Ik heb thuis een Toon van Eneco maar al jaren geen abonnement meer van hun. Het idee van de Toon stond me destijds erg aan, een slimme thermostaat die meteen dienst doet als hub voor div. andere domotica zaken zoals verlichting.
Het apparaat is inmiddels al een flink aantal jaar oud en erg traag aan het worden. Daarnaast kan je er niet heel veel mee zonder het abonnement af te sluiten maar zelfs dan is hetgeen je ermee kan erg beperkt.
Ik speel al jaren met de gedachte om de Toon te vervangen voor een alternatief welke wél aan mijn eisen voldoet. Nu heb je div. oplossingen om al je domotica onder één systeem te hangen die ook een mooie dashboard functie hebben maar ik ben helaas nog niet tegengekomen wat ik precies zoek, voornamelijk omdat het apparaat ook als thermostaat moet functioneren.
De eisen die ik heb zijn:
1. Touchscreen systeem waarmee ik div. domotica kan aansturen.
2. Systeem dient de functie van de Thermostaat over te nemen.
3. Systeem dient op de bekabeling van de Toon te worden voorzien van stroom.
Zijn er dergelijke systemen op de markt die dit kunnen?
Het apparaat is inmiddels al een flink aantal jaar oud en erg traag aan het worden. Daarnaast kan je er niet heel veel mee zonder het abonnement af te sluiten maar zelfs dan is hetgeen je ermee kan erg beperkt.
Ik speel al jaren met de gedachte om de Toon te vervangen voor een alternatief welke wél aan mijn eisen voldoet. Nu heb je div. oplossingen om al je domotica onder één systeem te hangen die ook een mooie dashboard functie hebben maar ik ben helaas nog niet tegengekomen wat ik precies zoek, voornamelijk omdat het apparaat ook als thermostaat moet functioneren.
De eisen die ik heb zijn:
1. Touchscreen systeem waarmee ik div. domotica kan aansturen.
2. Systeem dient de functie van de Thermostaat over te nemen.
3. Systeem dient op de bekabeling van de Toon te worden voorzien van stroom.
Zijn er dergelijke systemen op de markt die dit kunnen?