Net als veel anderen, ben ook ik op zoek naar een nieuwe pc. Mijn huidige pc is inmiddels bijna 6 jaar oud en ondanks dat alles nog wel redelijk soepel draait, wil ik toch eens kijken naar iets nieuws. De configuratie van mijn huidige pc is als volgt:
Een bonusvraag die ik heb is: wat zou ik redelijkerwijs kunnen vragen voor bovenstaand systeem bij verkoop?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt gebruikt als ontwikkelmachine (denk aan o.a. Visual Studio) en als game-pc. Het builden en debuggen van grote solutions moet zo snel mogelijk gaan. Omdat ik mijn huidige monitor (uitvoering: Acer Predator X34A Zwart) meeneem, moeten huidige en bij voorkeur ook toekomstige games soepel (100+fps) draaien op ultra settings op een resolutie van 3440x1440 pixels.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet een absoluut maximum. Uiteraard geef ik liever geen geld uit om het uitgeven ervan. Als er een goed argument is om een duurder (of goedkoper!) component te kiezen, sta ik daar zeker voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, VR-set, HOTAS, controllers en monitor gaan mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete pc exclusief randapparatuur. Omdat mijn monitor gsync ondersteunt, verwacht ik dat ik het meeste profijt heb bij een GPU van Nvidia.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Intel en Nvidia, maar sta niet per se onwillend tegenover het AMD kamp. Een belangrijk punt om te benoemen is dat ik graag bij Azerty bestel, omdat ik de pc wil laten assembleren. De tijd dat ik het leuk vond (en de tijd had) om een pc zelf in elkaar te knutselen ligt al even achter me. De onderdelen moeten dus bij deze webshop beschikbaar zijn/komen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast komt onder mijn bureau te staan. Stiller is beter. Mijn huidige systeem hoor ik bijna niet, ook niet onder load, en dat wil ik graag zo houden. Energieverbruik is minder van belang, maar uiteraard is lager altijd beter. RGB geef ik niets om.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb inmiddels onderstaand lijstje bij elkaar geharkt en graag verneem ik of de componenten compatible zijn, of alles gaat passen en of er nog verbeteringen denkbaar zijn. Ik hoor graag van jullie!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5-8600K Boxed | € 250,32 | € 250,32 |
| 1 | Moederborden | MSI Z370-A PRO | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define C | € 91,85 | € 91,85 |
| 1 | Processorkoeling | Arctic Freezer i32 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 43,90 | € 43,90 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 169,99 | € 169,99 |
| Totaal | € 881,94 | |||
Een bonusvraag die ik heb is: wat zou ik redelijkerwijs kunnen vragen voor bovenstaand systeem bij verkoop?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC wordt gebruikt als ontwikkelmachine (denk aan o.a. Visual Studio) en als game-pc. Het builden en debuggen van grote solutions moet zo snel mogelijk gaan. Omdat ik mijn huidige monitor (uitvoering: Acer Predator X34A Zwart) meeneem, moeten huidige en bij voorkeur ook toekomstige games soepel (100+fps) draaien op ultra settings op een resolutie van 3440x1440 pixels.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet een absoluut maximum. Uiteraard geef ik liever geen geld uit om het uitgeven ervan. Als er een goed argument is om een duurder (of goedkoper!) component te kiezen, sta ik daar zeker voor open.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Muis, toetsenbord, VR-set, HOTAS, controllers en monitor gaan mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete pc exclusief randapparatuur. Omdat mijn monitor gsync ondersteunt, verwacht ik dat ik het meeste profijt heb bij een GPU van Nvidia.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met Intel en Nvidia, maar sta niet per se onwillend tegenover het AMD kamp. Een belangrijk punt om te benoemen is dat ik graag bij Azerty bestel, omdat ik de pc wil laten assembleren. De tijd dat ik het leuk vond (en de tijd had) om een pc zelf in elkaar te knutselen ligt al even achter me. De onderdelen moeten dus bij deze webshop beschikbaar zijn/komen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kast komt onder mijn bureau te staan. Stiller is beter. Mijn huidige systeem hoor ik bijna niet, ook niet onder load, en dat wil ik graag zo houden. Energieverbruik is minder van belang, maar uiteraard is lager altijd beter. RGB geef ik niets om.
Ga je overklokken?
Nope.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb inmiddels onderstaand lijstje bij elkaar geharkt en graag verneem ik of de componenten compatible zijn, of alles gaat passen en of er nog verbeteringen denkbaar zijn. Ik hoor graag van jullie!
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 431,- | € 431,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Z790 AORUS ELITE AX | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4080 16GB GDDR6X OC Edition | € 1.299,- | € 1.299,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST Value Pack (5 stuks), 140mm | € 32,10 | € 32,10 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance Black 64GB DDR5-6200 CL32 quad kit | € 244,45 | € 244,45 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 129,16 | € 129,16 |
| 1 | Solid state drives | Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB | € 123,40 | € 123,40 |
| Totaal | € 2.747,01 | |||
You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.