook even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMvdH
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 05-06 15:13
Heb je iets gevonden wat geschikt is? Wij denken over hetzelfde, blij met de Toon maar hij is ruim 10 jaar oud en eigenlijk wel toe aan vervanging. Een nieuwe Toon kost bijna 500 euro (3-fasen, zonnepanelen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaimykooijman
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-06 16:48
Ik ben ook benieuwd. Heb de Toon 1 en weliswaar geroot maar toch niet meer snel genoeg. Duurt soms 20 seconden of helemaal geen reactie.

Graag aansluiting op bestaande ketel module en bedrading via HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul-s83
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:17
En, heeft iemand toevallig al een mooie oplossing geïmplementeerd?

Ik heb zelf een geroote Toon 1 aan de muur hangen. Dat ding is niet alleen traag, maar integreert ook niet lekker met mijn Domotica / Homey Pro (2016 - 2019).

Waar ik naar op zoek ben is een device dat:

- Dient als thermostaat, en dus mijn ketel kan aansturen.
- Integratie met Homey zodat ik mijn domotica apparaten en flows kan bedienen.
- Verdere integratie met bijv. Spotify en andere apps is bijzaak.
Pagina: 1