Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-05 17:32
Ik heb een relatief simpele vraag: Ik probeer voor het eerst in dit huis de COAX-kabel aan te sluiten op de TV. Hiervoor heb ik een kabel met deze uiteinden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4h6NX-gcVe7p4IrClPFh3ORSf2s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFxyeP2lZGJAl6o8mihm3tLw.jpg?f=fotoalbum_large

Van deze kabel past de rechter connector in de TV. Nou krijg ik voor geen mogelijkheid de linker connector in de linker poort van de wandcontactdoos.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okJmNQBlnms801h3S8chJdp83IU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/73zdB04lZbAI1jUQLMFCDNyo.jpg?f=fotoalbum_large

Nou zag ik op Google dat er verschillende soorten coax connectors zijn, maar ik vind ze allemaal dusdanig op elkaar lijken dat ik niet zie of ik nou de verkeerde kabel heb en of ik dus een adapter of andere kabel voor nodig heb. Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:48

de Peer

under peer review

is 1 aansluiten niet genoeg? ik dacht altijd dat die andere voor de radio was.
Maargoed Coax is voor mij al weer 20 jaar geleden :-P

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@de Peer Dat was niet de vraag...

Wanneer de rechter in de TV past en de linker dus in de muur moet maar net niet past: wiebelen, draaien en duwen. Hard duwen. (het is niet je buurvrouw dus je hoeft er niet voorzichtig mee te zijn) Vaak ben je te bang.

Ik heb nog nooit gehoord over verschillende maten coax. Wel verschillende connectoren als in schroefconnectoren of gewoon duw-stekkertjes zoals op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:48

de Peer

under peer review

sypie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:16:

Wanneer de rechter in de TV past en de linker dus in de muur moet maar net niet past: wiebelen, draaien en duwen. Hard duwen. (het is niet je buurvrouw dus je hoeft er niet voorzichtig mee te zijn) Vaak ben je te bang.

Ik heb nog nooit gehoord over verschillende maten coax. Wel verschillende connectoren als in schroefconnectoren of gewoon duw-stekkertjes zoals op de foto.
ah ik las het niet goed, ik dacht dat hij 2 coax kabels/connectors wilde aansluiten.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 31-05 17:32
sypie schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 15:16:

Dat was het inderdaad. Er is uiteindelijk een rubber hamer aan te pas gekomen en toen ging hij er wel in :)